't is eigenlijk heel simpel. Er kunnen meerdere dingen aan de hand zijn:
- Valse lucht: hier heb je al op gecontroleerd. Ik neem aan dat je dat goed hebt gedaan.
- Controleren of je gasschruif helemaal goed dicht gaat: brommer stil zetten. Geef eens gas en laat hem los. Je hoort dan een tik *klak*. Hoor je dit in je carburateur? Dan is dat goed. Hoor je het bij je gashendel? Dan staat je gaskabel te strak. Bij twijfel: gaskabel iets losser stellen.
- Afstelling carburateur: wanneer je gasschuif helemaal dicht staat (stationair) dan is de luchtschroef de enige afstelmogelijkheid die invloed kan hebben op je brandstofmengsel. Simpelweg: luchtschroef afstellen. Nu weet ik uit ervaring dat wanneer je motortoerental te langzaam terugzakt dat hij teveel lucht krijgt --> luchtschroef moet dus ingedraait worden. Geef daarna weer eens een keer gas en kijk of het toerental weer netjes terugzakt. Zo niet: nog verder indraaien.
Je zult zien dat je gasreactie steeds geleidelijker verloopt.
Voor de rest zou ik nog niets veranderen aan je carburateurinstelling. Wanneer je volgas geeft en hij gewoon zonder dipje doortrekt is je sproeier goed. Idem dito voor wanneer je ahlfgas geeft. Maar dit betekend dat je aan je gasnaald moet prullen.
Let er overigens bij op dat je wel genoeg smeert bij het inrijden en dat je je brommer vooral NIET te schraal afstelt.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed
't is eigenlijk heel simpel. Er kunnen meerdere dingen aan de hand zijn:
- Valse lucht: hier heb je al op gecontroleerd. Ik neem aan dat je dat goed hebt gedaan. Ja, 100% zeker
- Controleren of je gasschruif helemaal goed dicht gaat: brommer stil zetten. Geef eens gas en laat hem los. Je hoort dan een tik *klak*. Hoor je dit in je carburateur? Dan is dat goed. Hoor je het bij je gashendel? Dan staat je gaskabel te strak. Bij twijfel: gaskabel iets losser stellen. niet te strak, klak hoorbaar @ cab en gister nieuwe kabel gedaan
- Afstelling carburateur: wanneer je gasschuif helemaal dicht staat (stationair) dan is de luchtschroef de enige afstelmogelijkheid die invloed kan hebben op je brandstofmengsel. Simpelweg: luchtschroef afstellen. Nu weet ik uit ervaring dat wanneer je motortoerental te langzaam terugzakt dat hij teveel lucht krijgt --> luchtschroef moet dus ingedraait worden. Geef daarna weer eens een keer gas en kijk of het toerental weer netjes terugzakt. Zo niet: nog verder indraaien.
Je zult zien dat je gasreactie steeds geleidelijker verloopt. dat zal t zijn, luchtschreof stond wel 10 slagen uit ofzo, ik ga zo nog es testen
Voor de rest zou ik nog niets veranderen aan je carburateurinstelling. Wanneer je volgas geeft en hij gewoon zonder dipje doortrekt is je sproeier goed. Idem dito voor wanneer je ahlfgas geeft. Maar dit betekend dat je aan je gasnaald moet prullen.
Let er overigens bij op dat je wel genoeg smeert bij het inrijden en dat je je brommer vooral NIET te schraal afstelt.