Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Net te shoppen geweest.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 789 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #3707 - Net te shoppen geweest.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1276 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MBBBBBB 2-5-2002?16:46 Print topicpost
Posts: 2340

Ik ben net ffies achterop bij me broer naar de brommershop geweest.....
Denk je dat je eindelijk weer iets goed krijgt, is het alsnog fout! :a :p
Heb nieuwe tanwielen en regina ketting, thuis meteen ffies kijken of het wel past, en wat denk je.... NIET DUS :p Ketting te smal!
Dus me broer is nou weer terug gegaan.....

Maar ik heb gekeken voor me NSR, voor een leuk cilindertje, en ik had wel wat gezien:

50 snel imi ( 2x ) voor 57,50 euro
70 Malossi voor 85 euro
Nieuwe 50 cc voor 60 euro ( stond bij origineel, maar dan zal ie wel duurder zijn geweest! )

Had nu geen geld bij me, en ik wilde alleen even kijken, maar ik ga van de week of volgende week wel terug...
Maar 85 euro voor een 70 Malossi .... ?? Beetje redelijke prijs? Het zuigertje stond er boven, die was wel een ietsie pietsie bruin en gehavend, dus ik kan dan nog vragen of ik de binnenkant mag zien......

Maar anders doe ik die 50 snel, en dan kijken of die nieuwe nou snel of origineel is....
 

MBBBBBB 2-5-2002?17:06 Print reply
Posts: 2340
Me vraag is dus over die 70 cc Malossi.

Maar ik ben leuk aan het internetten, kom ik dit tegen:



150 euro!!

Deze, hetzelfde maar dan goedkoper:



125 euro


 
Nikoz 2-5-2002?17:30 Print reply
Posts: 819
geinig uitlaatje en 85 euro voor malossi is NIEt duur als ie nog goed is ff kijke hoeveel mm ie is of ie gehoond is enzo zoniet kopen die handel
 
mito maaaster
Sneks 2-5-2002?17:38 Print reply
Posts: 2499
die fasmen hebben ze ook bij 50cc.nl, hij lijkt erg veel op een tecno, alleen lijkt de kwaliteit een stuk beter
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
speedymark 2-5-2002?18:40 Print reply
Posts: 605
weet iemand wat meer van deze uitlaat? want ik heb nu dus een homoet op me nsr alleen dies niet zo mooi meer en hij is ook veel lager en kleiner dan een mb uitlaat, kijk maar: [URL[t]]http://www.microsaft.nl/OLD/Data/Archief/Nsr/Nsr13.jpg[/t]nsr met homoet[/URL] . Dus nu wou ik een nieuwe die wat meer omhoog staat voor niet al te veel geld, bijv. een tecno, alleen heb ik nou een snelle 50cc cilinder die is getuned voor de race, die is erg hoogtoerig en heeft een smalle powerband, als ik dan ook nog es een hoogtoerige tecno koop heb ik helemaal nix meer over onderin. Met die homoet die een bredere powerband heeft loopt ie nog wel lekker, dus weet iemand of dees ook een beetje power onderin heeft? Anders zat ik te denken om een MB homoet pijp om te lassen voor mn nsr, weet iemand of dit goed te doen is?
 
GUMMEN RULEZZZZZ
Kouwe Arie 2-5-2002?19:56 Print reply
Posts: 2065
Een uitlaat lassen is dat erg duur? Ik bedoel als je zelf het ontwerp en het materiaal hebt dan kan het toch nooit duur zijn als je het gewoon door iemand anders laat lassen?
 
Kouwe Arie 3-5-2002?14:31 Print reply
Posts: 2065
Kan iemand dbovenstaande vraag beantwoorden? Anders moet ik daarvoor speciaal een heel nieuw topic openen!! :n
 
e van kalsbeek 3-5-2002?14:37 Print reply
Posts: 354
hangt er van af waar je het laat doen ik denk dat het op de meeste plaatsen wel boven 50euro kost maar ik weet het ook niet...
 
RS VAN AF 99 GEZOCHT MAIL ME ALS JE ER 1 TEKOOP HEBT
Neonlampje 3-5-2002?17:07 Print reply

Posts: 14825
hmmja als je naar bedrijf gaat was professioneel last zal het je naar schatting rond de 50 euro kosten, en dan wordt het mooi!!!!!! :n :n
wordt speciaal op een soort draaiende tafel gezet zodat hij perfect mooi rond gelast wordt...

