Luc |
19-5-2006 23:37 |
Posts: 3590 |
Dat je dat niet zomaar met je tapsetje erop kunt knallen..
Maar zijn er niet gewoon dezelfde, nieuwe spaken zo te verkrijgen?
|
|
|
|
BSTS |
19-5-2006 23:37 |
Posts: 4241 |
koop dan meteen dikke rvs spaken -
roesten niet of nauwlijks
en zijn zeer sterk
Dit bericht is gewijzigd door hondamt7 op 19-5-2006 om 23:37 uur.
|
|
sprintjah |
|
Leen |
19-5-2006 23:37 |
Posts: 26877 |
de juiste maat kan je prima tappen, ff goeie snijraam ervoor halen.
en over die zwakkere draad zou ik me geen zorgen maken, is alsnog meer als sterk genoeg
|
|
|
|
-Wheelie-Johie- |
19-5-2006 23:42 |
Posts: 2814 |
dat was ik ook van plan, om die tap te bestellen oid.. zo duur is dat niet en tja je moet het wel 36 x doen(iig!)
en RVS spaken?: alsof het niets kost!
iemand nog een leuk adresje waar ze spaaksetjes hebben? of waar ze goedkoop spaken?
|
|
trots BMW e30 325i eigenaar |
|
-Wheelie-Johie- |
27-5-2006 17:54 |
Posts: 2814 |
kun je rechte spaken waar dus niet zoon kromming aan het begin zit buigen?
|
|
trots BMW e30 325i eigenaar |
|
renoeius |
27-5-2006 19:19 |
Posts: 6409 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -Wheelie-Johie-
kun je rechte spaken waar dus niet zoon kromming aan het begin zit buigen?
is best lastig om ze allemaal exact hetzelfde te krijgen.
beter kun je spaken kopen waar al een buiging in zit.
|
|
|
|
-Wheelie-Johie- |
27-5-2006 22:51 |
Posts: 2814 |
je kunt voor dat buigen iets maken zodat alle spaken gelijk gebogen kunnen worden, dat is het probleem niet. maar gewone stalen spaken zijn behoorlijk veerkrachtig volgensmij dus ze zullen echt niet breken.. naja een setje is 20 euro dus ik zal is kijken wat ik ga doen.
t liefste zal ik rvs spaken willen hebben, ik weet wel dat dit heel duur is. ik zal is een offerte aanvragen. maar stel ik neem gewone stalen spaken, wat kun je nou het beste doen om die mooi glimmend te houden?
|
|
trots BMW e30 325i eigenaar |
|
Almer |
27-5-2006 23:28 |
Posts: 3325 |
RVS spaken regelen, gebeurt niks mee, velg kan je waarschijnlijk ook wel mooi krijgen, je kan ook een andere velg zoeken en naaf kan je laten coaten.. Wat voor brommer btw, Honda? Spaken is denk ik niet zo'n probleem omdat de velg recht of krom is, en je niet met je spaken die velg echt helemaal recht kan trekken Gewoon goed het spaakpatroon onthouden, 2-over of 3-over ofzo en goed om denken dat alle spaken even strak op spanning staan, gebruik wel een spaakbeugel anders kan het zijn dat je een hoogteslag krijgt in je wiel, en ik kan je vertellen: Dat rijd niet fijn
Spaken zijn niet zo duur, daarom zou k zeggen: Nieuwe spaken derin zetten!
Edit: Zie dat je met het kostenplaatje zit... Alsnog RVS gebruiken, ben je er voor het leven vanaf, en ik geloof dat ze niet eens echt duur zijn... Spaken kun je bij elke fietsen/bromboer bestellen. Spaken opsnijden zou ik afraden, koop dat spaken van de goede lente in plaats van moeilijk te gaan doen
Dit bericht is gewijzigd door Almer op 27-5-2006 om 23:32 uur.
|
|
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;) |
|
-Wheelie-Johie- |
28-5-2006 15:13 |
Posts: 2814 |
rvs spaken zijn zeker niet bij elke bromboer te bestellen! je moet ze maar net vinden, en velg spaken opspannen dat is niet zo slim om zelf te doen... ik vlecht ze gewoon zelf in en laat ze dan richten/aanspannen door een vakman. zoiets beun ik niet. vande week nog 2 examens en dan ga ik me verdiepen in de brommer. ik zal haanwheels.com eens bellen en vragen wat zoon rvs spaaksetje me gaat kosten. en de naaf en velg worden beide gecoat.
|
|
trots BMW e30 325i eigenaar |
|
S1lv3r |
28-5-2006 15:23 |
Posts: 5213 |
http://www.schaafbro...n.nl/universieel.htm
36 losse spaken vanaf 10 eu en velgen vanaf 20 eu. ik heb me laten vertellen dat die spaken 'hondaspaken' zijn en hebben dus de goeie lengte, kraag en dikte.
een 17x275 velg kost daar 22 euro, en die zijn omgerekent 95 mm breed .
|
|
|
|
-Wheelie-Johie- |
28-5-2006 15:58 |
Posts: 2814 |
ik heb al velgen ik heb nu dus alleen nog spaken nodig
maar wel goeie site, had ik nog nooit gezien!
wat is het nadeel van cromen spaken?
en van gegalvaniseerde?
|
|
trots BMW e30 325i eigenaar |
|
S1lv3r |
28-5-2006 16:01 |
Posts: 5213 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -Wheelie-Johie-
ik heb al velgen ik heb nu dus alleen nog spaken nodig
maar wel goeie site, had ik nog nooit gezien!
wat is het nadeel van cromen spaken?
en van gegalvaniseerde?
denk dat gegalvaniseerde spaken na verloop van tijd gaan verkleuren, en dof worden, maar dat weet ik niet zeker..
nadeel van chroom kan ik zosnel niet bedenken..
|
|
|
|
-Wheelie-Johie- |
28-5-2006 16:03 |
Posts: 2814 |
wat is precies het verschil dan?
|
|
trots BMW e30 325i eigenaar |
|
S1lv3r |
28-5-2006 16:06 |
Posts: 5213 |
http://nl.wikipedia.org/wiki/Galvaniseren
"Galvaniseren, (Galvanisatie, galvanotechniek of electroplating) is een methode die gebruikmaakt van elektriciteit om een voorwerp te overdekken met een laagje metaal.
Door middel van galvaniseren kan bijvoorbeeld een ijzeren plaat worden voorzien van een laagje zink (verzinken), nikkel (vernikkelen) of chroom (verchromen) om het meer corrosiebestendig te maken of mooier te laten glanzen."
|
|
|
|
Almer |
28-5-2006 16:28 |
Posts: 3325 |
hmm nadeel van chromen spaken: Als het roest roest et door, net zoals met verzonken spaken, die overigens niet glimmen... RVS is het beste, sterk en roest niet
|
|
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;) |
|