Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Mb blijft hangen in toeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1398 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #37150 - Mb blijft hangen in toeren
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 3256 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Palava 25-5-2006 11:59 Print reply

Posts: 2866
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]

dan staat hij zowieso al te rijk...

dat weet ik, maar dat is niet echt de oorzaak van het probleem denk ik

gasclipjegaat straks omhoog, luchtschroef helemaal in en dan weer 2 slagen uit en dan hopen dat alles heel blijft, dan zal ik es stukje gaan rijden

Dit bericht is gewijzigd door Palava op 25-5-2006 om 12:13 uur.
 
MTX-speed 25-5-2006 12:22 Print reply

Posts: 1229
't is eigenlijk heel simpel. Er kunnen meerdere dingen aan de hand zijn:
- Valse lucht: hier heb je al op gecontroleerd. Ik neem aan dat je dat goed hebt gedaan.
- Controleren of je gasschruif helemaal goed dicht gaat: brommer stil zetten. Geef eens gas en laat hem los. Je hoort dan een tik *klak*. Hoor je dit in je carburateur? Dan is dat goed. Hoor je het bij je gashendel? Dan staat je gaskabel te strak. Bij twijfel: gaskabel iets losser stellen.
- Afstelling carburateur: wanneer je gasschuif helemaal dicht staat (stationair) dan is de luchtschroef de enige afstelmogelijkheid die invloed kan hebben op je brandstofmengsel. Simpelweg: luchtschroef afstellen. Nu weet ik uit ervaring dat wanneer je motortoerental te langzaam terugzakt dat hij teveel lucht krijgt --> luchtschroef moet dus ingedraait worden. Geef daarna weer eens een keer gas en kijk of het toerental weer netjes terugzakt. Zo niet: nog verder indraaien.
Je zult zien dat je gasreactie steeds geleidelijker verloopt.

Voor de rest zou ik nog niets veranderen aan je carburateurinstelling. Wanneer je volgas geeft en hij gewoon zonder dipje doortrekt is je sproeier goed. Idem dito voor wanneer je ahlfgas geeft. Maar dit betekend dat je aan je gasnaald moet prullen.

Let er overigens bij op dat je wel genoeg smeert bij het inrijden en dat je je brommer vooral NIET te schraal afstelt.
 
Alferink88 25-5-2006 16:51 Print reply

Posts: 191
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed
heel verhaal


Idd
 
Kampersjaak 25-5-2006 16:52 Print reply

Posts: 12285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Alferink88
[...]


Idd


anders kick je geen topic omhoog zonder een nuttige toevoeging
 
oderint dum metuant
Lykantroop 25-5-2006 19:16 Print reply

Posts: 4754
nee ik denk het niet, staat hij niet gewoon te hoog stationair afgesteld?
 
Palava 25-5-2006 19:30 Print reply

Posts: 2866
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed
't is eigenlijk heel simpel. Er kunnen meerdere dingen aan de hand zijn:
- Valse lucht: hier heb je al op gecontroleerd. Ik neem aan dat je dat goed hebt gedaan. Ja, 100% zeker
- Controleren of je gasschruif helemaal goed dicht gaat: brommer stil zetten. Geef eens gas en laat hem los. Je hoort dan een tik *klak*. Hoor je dit in je carburateur? Dan is dat goed. Hoor je het bij je gashendel? Dan staat je gaskabel te strak. Bij twijfel: gaskabel iets losser stellen. niet te strak, klak hoorbaar @ cab en gister nieuwe kabel gedaan
- Afstelling carburateur: wanneer je gasschuif helemaal dicht staat (stationair) dan is de luchtschroef de enige afstelmogelijkheid die invloed kan hebben op je brandstofmengsel. Simpelweg: luchtschroef afstellen. Nu weet ik uit ervaring dat wanneer je motortoerental te langzaam terugzakt dat hij teveel lucht krijgt --> luchtschroef moet dus ingedraait worden. Geef daarna weer eens een keer gas en kijk of het toerental weer netjes terugzakt. Zo niet: nog verder indraaien.
Je zult zien dat je gasreactie steeds geleidelijker verloopt.
dat zal t zijn, luchtschreof stond wel 10 slagen uit ofzo, ik ga zo nog es testen
Voor de rest zou ik nog niets veranderen aan je carburateurinstelling. Wanneer je volgas geeft en hij gewoon zonder dipje doortrekt is je sproeier goed. Idem dito voor wanneer je ahlfgas geeft. Maar dit betekend dat je aan je gasnaald moet prullen.

Let er overigens bij op dat je wel genoeg smeert bij het inrijden en dat je je brommer vooral NIET te schraal afstelt.


 
christianos 26-5-2006 13:14 Print reply

Posts: 20445
squish al geprobeerd?
 
Palava 26-5-2006 13:15 Print reply

Posts: 2866
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
squish al geprobeerd?

zoveel compressie heeft hij niet.

ik heb nu de luchtschroef afgestelt etc en dat werkt nu goed..

alleen nu stottert hij dus voor de powerband

gasclip= midden
dus clipje kan nog omoog
 
christianos 26-5-2006 13:16 Print reply

Posts: 20445
doe maar zou ik zeggen

 
Kampersjaak 26-5-2006 13:16 Print reply

Posts: 12285
meet je squish eens op,
te weinig compressie is ook niet alijd goed.

en bedoelde kleinere spoeier.
maar als je eerst je luchtsproef probeerd.

 
oderint dum metuant
Palava 26-5-2006 13:18 Print reply

Posts: 2866
ja, compressie is normaal, zoals ik em altijd heb gehad op de mb

en luchtschroef, 15e keer [] is nu goed ik geloof 3 slagen uit oid


hoe meet ik die squish

Dit bericht is gewijzigd door Palava op 26-5-2006 om 13:18 uur.
 

Dit topic is 3256 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved