S1lv3r |
25-5-2006 18:09 |
Posts: 5213 |
ik heb zonzelfde vliegwiel, en bij mij werkt alles naar behoren
|
|
|
|
Gertjan |
25-5-2006 18:10 |
Posts: 1505 |
Nou ja, bij mij niet
Hij knalt af en toe, en hij heeft niet echt veel power (zoals een 110cc Malossi toch wel een beetje zou moeten hebben)
Zit trouwens al een uitgevijlde/vervroegde ontsteking in
Dit bericht is gewijzigd door Gertjan op 25-5-2006 om 18:10 uur.
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
25-5-2006 18:10 |
Posts: 10560 |
ik ook
en renouius ook
maar volgens cristianos was niet goed te rijden met een verkeerd vliegwiel bij een verkeerde onsteking
maw
als je het bovenste vliegwiel hebt moet je sh onsteking hebben
als je het onstere vliegwiel hebt moet je mt onsteking hebben
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Jarco |
25-5-2006 18:11 |
Posts: 4520 |
er waren volgens mij al meer topic's geweest over dit onderwerp.
dat verschillende vliegwielen(dus van mt/mb op sh) heel veel vermogen kan kosten.
|
|
|
|
mbrulezzz |
25-5-2006 18:11 |
Posts: 2084 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Gertjan
Nou ja, bij mij niet
Hij knalt af en toe, en hij heeft niet echt veel power (zoals een 110cc Malossi toch wel een beetje zou moeten hebben)
Zit trouwens al een uitgevijlde/vervroegde ontsteking in
Dit bericht is gewijzigd door Gertjan op 25-5-2006 om 18:10 uur.
ontsteking wel goed afgesteld?
mss wat vervroegen
ik rijd met ori 80cc ook met dat vliegwiel wat jij er ook op heb zitte
|
|
MB racing |
|
Gertjan |
25-5-2006 18:13 |
Posts: 1505 |
Om dus even tot de conclusie te komen: het vliegwiel wat ik n? op mn MT heb zitten is dus een MBX/NSR/MTX-sh vliegwiel?
Dan heb ik dus een MT/MB ontsteking met een MBX/NSR/MTX-sh vliegwiel, en dat werkt dus niet zo geweldig...
M??r, volgens enkele topics die ik gevonden had over de vliegwielkwestie, zat er geen verschil in de grondplaten (onstekingen)...
|
|
|
|
-Wheelie-Johie- |
25-5-2006 18:35 |
Posts: 2814 |
ja maar hoe weet jij nou of je een mt of nsr onstekingsspoel hebt? dat kun je dus niet weten volgensmij. probeer het..
|
|
trots BMW e30 325i eigenaar |
|
homoet exhaust |
25-5-2006 18:39 |
Posts: 399 |
maakt nie uit wat voor spoel het is
wat wel uitmaakt is of het een 50 of een 80 cc ontstekingsgrondplaat is en of het vliegwiel bij de grondplaat hoort
dus zoek dat ff uit
|
|
As I get older, the faster I used to be... |
|
Gertjan |
25-5-2006 19:09 |
Posts: 1505 |
Nou ja, hij loopt voor geen meter dus ik zal waarschijnlijk niet de juiste ontsteking ?f vliegwiel hebben
Maar wat is het nou eigenlijk, de een zegt dus dat er verschil zit tussen MT/B en MBX/NSR grondplaten, en de ander dus weer tussen 50 en 80 grondplaten...
De grondplaat die ik er nu in heb zitten is een uitgevijlde MT plaat, die in een 80 blok zat.
Ik heb dus hoogstwaarschijnlijk gewoon een MT/B vliegwiel nodig toch?
|
|
|
|
brutus |
25-5-2006 19:24 |
Posts: 7934 |
sh nsr vliegwiel is net iets kleiner. kun je niet gebruiken icm met een mt grondplaat en magneten.
|
|
nee maar goed ik bedoel, dat doen we nou al jaren zo.. |
|
Saknet |
25-5-2006 20:03 |
Posts: 10355 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Gertjan
Nou ja, hij loopt voor geen meter dus ik zal waarschijnlijk niet de juiste ontsteking ?f vliegwiel hebben
Maar wat is het nou eigenlijk, de een zegt dus dat er verschil zit tussen MT/B en MBX/NSR grondplaten, en de ander dus weer tussen 50 en 80 grondplaten...
De grondplaat die ik er nu in heb zitten is een uitgevijlde MT plaat, die in een 80 blok zat.
Ik heb dus hoogstwaarschijnlijk gewoon een MT/B vliegwiel nodig toch?
De cilinder op mb/t 50/80 staat in een andere hoek als op sh/nsr/mbx 50/80
vandaar dat je ontsteking op een ander tijdstip moet komen.
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
HondaMTXracer |
26-5-2006 0:21 |
Posts: 97 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: brutus
sh nsr vliegwiel is net iets kleiner. kun je niet gebruiken icm met een mt grondplaat en magneten.
volgens mij zijn de grontplaten van mt/mb hetzelfde als mtx/nsr, alleen idd ander vliegwiel omdat de cilinder van mtx/nsr schuiner staat.
|
|
-_- |
|
S.Z.O. huug |
26-5-2006 0:23 |
Posts: 692 |
maat van me had het een keer uitgelegt maar de helft alweer vergeten.
dit weet ik nog, als het goed is is de onsteking hetzelfde van allebei maar si alleen het vliegwiel verschillend van magneet en meer nie
|
|
just keep driving |
|
dirktimmer |
26-5-2006 0:24 |
Posts: 1737 |
ik zou de bekabeling even nakijken, zit een beste stuiter plakband op, das geen goed teken , kan best zijn dattie soms massa maakt ergens
|
|
|
|
John Huijben |
26-5-2006 10:32 |
Posts: 2433 |
vliegwielen zijn anders.
links is mtx-sh / nsr / mbx
rechts is mt / mb / mtx o.t.
enn op een mt blok moet je een mt vliegwiel hebbe, anders is het tijdstip niet goed.
grondplaten zijn idd hetzelfde... maar ik denk zelf dat het komt doordat de hoek van de cilinder anders is.
bij een mt ligt die meer voorover (ik dacht 45 graden schuin), en bij nsr enzo staat de cilinder rechter (volgens mij 22,5 graad).
dusja mischien dat de magneten in een nsr vliegwiel een stukje anders zitten ten opzichte van de spie, om dat weer op te vangen.
maja waarom ze nou een ander vliegwiel hebben gemaakt ipv een andere grondplaat
heb zelf eens met een mt vliegwiel op een mtx-sh gereden, en het vermoge was bij mij ver te zoeken... ding reed nog maar 20 ofzo
Dit bericht is gewijzigd door John Huijben op 26-5-2006 om 10:32 uur.
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last |
|