Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Piaggio bravo start niet -dringend-

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1022 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #37100 - Piaggio bravo start niet -dringend-
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2029 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

TerroRLaG 21-5-2006 16:00 Print topicpost
Posts: 226
mijn piaggio wil niet starten, er spettert allemaal kleine zwarte druppels uit. Ik vermoed van de omgegeving van de bougi, ik heb hem nogmaals uitgehaald en weerin gestoken ( vastge schroef en vervolgend met de hamer op de sleutel geslaan om zeker te zijn) soms start ie ze net ff en komt er een scherp geknetter uit de uitlaat, wnnr ik gas los valt ie stil. Iemand een idee ?

alvast bedankt !

ps : gelieve ook te zeggen hoe ik dit kan oplossen met de oorzaak alleen sta ik niet veel verder xD

dus nu start ie wel weer maar blijft niet draaien als ik rem!

Dit bericht is gewijzigd door TerroRLaG op 21-5-2006 om 18:51 uur.
 

Timba MTXSH 21-5-2006 16:04 Print reply
Posts: 388
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TerroRLaG
mijn piaggio wil niet starten, er spettert allemaal kleine zwarte druppels uit. Ik vermoed van de omgegeving van de bougi, ik heb hem nogmaals uitgehaald en weerin gestoken ( vastge schroef en vervolgend met de hamer op de sleutel geslaan om zeker te zijn) soms start ie ze net ff en komt er een scherp geknetter uit de uitlaat, wnnr ik gas los valt ie stil. Iemand een idee ?

alvast bedankt !

ps : gelieve ook te zeggen hoe ik dit kan oplossen met de oorzaak alleen sta ik niet veel verder xD

Dit bericht is gewijzigd door TerroRLaG op 21-5-2006 om 16:02 uur.


Bougie moet je altijd handvast draaien, anders verneuk je misschien het draad in je kop. Ik zou ten eerste een nieuwe bougie proberen. Misschien staat hij te rijk? Check sproeier en oliepomp als ie dat heeft.

 
TerroRLaG 21-5-2006 16:06 Print reply
Posts: 226
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Timba MTXSH
[...]


Bougie moet je altijd handvast draaien, anders verneuk je misschien het draad in je kop. Ik zou ten eerste een nieuwe bougie proberen. Misschien staat hij te rijk? Check sproeier en oliepomp als ie dat heeft.



ik heb voledig inorde gekocht dus het zou me verbazen als het aan de spoeier ligt, oliepomp heeft hij niet, dat hij nog lekt aan de bougi zou me sterk verbazen. er hangt ook altijd wat benzine aan de cilinder uitgang. heb ik ook nooit aan geprutst.
 
Henk-88 21-5-2006 16:07 Print reply

Posts: 26703
ik zou er eerst een nieuwe bougie in steken en als dat nix helpt dan zou ik daarna als eerste de carburateur tjekken en schoonmaken en doorblazen (vlotterbakje eronderweg schroeven en evt. vuil van de bodem van het vlotterbakje halen en de sproeier (dat gouden schroefje) ff goed doorblazen)
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Lykantroop 21-5-2006 16:40 Print reply

Posts: 4754
zoals al gezegd, ff nieuwe bougie proberen, die dingen gaan wel eens kapot
 
bobje 21-5-2006 16:42 Print reply

Posts: 2955
is 't zo ineens gebeurt?
 
Sooner or later it's lager time
TerroRLaG 21-5-2006 16:49 Print reply
Posts: 226
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bobje
is 't zo ineens gebeurt?



neen, ik heb nu de bougi weer losgehaald ! en daar zit zo'n ringeltje op , daar tussen hebik nu met een koordje 3 maal rongeweest en dan de bougi teruggestoken. en jawel starten gin onmiddelijk zonder enige problemen, enkel als ik rijdt en ik rem valt het hele boeltje weer stil. ligt dit ook aan de bougi ?


iemand ??? stationair valt ie gwn stil na enkle sec geen gas geven...

Dit bericht is gewijzigd door TerroRLaG op 21-5-2006 om 17:02 uur.
 
zundapp_rs 21-5-2006 17:30 Print reply

Posts: 682
lekt ie niet langs de uitlaat bij de aansluiting op de cilinder?
 
TerroRLaG 21-5-2006 17:31 Print reply
Posts: 226
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundapp_rs
lekt ie niet langs de uitlaat bij de aansluiting op de cilinder?


er hangt idd benzine aan de uitlaat, maar ik heb nooit die uitlaat gelost (wel eens de vuiligheid dervan weggehaald) en toen ik hem kocht had ik daar allemaal geen problemen mee.
 
mulder 21-5-2006 17:56 Print reply

Posts: 13701
Je hebt het schroefdraad van je cilinderkop bij de bougie kapot geramd denkik, daardoor valse lucht en geen compressie en al die zwarte sputters.
 
zundapp_rs 21-5-2006 18:21 Print reply

Posts: 682
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TerroRLaG
[...]


er hangt idd benzine aan de uitlaat, maar ik heb nooit die uitlaat gelost (wel eens de vuiligheid dervan weggehaald) en toen ik hem kocht had ik daar allemaal geen problemen mee.


het kan zijn dat je uitlaatpakking versleten is en dat er dus lucht langskomt. Dan nog zou ie wel moeten lopen

 
TerroRLaG 21-5-2006 18:32 Print reply
Posts: 226
heb eens aan die stationair gedraait en nu draait ie wel stationair maar als ik de achterrem toetrek valt het boeltje weer stil... als em op de pekkel staat blijft hij nu mooi draaien
 
Decorhanger 21-5-2006 18:35 Print reply
Posts: 462
Had een bravo net als een ciau ook een decrompresie-klepje naast de bougie?
Bij mij sloot dat op een gegeven ogenblik niet meer lekker aan, wat mischien die zwarte olie op je bougie verklaard.
 
TerroRLaG 21-5-2006 18:46 Print reply
Posts: 226
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Decorhanger
Had een bravo net als een ciau ook een decrompresie-klepje naast de bougie?
Bij mij sloot dat op een gegeven ogenblik niet meer lekker aan, wat mischien die zwarte olie op je bougie verklaard.



ja naast de bougi zit zo'n klepje. hoe maak ik dat deze dan weer mooi zijn werk doet ? het gespetter is al weggewerkt, nu alleen nog het probleem dat hij niet blijft draaien als ik rem...

Dit bericht is gewijzigd door TerroRLaG op 21-5-2006 om 18:55 uur.
 
erwin fs1 21-5-2006 19:20 Print reply

Posts: 897
stationair/luchtschroef afgesteld??
 
vake bej te bange....
TerroRLaG 21-5-2006 19:44 Print reply
Posts: 226
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: erwin fs1
stationair/luchtschroef afgesteld??



heb gelezen dat de vario niet mag draaien op stationair dus heb ik dit maar geprobeerd en hoe ik het draai of keer de vario/ achterband draait altijd tenzijn ik hem zo laag instel dat hij uitvalt. dus nu blijft hij stationair maar vanaf ik rem valt ie uit. luchtschroef vind ik niet

heb ook gemerkt dat hij ergens onderaan blaast, lijkt mij niet normaal ?

Dit bericht is gewijzigd door TerroRLaG op 21-5-2006 om 19:49 uur.
 

Dit topic is 2029 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved