Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - 3 vragen over tsx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1117 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #37070 - 3 vragen over tsx
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 819 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Moped Macho 19-5-2006 20:22 Print topicpost

Posts: 2037
Hallo,

Ik heb drie vragen over mijn tsx. De eerste is welke sproeier erin moet. Hij is helemaal standaard met een proma uitlaat en uitgeboord luchtfilterhuis. Er zit nu 82 in, maar zonder de choke loopt hij niet lekker, en maakt hij een bluuh geluid. Ook met choke heeft ie hier af en toe last van.

De tweede vraag is hoe ik de kickstarter moet spannen en vastzetten, zodat ie aangrijpt. Ik heb de exploded view al bekeken, maar ik krijg de veer niet gespannen.

En dan de laatste vraag: hoe krijg ie de bouten los om de olie van de voorvork van boven af bij te vullen? Ik kan blijven draaien, maar ze komen niet los. Volgens mij zijn ze niet dolgedraaid (weet ik bijna zeker).

Bvd voor de reacties.
 
Boerenkool om half 10.

Flybike 19-5-2006 20:23 Print reply
Posts: 2120
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Moped Macho

En dan de laatste vraag: hoe krijg ie de bouten los om de olie van de voorvork van boven af bij te vullen? Ik kan blijven draaien, maar ze komen niet los. Volgens mij zijn ze niet dolgedraaid (weet ik bijna zeker).

Bvd voor de reacties.



Imbus op hameren veel kracht opzetten
Imbus met lasprikje vastlassen en veel kracht opzetten


Niets anders?

Uitdremelen..



Dus de laatste optie

Dit bericht is gewijzigd door Flybike op 19-5-2006 om 20:29 uur.
 
Het Honda Geloof.. FTS++ SuperMotard
Evilmex 19-5-2006 20:28 Print reply

Posts: 4458
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Flybike
[...]



Imbus op hameren veel kracht opzetten
Imbus met lasprikje vastlassen en veel kracht opzetten

Niets anders?

Uitdremelen..



je leest verkeerd, de tap is dol, de imbus niet.

Edit: probeer gewoon te draaien, en tegelijkertijd te trekken

Dit bericht is gewijzigd door Evilmex op 19-5-2006 om 20:29 uur.
 
Hoe Kansloos Is Een Kansloze Kansloos, Die Geen Kans Maakt Omdat Er Iets Met Hem Loos Is?
T_S_X_ 19-5-2006 20:28 Print reply

Posts: 1214
nou als je kunt blijven draaien dan lijkt het wel of ze dolgedraaid zijn.. en met sproeier moet je gewoon gaan testen en kijken naar de kleur van je bougie
 
Flybike 19-5-2006 20:29 Print reply
Posts: 2120
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Evilmex
[...]



je leest verkeerd, de tap is dol, de imbus niet




Jij hebt ook nog veel toe te voegen anders, lees edit..

Uitdremelen zal ??n oplossing zijn.
 
Het Honda Geloof.. FTS++ SuperMotard
Suzuki-SLK Rijder 19-5-2006 20:31 Print reply

Posts: 3167
Ik denk dat net zoals bij mijn ZR dat je met iets langs van boven af moet drukken. Dus met een stok ofzo van bovenaf drukken terwijl je onderaan draait.

(ik heb niks gezegd.)

Dit bericht is gewijzigd door Suzuki-SLK Rijder op 19-5-2006 om 20:45 uur.
 
Je hoeft niet in een boom te hangen om een eikel te zijn.
Moped Macho 19-5-2006 20:33 Print reply

Posts: 2037
Ik bedoel de bouten aan de bovenkant van de voorvork. Daar zitten geen inbussen.
 
Boerenkool om half 10.
Flybike 19-5-2006 20:35 Print reply
Posts: 2120
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Moped Macho
Ik bedoel de bouten aan de bovenkant van de voorvork. Daar zitten geen inbussen.




Ahja, gewoon in kroonplaat vastzetten (indien je dit nog niet hebt geprobeerd) en passende sleutel erop, en kracht opzetten.. Komt ie wel lost.. Als ie dol is denk ik dat je weinig kan doen.

Dit bericht is gewijzigd door Flybike op 19-5-2006 om 20:35 uur.
 
Het Honda Geloof.. FTS++ SuperMotard
Moped Macho 19-5-2006 20:37 Print reply

Posts: 2037
damn, ik kan ze wel een beetje indrukken (er zit toch een veer onder?). Maarja, ik denk dat ik ze maar ga uitboren dan... Net alle schroeven van m'n blok ook uitgeboord
 
Boerenkool om half 10.
Static - X 20-5-2006 16:16 Print reply

Posts: 57
standaart hoort er als goed is een +- 70 sproeier in te zitten, dit is een kwestie van wat proberen en afstellen, dus als je een 65 / 70/ 75/ 80 sproeier probeert voor een standaart zou het goed moeten zijn,

verder heb ik hier 3 foto's van de kickstart gemaakt,



het gat waar hij in moet komen en de pal erboven waar de veer aan komt,



de voorkant van de kickstart, zoals je ziet zit hier een haak aan, deze die komt tegen de ophoging die je in de 1e foto ziet zitten, ( tussen het gat en de pal erboven) deze voorkomt dat je kickstart rond kan draaien.



en dan hoe hij erin zit, je ziet een veer over het tandwiel gaan, die moet die kant opwijzen, dus dan weet je hoe hij moet zitten, en er zit een veer om de kickstart heen, deze word op de pal aangesloten, gewoon om de pal haken en hij moet goed zitten, zit hij te slap? draai die veer dan een keer rond en haak hem er dan achter, dat witte busje heeft een gleuf, deze gaat over het uitsteeksel van de veer, er zit namelijk een uiteinde van de veer in de as,

als je hem zo hebt zitten kan er niets mis zijn, om te testen kan je nu voor dat je hem dichtschroeft even je kickstarthevel/ waar je je voet op zet erop schuiven en even naar beneden druwen, niet te hard want dat is niet nodig, maar dan zie je dat je tandwiel naarvoren komt en aanslaat, wanneer je dan los laat zou hij terug moeten schieten, dus ontkoppelen

verder met je voorwork weet ik niet, ik heb daar zelf nog nooit naar gekeken, maar onthou dat sommige dingen bepaalde veiligheid dingen hebben of dat je juist de andere kant op los moet draaien, of dit bij een ts/x zit vraag ik me af, ik zal anders zelf straks voor je kijken hoe dat bij mij is.


 
Moped Macho 21-5-2006 18:37 Print reply

Posts: 2037
aah, nice
Ik zal het van de week eens proberen. Bedankt iig
 
Boerenkool om half 10.
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 21-5-2006 18:42 Print reply

Posts: 17929



daar hoort dat pinnetje
 

Dit topic is 819 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved