puch_master |
24-5-2006 19:53 |
Posts: 3429 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tombromiseenmongool
kijk eerstt eve in je blok hoe hoog ut peil staat, staat ie te hoog is je koppaking lek/ verkeerd ofzow
via je kop komt d'r geen kvs in je blok hoor
maar idd kijk even na of je oliepijl te hoog is en/of er kvs in je uitlaat zit.
|
|
Toyota AE86 Levin coupé |
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
24-5-2006 19:53 |
Posts: 13700 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tombromiseenmongool
staat ie te hoog is je koppaking lek/ verkeerd ofzow
beetje verkeerd verband, dan is je waterpomp kering lek he ventje uit deurne
|
|
|
|
HondaHeus |
24-5-2006 19:55 |
Posts: 1489 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: puch_master
[...]
via je kop komt d'r geen kvs in je blok hoor
maar idd kijk even na of je oliepijl te hoog is en/of er kvs in je uitlaat zit.
WAAR kan ik zien of mijn oliepijl te hoog is??
|
|
|
|
Blorn |
24-5-2006 19:56 |
Posts: 13825 |
Met een paar keer kicken staat je thermostaat niet open hoor. Kans is groot dat er onder de thermostaat (net boven je verbrandingsruimte dus...)een luchtbel is blijven zitten, word de pakking dus lekker heet....
Rustig stationair laten draaien en wachten tot de fan is in geslagen, dan rustig dop eraf draaien en evt bijvullen. Daarna proefrijden, en bij terugkomst ff controleren op lekages en af laten koelen. Daarna zonodig nog bijvullen.
|
|
|
|
Rugie |
24-5-2006 19:57 |
Posts: 511 |
owh egt wel dat het dan in j uitlaat komt heb het laast namelijk zelf gehad en dat moet of via j kop gaan of ja via j kop maar dan van binnenuit, maar dan zal die waarschijnlijk niet lopen.
Koop dus ff nieuwe pakking en wat vloeibare shizzle en check het slangetje wat op j kop zit dat kan het ook zijn suc6 drmeee
|
|
|
|
Djeep |
24-5-2006 19:57 |
Posts: 8621 |
Naja meestal rij ik gewoon ff en dan vul ik hem verder bij.. Dat is de goede manier?
|
|
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur? |
|
HondaHeus |
24-5-2006 19:57 |
Posts: 1489 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blorn
Met een paar keer kicken staat je thermostaat niet open hoor. Kans is groot dat er onder de thermostaat (net boven je verbrandingsruimte dus...)een luchtbel is blijven zitten, word de pakking dus lekker heet....
Rustig stationair laten draaien en wachten tot de fan is in geslagen, dan rustig dop eraf draaien en evt bijvullen. Daarna proefrijden, en bij terugkomst ff controleren op lekages en af laten koelen. Daarna zonodig nog bijvullen.
Kijk, goeie tip dit zal ik morgen wel ff doen want heb geen zin om nu naar buiten te gaan (zie het weer :P )
@ Rugie..kan je aub ook normaal praten zodat ik het kan begrijpen?
Dit bericht is gewijzigd door HondaHeus op 24-5-2006 om 19:58 uur.
|
|
|
|
Blorn |
24-5-2006 19:58 |
Posts: 13825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: HondaHeus
[...]
Kijk, goeie tip dit zal ik morgen wel ff doen want heb geen zin om nu naar buiten te gaan (zie het weer :P )
Soms zijn die monteurs niet eens zo dom he?
Succes ermee...
Bjorn
|
|
|
|
puch_master |
24-5-2006 20:00 |
Posts: 3429 |
om je blokolie pijl te controleren zit er langs je kickstarter een klein boutje in de koppelingsdeksel (maat 10 meen ik),
als je deze eruit draaid en je brommer recht op houd moet het oliepijl gellijk zijn aan dit boutje
|
|
Toyota AE86 Levin coupé |
|
HondaHeus |
24-5-2006 20:00 |
Posts: 1489 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blorn
[...]
Soms zijn die monteurs niet eens zo dom he?
Succes ermee...
Bjorn
Nej hoewel ze hier in de heelweg bij de brommerzaak heel vaak iets niet kunnen vinden
|
|
|
|
Blorn |
24-5-2006 20:01 |
Posts: 13825 |
Fietsenmakers zijn ook geen monteurs, die horen gewoon bandjes te plakken en kettingen te smeren
|
|
|
|
HondaHeus |
24-5-2006 20:02 |
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
24-5-2006 20:03 |
Posts: 13700 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: puch_master
om je blokolie pijl te controleren zit er langs je kickstarter een klein boutje in de koppelingsdeksel (maat 10 meen ik),
als je deze eruit draaid en je brommer recht op houd moet het oliepijl gellijk zijn aan dit boutje
niet gelijk, dat is het minimum wat je moet hebben meestal zit het beetje voller als je de hoeveelheid erin donderd die erin hoort
|
|
|
|
Blorn |
24-5-2006 20:04 |
Posts: 13825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Rob-Peters
[...]
niet gelijk, dat is het minimum wat je moet hebben meestal zit het beetje voller als je de hoeveelheid erin donderd die erin hoort
Je moet het oliepeil aanhouden wat op je peilstok staat, niet wat er in het boekje staat. Als jij olie aftapt komt namelijk nooit alle olie eruit lopen.
Dit bericht is gewijzigd door Blorn op 24-5-2006 om 20:04 uur.
|
|
|
|
MTX-speed |
24-5-2006 22:01 |
Posts: 1229 |
Wanneer je je brommer op gaat voeren moet je bij Honda al snel je thermostaat eruit gaan halen. Bij Honda zijn deze namelijk niet echt betrouwbaar. Vooral als je 70cc of hoger gaat rijden wordt dit ten strengste aangeraden. Bovendien openen die thermostaat vaak niet ver genoeg.
Ok? wat moet je dus doen:
- Thermostaat eruit halen: deze dit onder die dop bovenop de cilinderkop waaraan de koelslang zit.
- Controleer of je radiateurdop goed afsluit: deze mag alleen maar wat koelvloeistof naar buiten laten komen wanneer de moter voor de eerste keer warm wordt nadat de koelvloeistof is bijgevuld. Wanneer hij bij iedere rit via de radiateurdop koelvloeistof verliest dan sluit deze dop niet goed af. Schoonmaken dus. Effe die rubberen ringen eraf en goed schoonmaken. Wanneer dit niet helpt: nieuwe dop.
- Probleem nog niet opgelost? Kijk effe of je koelslangen niet ergens lekken. Zorg dat aan elke slang 2 slangklemmen zitten. JE WILT NAMELIJK NIET DAT ZO'N SLANG ERAF KLAPT EN JE GLOEIEND HETE KOELVLOEFSTOF OVER JE HEEN KRIJGT. Mijn broer heeft er al een keer zijn been mee verbrand.
- Wanneer dit het niet is zou het kunnen dat je waterpomp niet goed zijn werk doet. Voel effe aan de radiateur en cilinder of de temperatuur ongeveer gelijk is. Doe dit wanneer je al een tijd stilstaat met draaiend moter.
- Als je dan nog steeds koelwater verliest, moet je eens naar je uitlaat gaan kijken. Komt daar witte rook uit? Dan is je koppakking lek.
|
|
|
|