MTX-speed |
25-5-2006 12:12 |
Posts: 1229 |
C3 houdt in dat de lager vanuit de fabriek standaard al wat speling hebben. Deze lagers zitten er vanuit de fabriek al in. Dit heeft men niet voor niets gedaan. Wanneer de motor loopt wordt de krukas namelijk veel warmer dan he blok zelf. De krukas en de binnenring van het lager gaat uizetten door de warmte terwijl het buitenhuis van nagenoeg even groot blijft. Hierdoor wordt de speling steeds minder.
Wanneer er dus een gewoon lager zou worden gemonteerd zou, door het uitzetten van de krukas en het binnenring van het lager, de boel vast kunnen gaan lopen.
Misschien is het deze ene keer goed gegaan, maar maak mij niet wijs dat die lagers niet hebben zitten vreten. Wanneer het lager warm zal worden zal hij ineens niet zo soepel meer draaien.
Conclusie: Het is dus mogelijk dat het blok zo heeft gedraait. Ik raad je aan de lagers gewoon met C3 te vervangen om verdere schade te voorkomen.
Dit bericht is gewijzigd door MTX-speed op 25-5-2006 om 12:13 uur.
|
|
|
|
PRO TUNING |
25-5-2006 13:20 |
Posts: 4000 |
Standaard af fabriek zitten er normale CN lagers gemonteerd.
|
|
|
|
-Wheelie-Johie- |
25-5-2006 14:04 |
Posts: 2814 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Standaard af fabriek zitten er normale CN lagers gemonteerd.
en dat is dus blijkbaar niet slecht? ik vind het wel apart, tuurlijk zet ik er zelf nieuwe c3 in..
|
|
trots BMW e30 325i eigenaar |
|
PRO TUNING |
25-5-2006 14:23 |
Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -Wheelie-Johie-
[...]
en dat is dus blijkbaar niet slecht? ik vind het wel apart, tuurlijk zet ik er zelf nieuwe c3 in..
En waarom C 3 ??? - die zijn eerder weer ruim.
|
|
|
|
-Wheelie-Johie- |
25-5-2006 14:24 |
Posts: 2814 |
je bedoelt te ruim? ik heb nu een 50cc eurocilindro die maakt miss 13000 toeren dan is c3 toch prima?
|
|
trots BMW e30 325i eigenaar |
|
bart de scootergek |
25-5-2006 14:26 |
Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -Wheelie-Johie-
[...]
en dat is dus blijkbaar niet slecht? ik vind het wel apart, tuurlijk zet ik er zelf nieuwe c3 in..
je mag toch verwachten dat een fabrikant zoals honda goed over dingen nadenkt voordat ze een lagerkeus doen. als er origineel CN lagers inzitten, en als jou brommer origineel dan is dat voldoende.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -Wheelie-Johie-
je bedoelt te ruim? ik heb nu een 50cc eurocilindro die maakt miss 13000 toeren dan is c3 toch prima?
dan zou ik wel richting C3 gaan.
Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 25-5-2006 om 14:26 uur.
|
|
Honda RC-33 |
|
Royal Club |
25-5-2006 14:27 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]
je mag toch verwachten dat een fabrikant zoals honda goed over dingen nadenkt voordat ze een lagerkeus doen. als er origineel CN lagers inzitten, en als jou brommer origineel dan is dat voldoende.
[...]
dan zou ik wel richting C3 gaan.
Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 25-5-2006 om 14:26 uur.
wanneer neem je dna c4's?
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
bart de scootergek |
25-5-2006 14:29 |
Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]
wanneer neem je dna c4's?
op een honda brommer is het vrij nutteloos, die draaien niet zoveel toeren. in de scooterwereld zie je dat de blokjes die bijna 15k draaien toch wel overgaan op c4 lagers, maar sommige gebruiken dan nog steeds c3.
|
|
Honda RC-33 |
|
Royal Club |
25-5-2006 14:29 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]
op een honda brommer is het vrij nutteloos, die draaien niet zoveel toeren. in de scooterwereld zie je dat de blokjes die bijna 15k draaien toch wel overgaan op c4 lagers, maar sommige gebruiken dan nog steeds c3.
dus als je richting de 16k gaat is het wel handig
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
-Wheelie-Johie- |
25-5-2006 14:34 |
Posts: 2814 |
wat is nou precies een CN lager dan?
en wat betekent de X van mijn 62/22 X lager
|
|
trots BMW e30 325i eigenaar |
|
bart de scootergek |
25-5-2006 14:37 |
Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -Wheelie-Johie-
wat is nou precies een CN lager dan?
en wat betekent de X van mijn 62/22 X lager
Quote: van site:
C2 - speling kleiner dan normaal
C0 - standaard speling voor toepassing waar met de normaal
aanbevolen passingen en onder gewone
bedrijfsomstandigheden een min of meer juiste speling
overblijft (wordt in de lagercodering niet aangegeven)
C3 - speling groter dan C0
C4 - speling groter dan C3
C5 - speling groter dan C4.
volgens mij is een CN lager de C0 speling.
Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 25-5-2006 om 14:38 uur.
|
|
Honda RC-33 |
|
fs180 |
25-5-2006 15:16 |
Posts: 1346 |
CNeutraal ofzo
|
|
Oldtimer Puch Maxi TE KOOP |
|
wietplant |
27-5-2006 19:11 |
Posts: 2092 |
ik heb nu een hebo ng tuned. met 19mm carb. en ik ga er nieuwe lagers inzetten. moet ik dan c3 of c4 lagers pakken?
|
|
Deze reply is fictief, en is niet gebaseerd op de waarheid |
|
Mr Pain |
27-5-2006 19:13 |
Posts: 4966 |
gewoon cn lagers erin gooien, ik rij met honderd25cc athena op mtx-ot 80cc blok geen enkel probleem met de lager ohh ja koyo lagers zitten erin
|
|
|
|
khpoppema |
27-5-2006 19:17 |
Posts: 3199 |
c3
|
|
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit. |
|