Als je geheel laat ontwerpen enzo dan kost het rond de 350 euro, maar dan kan je hem zelfs een kleine knik laten geven dat hij beter onder je brommer past...
 
dick1 3-5-2002?18:22 Print reply
Posts: 971
jullie kunnen toch wel lassen ???? gewoon zelf doen en als je et laat doen is et toch niet duur
 
MB50TUNED 4-5-2002?10:04 Print reply
Posts: 1054
Quote:
Originally posted by: Speedy Mark?

weet iemand wat meer van deze uitlaat? want ik heb nu dus een homoet op me nsr alleen dies niet zo mooi meer en hij is ook veel lager en kleiner dan een mb uitlaat, kijk maar: [URL[t]]http://www.microsaft.nl/OLD/Data/Archief/Nsr/Nsr13.jpg[/t]nsr met homoet[/URL] . Dus nu wou ik een nieuwe die wat meer omhoog staat voor niet al te veel geld, bijv. een tecno, alleen heb ik nou een snelle 50cc cilinder die is getuned voor de race, die is erg hoogtoerig en heeft een smalle powerband, als ik dan ook nog es een hoogtoerige tecno koop heb ik helemaal nix meer over onderin. Met die homoet die een bredere powerband heeft loopt ie nog wel lekker, dus weet iemand of dees ook een beetje power onderin heeft? Anders zat ik te denken om een MB homoet pijp om te lassen voor mn nsr, weet iemand of dit goed te doen is?


Nee, is niet te doen, je kan met een uitlaat timing van 200 graden oid niet met een lange uitlaat rijden en 10000 rpm draaien ofzo. Zoon cilinder heeft poort oppervlak en poorthoogte(dus openingstijden/timing) voor een heel hoog toerental.
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
MB50TUNED 4-5-2002?10:08 Print reply
Posts: 1054
Quote:
Originally posted by: kouwe Arie?

Een uitlaat lassen is dat erg duur? Ik bedoel als je zelf het ontwerp en het materiaal hebt dan kan het toch nooit duur zijn als je het gewoon door iemand anders laat lassen?


zal ik binnenkort wel achterkomen, staalplaat ligt in de schuur, ontwerp staat in autocad. Ik heb al een blik schaar gehaald. Bocht is van homoet, iets aangepast. Nu nog printen, knippen en conussen vormen.
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
verwijderd 4-5-2002?10:15 Print reply
Posts: 4082
hoe maak je die conussen? gewoon met de hand? buigen en kloppen (de randjes) hoeveel mm ijzer gebruik je?

en las je het met TIG?
 
MB50TUNED 4-5-2002?10:39 Print reply
Posts: 1054
Quote:
Originally posted by: symen?kalsbeek

hoe maak je die conussen? gewoon met de hand? buigen en kloppen (de randjes) hoeveel mm ijzer gebruik je?

en las je het met TIG?


Met de hand ben ik van plan, ik hoop dat het gaat lukken.ik heb iets van 0,75 mm dacht ik. Dat is al heel buigzaam metaal. Ik hoop maar dat het niet te dun is. Homoet is 1,5 mm, maar er zijn meer mensen die 0,75 gebruiken. Ik ga in ieder geval niet dikker dan 1 mm.

Lassen heb ik geen verstand van, ik laat dit doen.

[This message is edited by MB50 TUNED on 4-5-2002 10:42]
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
verwijderd 4-5-2002?10:45 Print reply
Posts: 4082
is wel redelijk dun, is moeilijk lassen denk ik. maar denk wel dat je moet kloppen, de randjes. kun je niet echt met de hand buigen, anders krijg je zegmaar een plat stuk.
 
Joost 4-5-2002?10:53 Print reply
Posts: 1108
Uitlaat maken is niet makkelijk! Het is super lastig op die conussen 100% rond te krijgen. En ja ze moeten exact 100% rond zijn want anders wil het lassen voor geen meter. Ik heb de conussen zelf helemaal geklopt, en dat was heel veel werk. Het materiaal dat ik gebruikte was ook wel erg aan de dikke kant (rvs 321 1.2mm).

Over het lassen, tig lassen wil het allerbest. Ik denk niet dat er hier veel mensen zijn die dat zelf 'goed' kunnen, dus laten doen word het mooist. Mig/mag zouw ook wel kunnen maar dat is lastig instellen met zulk dunne plaat. Electrisch hoef je niet eens te proberen.

Het mooist word het als je eerst de conusen in vorm buigt/klopt. Ver volgens ga je hem hecten (kleine 'punt' lassen) en hem helemaal rond kloppen op een mal. Zijn alle connussen rond dan kun je ze aan elkaar gehecten en weer de naaad rond kloppen. Als ie hellemaal mooi sluit dan kan je hem in een keer helemaal af lassen. Bij het lassen moet je er vooral op letten dat het material niet te heet word, anders word de uitlaat ovaal bij het afkoelen.
 
It is going to be a Endless summer...

Dit topic is 1276 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved