Valid |
22-5-2006 16:56 |
Posts: 658 |
Nu doet hij helemaal niks meer, maar ik lees net dat ik het ontluchten niet goed heb gedaan, dus straks even poging 2.
Er zit ook een soort van gevormd rubbertje in m'n reservoir. Moet de olie hier onder en dan dat rubbertje er in? Zit verder geen gaatje in dat rubbertje, dus ik snap het nut er niet helemaal van.
|
|
|
|
cmtheman |
22-5-2006 16:59 |
Posts: 2710 |
dat rubbertje moet bovenop, boven de vloeistof, en ontlcuht nou maar zoals ik heb gezegd
|
|
ZAC #802, KNMV #82 |
|
Valid |
22-5-2006 17:00 |
Posts: 658 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: cmtheman
dat rubbertje moet bovenop, boven de vloeistof, en ontlcuht nou maar zoals ik heb gezegd
ga ik nu doen... en ik hoop als ik terug kom de werking/nut van dat rubbertje te lezen:p brb
|
|
|
|
Valid |
22-5-2006 17:13 |
Posts: 658 |
Heb hem net goed ontlucht. Volgens mij is het nou goed, maar net toen ik wou gaan testrijden begon het heel hard te regenen dus alleen even op het asvalt op het erf geprobeerd. Daar slipt m'n voorwiel iig zonder dat ik overdreve veel kracht zet.
Denk dat het nu wel goed zit. Waar is dat rubbertje nou voor btw?
|
|
|
|
Menu2t |
22-5-2006 17:20 |
Posts: 2815 |
mischien ook wel als iets dat ie daar niet lucht kan weg zuigen
of een soort vacuem iets?
|
|
NSR Supersprint special! |
|
Valid |
22-5-2006 17:22 |
Posts: 658 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Airsal70ccDt
mischien ook wel als iets dat ie daar niet lucht kan weg zuigen
of een soort vacuem iets?
Misschien is het wel dat er geen lucht in het reservoir zit, terwijl hij niet tot de rand vol zit met vloeistof idd... om de overige ruimte op te vullen zeg maar.
|
|
|
|
Menu2t |
22-5-2006 17:23 |
Posts: 2815 |
was het ook niet zo dat ie overstroomde toen we dat ding der de 1e x weer in deden?
|
|
NSR Supersprint special! |
|
Valid |
22-5-2006 17:24 |
Posts: 658 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Airsal70ccDt
was het ook niet zo dat ie overstroomde toen we dat ding der de 1e x weer in deden?
nee
|
|
|
|
Marc_SuperSprint |
22-5-2006 17:41 |
Posts: 132 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Valid
[...]
is al bijgevuld
Ik kijk zo wel even of de remblokjes niet toevallig ver heen zijn.
Dat ontluchten hebben we gedaan door bij de klauw zo'n schroefje/nippel los te draaien, toen te remmen totdat daar remvloeistof uit kwam en toen dat ding weer vast draaien. Goed?
Ja je kan niet ontluchten denk ik,,de blokjes kunnen eigenlijk nog niet ver heen zijn is dat wel het geval dan hoor je dat ook goed dan word het zo ongeveer ijzer op ijzer. Dus met ontluchten moet het al erg hard opgelost zijn. Je pompt net zolang door tot het eruit spuit en vervolgens knijp je hem in en hou je hem ingeknepen anders zuigt hij opnieuw lucht aan en draait de nippel dicht.
|
|
honda power of dreams! |
|
Marc_SuperSprint |
22-5-2006 17:44 |
Posts: 132 |
|
|
honda power of dreams! |
|
Valid |
22-5-2006 17:48 |
|
jd boer |
22-5-2006 18:12 |
Posts: 6005 |
leer ontluchten menno , rij anders ff naar paauw toe flikker je dat ding aan de vacuum pomp is die zo ontlucht , en harstikke goed ook
|
|
rs1sprintuhr |
|
Valid |
22-5-2006 18:31 |
|
Valid |
22-5-2006 18:35 |
Posts: 658 |
waar is dat rubbertje nou voor nodig mensen?
|
|
|
|
cmtheman |
22-5-2006 18:40 |
Posts: 2710 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jd boer
leer ontluchten menno , rij anders ff naar paauw toe flikker je dat ding aan de vacuum pomp is die zo ontlucht , en harstikke goed ook
leer lezen, is allang gedaan.
en dat rubertje is ervoor dat als je remt, en je laat de hendel los er weer olie teruggeblazen wordt in het oliereservoir (en dat kan echt spuiten, heb ik eens zonder dop geprobeerd!!!)
dus dat rubber zorgt ervoor dat niet alle olie uit je reservoir komt lopen, en that's it, is gewoon een anti-lek bescherming
|
|
ZAC #802, KNMV #82 |
|