Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - schijfrem afstellen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1090 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #37113 - schijfrem afstellen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2369 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Valid 22-5-2006 16:11 Print topicpost

Posts: 658
Op m'n aprilia MX zitten schijfremmen. De achterrem doet het goed, maar de voorrem staat niet strak genoeg voor m'n gevoel. Als ik hem zo hard als ik kan inknijp (behoorlijk hard ) dan blokkeert het wiel nog niet en rijd ik gewoon nog een stukje door (hij remt dan wel aardig hard af natuurlijk).

Ontluchten hebben we al gedaan (als we dat goed gedaan hebben ). Valt er verder nog iets af te stellen zodat hij wat strakker komt te staan?
 

Blukaap2 22-5-2006 16:14 Print reply

Posts: 9953
Nope, dus er zijn maar een paar mogelijkheden:
-niet goed ontlucht
-remslang zet teveel uit, vervangen door een stalen
-remblokken happen niet, andere blokken dr op
-rempomp is wat te klein zodat de rem wat minder giftig is, maar ook iets minder hard kan remmen.
-rem is gewoon van zichzelf niet sterk genoeg.
 
Stoere brommers
mishi 22-5-2006 16:14 Print reply

Posts: 264
misschien kan je er nog wat remvloeistof bij doen.
 
mblover 22-5-2006 16:16 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mishi
misschien kan je er nog wat remvloeistof bij doen.


als er genoeg in je reservoir zit dan is dat genoeg, van meer gaat hij echt niet harder remmen

verder idd wat Blukaap zegt
 
Valid 22-5-2006 16:16 Print reply

Posts: 658
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mishi
misschien kan je er nog wat remvloeistof bij doen.


is al bijgevuld

Ik kijk zo wel even of de remblokjes niet toevallig ver heen zijn.

Dat ontluchten hebben we gedaan door bij de klauw zo'n schroefje/nippel los te draaien, toen te remmen totdat daar remvloeistof uit kwam en toen dat ding weer vast draaien. Goed?
 
Menu2t 22-5-2006 16:20 Print reply

Posts: 2815
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Valid
[...]


is al bijgevuld

Ik kijk zo wel even of de remblokjes niet toevallig ver heen zijn.

Dat ontluchten hebben we gedaan door bij de klauw zo'n schroefje/nippel los te draaien, toen te remmen totdat daar remvloeistof uit kwam en toen dat ding weer vast draaien. Goed?



je liegt die nippel los en toen knijpen toen druipte het der al direct uit.. je mag der ookwel bijvertellen dat ie nog een tijdje bijna zonder vloeistof heeft gereden.. toen bijgevuld .. deed ie t ook niet echt beter van
 
NSR Supersprint special!
mblover 22-5-2006 16:21 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Airsal70ccDt
[...]



je liegt die nippel los en toen knijpen toen druipte het der al direct uit.. je mag der ookwel bijvertellen dat ie nog een tijdje bijna zonder vloeistof heeft gereden.. toen bijgevuld .. deed ie t ook niet echt beter van


zou met ontluchten opgelost moeten zijn.
probeer nog eens een keer te onluchten, ff wat vaker proberen, mss kan je dan meer druk opbouwen. Ff doorzichtig slangetje op die nippel duwen zodat je kan zien of er nog lucht uit komt.
 
Valid 22-5-2006 16:22 Print reply

Posts: 658
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Airsal70ccDt
[...]



je liegt die nippel los en toen knijpen toen druipte het der al direct uit.. je mag der ookwel bijvertellen dat ie nog een tijdje bijna zonder vloeistof heeft gereden.. toen bijgevuld .. deed ie t ook niet echt beter van


ja kheb het dus same met airsal gedaan... Hij remde altijd al zo, en toen we het reservoir open deden zat er idd vrijwel niks in het reservoir, maar toen we die vol getieft hadden werd het niet echt beter opzich.
 
mblover 22-5-2006 16:26 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Valid
[...]


ja kheb het dus same met airsal gedaan... Hij remde altijd al zo, en toen we het reservoir open deden zat er idd vrijwel niks in het reservoir, maar toen we die vol getieft hadden werd het niet echt beter opzich.


dan zit je slang vol lucht dus...
moet je ff beter ontluchten en kijken of er luchtbellen uitkomen. er mogen geen luchtbellen meer uitkomen anders zit er nog steeds lucht in..
 
Valid 22-5-2006 16:29 Print reply

Posts: 658
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
[...]


dan zit je slang vol lucht dus...
moet je ff beter ontluchten en kijken of er luchtbellen uitkomen. er mogen geen luchtbellen meer uitkomen anders zit er nog steeds lucht in..


Oke tnx... ga het meteen even doen.
 
mblover 22-5-2006 16:30 Print reply

Posts: 5391
owjah nog iets, let op dat je vloeistof niveau in je reservoir hoog genoeg blijft. En hergebruik je remvloeistof wat uit je klauw komt ook liever niet.
 
cmtheman 22-5-2006 16:30 Print reply

Posts: 2710
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Valid
[...]


Oke tnx... ga het meteen even doen.


ontluchten: nippel los, rem inknijpen, nippel vast, rem loslaten, nippel los, rem inknijpen, nippel vast, rem los.....net zo lang tot er vloeistof uit het nippel komt, en dan nog 1 a 2 keer herhalen en hij is goed ontlucht!!
 
ZAC #802, KNMV #82
IzzY 22-5-2006 16:33 Print reply

Posts: 1266
als er rook uit komt, staat die wss te rijk,
is je klauw wit/grijs is hij te arm.


 
derbi-forum.nl/kneuzeclub
cmtheman 22-5-2006 16:34 Print reply

Posts: 2710
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: IzzY
als er rook uit komt, staat die wss te rijk,
is je klauw wit/grijs is hij te arm.




wat lul je nou, gaat niet over bougie maar over remklauw
 
ZAC #802, KNMV #82
mblover 22-5-2006 16:35 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: IzzY
als er rook uit komt, staat die wss te rijk,
is je klauw wit/grijs is hij te arm.




in een topic over een remklauw?
 
Kampersjaak 22-5-2006 16:36 Print reply

Posts: 12285
zullen we weer on-topic gaan?
 
oderint dum metuant

Dit topic is 2369 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved