Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - cilinderkop

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 847 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #37156 - cilinderkop
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2492 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

boef 25-5-2006 13:34 Print topicpost

Posts: 19
Ik zag laatst een andere mtx met rubbertjes tussen zn koelribben, dit is voor geluidsdemping neem ik aan? Kan iemand mij vertellen of dit een beetje scheelt in de herrie en waar dat spul te koop is.
Ik heb er nu een 166F op zitten en ik vroeg me af of iemand kon vertellen wat het eigenlijke verschil is met een 166s.

mvg
Bas
 
>love the smell of nitro in the morning<

daanmtx 25-5-2006 13:46 Print reply

Posts: 3759
Volgens mij is het ervoor dat de ribben niet buigen / breken, niet voor demping o.i.d.
 
Honda VFR400R
Palava 25-5-2006 13:47 Print reply

Posts: 2866
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: boef
Ik zag laatst een andere mtx met rubbertjes tussen zn koelribben, dit is voor geluidsdemping neem ik aan? Kan iemand mij vertellen of dit een beetje scheelt in de herrie en waar dat spul te koop is.
Ik heb er nu een 166F op zitten en ik vroeg me af of iemand kon vertellen wat het eigenlijke verschil is met een 166s.

mvg
Bas

166 f is hogere druk dan 166 s geloof ik
 
hasj volle gasj 25-5-2006 13:47 Print reply

Posts: 735
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: boef
Ik zag laatst een andere mtx met rubbertjes tussen zn koelribben, dit is voor geluidsdemping neem ik aan? Kan iemand mij vertellen of dit een beetje scheelt in de herrie en waar dat spul te koop is.
Ik heb er nu een 166F op zitten en ik vroeg me af of iemand kon vertellen wat het eigenlijke verschil is met een 166s.

mvg
Bas


ik heb het ook op mijn mt, dat is om het "zingen" van je koelribben tegen te gaan.
 
Rugie 25-5-2006 14:07 Print reply

Posts: 511
wat voor rubber is dat dan dat het niet smelt ?
 
boef 25-5-2006 14:09 Print reply

Posts: 19
Ja dat zingen bedoel ik, resoneren heet het officieel geloof ik. Bij 9k rpm gaat de boel al aardig trillen en bij 11 is het niet leuk meer.

Kan je die rubbertjes gewoon bij de brommerzaak halen?

@palava:
hogere druk bedoel je hogere compressie mee ?
In dat geval is het wel gunstig neem ik aan.


mvg
Bas

EDIT:
fotootje van marktplaats

Dit bericht is gewijzigd door boef op 25-5-2006 om 14:17 uur.

Dit bericht is gewijzigd door boef op 25-5-2006 om 14:20 uur.
 
>love the smell of nitro in the morning<
boef 25-5-2006 14:22 Print reply

Posts: 19
Euh het linken ging even fout, hier is de goede link.

CLICK ME

Dit bericht is gewijzigd door boef op 25-5-2006 om 14:23 uur.
 
>love the smell of nitro in the morning<
PRO TUNING 25-5-2006 14:25 Print reply

Posts: 4000
Je pakt een (oude) V riem en snijdt dit in stukjes, heeft het zelfde effect.
 
Palava 25-5-2006 14:27 Print reply

Posts: 2866
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Je pakt een (oude) V riem en snijdt dit in stukjes, heeft het zelfde effect.

ik bedoel idd hogere compressie, zegmaar en fabriek hogedrukkop

ik heb die rubbers eruit, geen idee of t uitmaakt
 
Saknet 25-5-2006 14:52 Print reply

Posts: 10355
wat het uitmaakt, staat dus in dit topic (zingen, niet wat daanmtx zegt). Je kan het ook nog zelf proberen, door er een paar tussen te zetten. Dan weet je wat het uitmaakt.

Wat een V snaar in stukjes, en die rubbers met hogere compressie te doen hebben mag je nog ff uitleggen begrijpend lezen gaat me soms nog wat moeilijk af

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 25-5-2006 om 14:56 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Kampersjaak 25-5-2006 14:53 Print reply

Posts: 12285
je ribben vormen dan een toonvork,
die rubbers gaan dat tegen.
dat gaat joelen enzo als het er niet tussen zit
 
oderint dum metuant
-simon- 25-5-2006 14:56 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
wat het uitmaakt, staat dus in dit topic (zingen, niet wat daanmtx zegt). Je kan het ook nog zelf proberen, door er een paar tussen te zetten. Dan weet je wat het uitmaakt.

Wat een V snaar in stukjes, en die rubbers met hogere compressie te doen hebben mag je nog ff uitleggen


hij vraagt of die dingen wat met geluid te maken hebben.
en hij zegt wat voor kop hij heeft.
en da is schijnbaar een hogedruk.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Palava 25-5-2006 14:57 Print reply

Posts: 2866
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak
je ribben vormen dan een toonvork,
die rubbers gaan dat tegen.
dat gaat joelen enzo als het er niet tussen zit

waarom merk ik niets van dat joelen dan?
 
Saknet 25-5-2006 15:00 Print reply

Posts: 10355
omdat jouw uitlaat verstopt zit?

of omdat je het verschil niet weet?

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 25-5-2006 om 15:01 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
BlackIce4 25-5-2006 15:01 Print reply

Posts: 3654
als ik doortrek tot het eind van mn powerband dan krijg ik een hooge piep. ik heb die rubbers namelijk niet tussen mn cilinder.
 
Palava 25-5-2006 15:05 Print reply

Posts: 2866
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
omdat jouw uitlaat verstopt zit?

of omdat je het verschil niet weet?

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 25-5-2006 om 15:01 uur.

2de
 

Dit topic is 2492 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved