Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - c3 lagers of niet

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 809 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #37155 - c3 lagers of niet
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2503 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-Wheelie-Johie- 25-5-2006 11:47 Print topicpost

Posts: 2814
ik heb 2 honda mt blokjes uitelkaar getrokken deze week en bij 1 zat er een gewoon 6204 lager in(en 1 goede 62/22 c3) en in de andere zit een 62/22 X en een 6204

tot mijn verbazing zijn die lagers niet eens zo heel erg gaar. terwijl die blokken toch echt gelopen hebben. betekent dit dat gewone lagers ook gewoon kunnen?
zijn die hondablokken fabrieks af met c3 gemonteerd?
waar staat die X voor van die 62/22 X
 
trots BMW e30 325i eigenaar

MTX-speed 25-5-2006 12:12 Print reply

Posts: 1229
C3 houdt in dat de lager vanuit de fabriek standaard al wat speling hebben. Deze lagers zitten er vanuit de fabriek al in. Dit heeft men niet voor niets gedaan. Wanneer de motor loopt wordt de krukas namelijk veel warmer dan he blok zelf. De krukas en de binnenring van het lager gaat uizetten door de warmte terwijl het buitenhuis van nagenoeg even groot blijft. Hierdoor wordt de speling steeds minder.

Wanneer er dus een gewoon lager zou worden gemonteerd zou, door het uitzetten van de krukas en het binnenring van het lager, de boel vast kunnen gaan lopen.

Misschien is het deze ene keer goed gegaan, maar maak mij niet wijs dat die lagers niet hebben zitten vreten. Wanneer het lager warm zal worden zal hij ineens niet zo soepel meer draaien.

Conclusie: Het is dus mogelijk dat het blok zo heeft gedraait. Ik raad je aan de lagers gewoon met C3 te vervangen om verdere schade te voorkomen.

Dit bericht is gewijzigd door MTX-speed op 25-5-2006 om 12:13 uur.
 
PRO TUNING 25-5-2006 13:20 Print reply

Posts: 4000
Standaard af fabriek zitten er normale CN lagers gemonteerd.


 
-Wheelie-Johie- 25-5-2006 14:04 Print reply

Posts: 2814
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Standaard af fabriek zitten er normale CN lagers gemonteerd.




en dat is dus blijkbaar niet slecht? ik vind het wel apart, tuurlijk zet ik er zelf nieuwe c3 in..
 
trots BMW e30 325i eigenaar
PRO TUNING 25-5-2006 14:23 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Wheelie-Johie-
[...]


en dat is dus blijkbaar niet slecht? ik vind het wel apart, tuurlijk zet ik er zelf nieuwe c3 in..


En waarom C 3 ??? - die zijn eerder weer ruim.

 
-Wheelie-Johie- 25-5-2006 14:24 Print reply

Posts: 2814
je bedoelt te ruim? ik heb nu een 50cc eurocilindro die maakt miss 13000 toeren dan is c3 toch prima?
 
trots BMW e30 325i eigenaar
bart de scootergek 25-5-2006 14:26 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Wheelie-Johie-
[...]


en dat is dus blijkbaar niet slecht? ik vind het wel apart, tuurlijk zet ik er zelf nieuwe c3 in..



je mag toch verwachten dat een fabrikant zoals honda goed over dingen nadenkt voordat ze een lagerkeus doen. als er origineel CN lagers inzitten, en als jou brommer origineel dan is dat voldoende.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Wheelie-Johie-
je bedoelt te ruim? ik heb nu een 50cc eurocilindro die maakt miss 13000 toeren dan is c3 toch prima?



dan zou ik wel richting C3 gaan.

Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 25-5-2006 om 14:26 uur.
 
Honda RC-33
Royal Club 25-5-2006 14:27 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]



je mag toch verwachten dat een fabrikant zoals honda goed over dingen nadenkt voordat ze een lagerkeus doen. als er origineel CN lagers inzitten, en als jou brommer origineel dan is dat voldoende.

[...]



dan zou ik wel richting C3 gaan.

Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 25-5-2006 om 14:26 uur.

wanneer neem je dna c4's?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
bart de scootergek 25-5-2006 14:29 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]

wanneer neem je dna c4's?



op een honda brommer is het vrij nutteloos, die draaien niet zoveel toeren. in de scooterwereld zie je dat de blokjes die bijna 15k draaien toch wel overgaan op c4 lagers, maar sommige gebruiken dan nog steeds c3.
 
Honda RC-33
Royal Club 25-5-2006 14:29 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]



op een honda brommer is het vrij nutteloos, die draaien niet zoveel toeren. in de scooterwereld zie je dat de blokjes die bijna 15k draaien toch wel overgaan op c4 lagers, maar sommige gebruiken dan nog steeds c3.


dus als je richting de 16k gaat is het wel handig
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
-Wheelie-Johie- 25-5-2006 14:34 Print reply

Posts: 2814
wat is nou precies een CN lager dan?

en wat betekent de X van mijn 62/22 X lager
 
trots BMW e30 325i eigenaar
bart de scootergek 25-5-2006 14:37 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Wheelie-Johie-
wat is nou precies een CN lager dan?

en wat betekent de X van mijn 62/22 X lager



Quote:
van site:

C2 - speling kleiner dan normaal

C0 - standaard speling voor toepassing waar met de normaal

aanbevolen passingen en onder gewone

bedrijfsomstandigheden een min of meer juiste speling

overblijft (wordt in de lagercodering niet aangegeven)

C3 - speling groter dan C0

C4 - speling groter dan C3

C5 - speling groter dan C4.





volgens mij is een CN lager de C0 speling.

Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 25-5-2006 om 14:38 uur.
 
Honda RC-33
fs180 25-5-2006 15:16 Print reply

Posts: 1346
CNeutraal ofzo
 
Oldtimer Puch Maxi TE KOOP
wietplant 27-5-2006 19:11 Print reply

Posts: 2092
ik heb nu een hebo ng tuned. met 19mm carb. en ik ga er nieuwe lagers inzetten. moet ik dan c3 of c4 lagers pakken?
 
Deze reply is fictief, en is niet gebaseerd op de waarheid
Mr Pain 27-5-2006 19:13 Print reply
Posts: 4966
gewoon cn lagers erin gooien, ik rij met honderd25cc athena op mtx-ot 80cc blok geen enkel probleem met de lager ohh ja koyo lagers zitten erin
 
khpoppema 27-5-2006 19:17 Print reply

Posts: 3199
c3
 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.

Dit topic is 2503 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved