Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - een vraag..

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1245 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #37094 - een vraag..
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2086 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Royal Club 21-5-2006 17:26 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mul
Hoeveel moet je er dan ongeveer voor uitgeven?


hmm, blijkbaar vergis ik me dr in

in sales staat dit

(thijsse niet boos worden want ik help mul nu)
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/17343

Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 21-5-2006 om 17:27 uur.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
mr200r 21-5-2006 17:34 Print reply
Posts: 5122
iid voor een eerlijke oltimer eerlijk=goede prijs en goede conditie
ben je meer kwijt.
Een voordeel is weer zoals hierboven,en hij word niet minder waardt
koop beter een wat duurdere goede, dan een waar aan gewerkt moet worden.
Op het einde ben je altyd duurder uit,dan een rijdbare nette.
Is uw dochter technisch?
Ze zal moeten kickstarten of aantrappen,wil ze dat?
Het is moeilijk om voor je dochter een brommer te kopen,maar
ik denk dat een 4t toch een goede keuze is i.v.m 2t stank.
Mocht ze voor een 4t schakel kiezen,mail me maar dan stuur ik een foto van een cb50j deze krijgt binnenkort kenteken.
Sucses met de keuze en het karakter is ook belangrijk(van uw dochter
is het alleen vervoer of ook hobby) eerst het doel vinden,das het
belangrijkst.
 
mr200r
erwin fs1 21-5-2006 19:25 Print reply

Posts: 897
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mul
Ze wilt max. iets van 500 euro uitgeven.
Weten jullie anders nog een leuke brommer ipv Honda C50? die ook goed is..




fs1

voor 500 moet je toch wel wat kunnen kopen

het is wel twee takt, opzich niet erg vind ik maar ja als je viertakt zoekt.........
 
vake bej te bange....
Remco RS 21-5-2006 19:35 Print reply

Posts: 11463
voordeel is wel dat zo'n klassieker niet in waarde daalt als je er een beetje zuinig mee bent
 
mul 22-5-2006 11:23 Print reply
Posts: 5
wat voor onderhoud heeft een 2takt nodig dan?
 
mr200r 22-5-2006 13:47 Print reply
Posts: 5122
Gewoon tanken ketting stellen enz.
Maar wil uw dochter een vervoermiddel of wil ze eraan opvoeren enz.
Wat gaat ze ermee doen naar vrinden/school/werk.?
Of wil ze ermee op vakantie enz?
Hoelang wil ze brommerrijden van 16 tot rijbewijs?
Ik denk dat u het beste een goede Tomos(die al genoemd werd ) kunt kopen,bij normaal gebruik gaat dat ding makkelijk 3 jaar zonder grote kosten mee,lekke banden exclusief.
Dan kunt u lekker het WK en de tour de france kijken,zonder zorgen(over de brommer).
 
mr200r
mblover 22-5-2006 15:31 Print reply

Posts: 5391
een 2takt die zal meestal wat meer toeren en herrie maken. verder verschilt het onderhoud niet zoveel. Alleen bij een 2takt zal je mix moeten tanken, (en een 2takt verbruikt wat meer (maar standaard eigenlijk altijd nog steeds goed voor 1:25))
meeste onderhoud geld namelijk voor beide:
-remmen onderhouden, heeft niks met het blok te maken, ze zullen allebei moeten kunnen remmen.
-blokolie af en toe vervangen moet ook bij allebei.
-veren zullen bij allebei slijten
-ketting + tandwielen zullen ook bij beide slijten, en bij beide moeten die ook gespannen en gesmeerd worden, en na een bepaalde tijd vervangen.

wat volgens mij (niet 100% zeker) wel voorkomt bij een 2takt en bij een 4takt niet, is dat de uitlaat ontkoolt zal moeten worden. Dit is een pokkewerk, maar zal in de praktijk ook eigenlijk niet voorkomen.

een nieuwe 2takt is ook makkelijker op te voeren, maar aangezien uw dochter een oldtimer wilt is dat niet relevant aangezien je aan een oldtimer 2takt ook veel zal moeten sleutelen. Ik weet niet of het de bedoeling is dat de brommer (iets) opgevoerd wordt. Klein beetje is vaak wel prettig ivm op de weg rijden in de bebouwde kom, en in de stad krijg je met een standaard 2takt die traag optrekt al snel middelvingers en boze blikken, om over de uiterst gevaarlijke situatie maar niet te spreken.

betrouwbaarheid:
vaak wordt gezegd dat een 4takt betrouwbaarder is. Echter, een niet versleutelde (als in verprutst, als hij deskundig opgeknapt is dan is dat natuurlijk niet zo'n probleem) 2takt zal ook gewoon betrouwbaar zijn.
 

Dit topic is 2086 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved