Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Verschil vliegwielen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1164 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #37162 - Verschil vliegwielen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 6812 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Gertjan 25-5-2006 18:07 Print topicpost

Posts: 1505
Aangezien ik met de zoekfunctie niets concreets erover kan vinden, en ik het kleine vragen topic ook niet kan vinden (is dat er nog wel trouwens? ) maak ik er maar even een topic over:



Het vliegwiel dat ik nu op m'n MT heb zitten, is een MBX/NSR/MTX-sh vliegwiel toch?



En ik moet dus dit ding hebben, toch?
 

S1lv3r 25-5-2006 18:09 Print reply

Posts: 5213
ik heb zonzelfde vliegwiel, en bij mij werkt alles naar behoren
 
Gertjan 25-5-2006 18:10 Print reply

Posts: 1505
Nou ja, bij mij niet
Hij knalt af en toe, en hij heeft niet echt veel power (zoals een 110cc Malossi toch wel een beetje zou moeten hebben)

Zit trouwens al een uitgevijlde/vervroegde ontsteking in

Dit bericht is gewijzigd door Gertjan op 25-5-2006 om 18:10 uur.
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 25-5-2006 18:10 Print reply

Posts: 10560
ik ook
en renouius ook
maar volgens cristianos was niet goed te rijden met een verkeerd vliegwiel bij een verkeerde onsteking
maw
als je het bovenste vliegwiel hebt moet je sh onsteking hebben
als je het onstere vliegwiel hebt moet je mt onsteking hebben
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Jarco 25-5-2006 18:11 Print reply

Posts: 4520
er waren volgens mij al meer topic's geweest over dit onderwerp.
dat verschillende vliegwielen(dus van mt/mb op sh) heel veel vermogen kan kosten.
 
mbrulezzz 25-5-2006 18:11 Print reply

Posts: 2084
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gertjan
Nou ja, bij mij niet
Hij knalt af en toe, en hij heeft niet echt veel power (zoals een 110cc Malossi toch wel een beetje zou moeten hebben)

Zit trouwens al een uitgevijlde/vervroegde ontsteking in

Dit bericht is gewijzigd door Gertjan op 25-5-2006 om 18:10 uur.



ontsteking wel goed afgesteld?

mss wat vervroegen

ik rijd met ori 80cc ook met dat vliegwiel wat jij er ook op heb zitte
 
MB racing
Gertjan 25-5-2006 18:13 Print reply

Posts: 1505
Om dus even tot de conclusie te komen: het vliegwiel wat ik n? op mn MT heb zitten is dus een MBX/NSR/MTX-sh vliegwiel?

Dan heb ik dus een MT/MB ontsteking met een MBX/NSR/MTX-sh vliegwiel, en dat werkt dus niet zo geweldig...
M??r, volgens enkele topics die ik gevonden had over de vliegwielkwestie, zat er geen verschil in de grondplaten (onstekingen)...
 
-Wheelie-Johie- 25-5-2006 18:35 Print reply

Posts: 2814
ja maar hoe weet jij nou of je een mt of nsr onstekingsspoel hebt? dat kun je dus niet weten volgensmij. probeer het..
 
trots BMW e30 325i eigenaar
homoet exhaust 25-5-2006 18:39 Print reply
Posts: 399
maakt nie uit wat voor spoel het is
wat wel uitmaakt is of het een 50 of een 80 cc ontstekingsgrondplaat is en of het vliegwiel bij de grondplaat hoort
dus zoek dat ff uit
 
As I get older, the faster I used to be...
Gertjan 25-5-2006 19:09 Print reply

Posts: 1505
Nou ja, hij loopt voor geen meter dus ik zal waarschijnlijk niet de juiste ontsteking ?f vliegwiel hebben

Maar wat is het nou eigenlijk, de een zegt dus dat er verschil zit tussen MT/B en MBX/NSR grondplaten, en de ander dus weer tussen 50 en 80 grondplaten...
De grondplaat die ik er nu in heb zitten is een uitgevijlde MT plaat, die in een 80 blok zat.
Ik heb dus hoogstwaarschijnlijk gewoon een MT/B vliegwiel nodig toch?
 
brutus 25-5-2006 19:24 Print reply

Posts: 7934
sh nsr vliegwiel is net iets kleiner. kun je niet gebruiken icm met een mt grondplaat en magneten.
 
nee maar goed ik bedoel, dat doen we nou al jaren zo..
Saknet 25-5-2006 20:03 Print reply

Posts: 10355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gertjan
Nou ja, hij loopt voor geen meter dus ik zal waarschijnlijk niet de juiste ontsteking ?f vliegwiel hebben

Maar wat is het nou eigenlijk, de een zegt dus dat er verschil zit tussen MT/B en MBX/NSR grondplaten, en de ander dus weer tussen 50 en 80 grondplaten...
De grondplaat die ik er nu in heb zitten is een uitgevijlde MT plaat, die in een 80 blok zat.
Ik heb dus hoogstwaarschijnlijk gewoon een MT/B vliegwiel nodig toch?


De cilinder op mb/t 50/80 staat in een andere hoek als op sh/nsr/mbx 50/80
vandaar dat je ontsteking op een ander tijdstip moet komen.

 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
HondaMTXracer 26-5-2006 0:21 Print reply

Posts: 97
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brutus
sh nsr vliegwiel is net iets kleiner. kun je niet gebruiken icm met een mt grondplaat en magneten.


volgens mij zijn de grontplaten van mt/mb hetzelfde als mtx/nsr, alleen idd ander vliegwiel omdat de cilinder van mtx/nsr schuiner staat.
 
-_-
S.Z.O. huug 26-5-2006 0:23 Print reply

Posts: 692
maat van me had het een keer uitgelegt maar de helft alweer vergeten.
dit weet ik nog, als het goed is is de onsteking hetzelfde van allebei maar si alleen het vliegwiel verschillend van magneet en meer nie
 
just keep driving
dirktimmer 26-5-2006 0:24 Print reply

Posts: 1737
ik zou de bekabeling even nakijken, zit een beste stuiter plakband op, das geen goed teken , kan best zijn dattie soms massa maakt ergens
 
John Huijben 26-5-2006 10:32 Print reply

Posts: 2433
vliegwielen zijn anders.



links is mtx-sh / nsr / mbx
rechts is mt / mb / mtx o.t.

enn op een mt blok moet je een mt vliegwiel hebbe, anders is het tijdstip niet goed.
grondplaten zijn idd hetzelfde... maar ik denk zelf dat het komt doordat de hoek van de cilinder anders is.
bij een mt ligt die meer voorover (ik dacht 45 graden schuin), en bij nsr enzo staat de cilinder rechter (volgens mij 22,5 graad).

dusja mischien dat de magneten in een nsr vliegwiel een stukje anders zitten ten opzichte van de spie, om dat weer op te vangen.
maja waarom ze nou een ander vliegwiel hebben gemaakt ipv een andere grondplaat

heb zelf eens met een mt vliegwiel op een mtx-sh gereden, en het vermoge was bij mij ver te zoeken... ding reed nog maar 20 ofzo

Dit bericht is gewijzigd door John Huijben op 26-5-2006 om 10:32 uur.
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last

Dit topic is 6812 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved