daanmtx |
18-5-2006 21:16 |
Posts: 3759 |
ik geef je weinig kans, die dingen zijn vaak al te ver heen
|
|
Honda VFR400R |
|
Marry |
18-5-2006 21:17 |
Posts: 940 |
lijkt mij een kwestie van even proberen, maar is het niet verstandiger om voor weinig 2e hands een redelijk setje op de kop te tikken
|
|
ook als je niets te vieren hebt |
|
-Wheelie-Johie- |
18-5-2006 21:29 |
Posts: 2814 |
wat is dan al te ver heen? de velg is niet echt doorgerot maar roest wel door het chroom heen. daarom wil ik de spaken weer mooi zilver hebben en de naaf en de velg weer mooi zwart(coaten of spuiten)
|
|
trots BMW e30 325i eigenaar |
|
Rensmx |
18-5-2006 21:31 |
Posts: 903 |
Kan denk ik wel, velgen van me fs1 zijn ook 20 jaar oud en die velg heb ik nog helemaal mooi kunnen maken, spaken moet je gewoon polijsten.
|
|
|
|
Palava |
18-5-2006 21:44 |
Posts: 2866 |
meestal als je de spaken wil lossen dan breken ze, maar je kunt t proberen
|
|
|
|
Kees de Jong |
18-5-2006 21:44 |
Posts: 1881 |
Als het hele zeldzame velgjes zijn is het misschien de moeite waard. Anders gewoon een setje tweedehands kopen.
|
|
7 seconden, of 21 gram |
|
Neluhz |
18-5-2006 21:45 |
Posts: 4032 |
beter koop je nieuwe spaken, is een stuk veiliger denks
|
|
|
|
-Wheelie-Johie- |
18-5-2006 23:22 |
Posts: 2814 |
ik deed het meer om kosten te besparen. ik denk dat ik ze nu wel eerst zo laat. alleen het lijkt me zo vet om een keer wat anders te hebben dan chromen crossvelgen en dan dus niet andere velgen maar juist spaakvelg houden en daarmee iets tofs te doen.
|
|
trots BMW e30 325i eigenaar |
|
Derbi-Vokay |
18-5-2006 23:33 |
Posts: 423 |
alsje spaken dan weer terug zet breekt al je verf er waarschijnlijk af door de rek... en spuiten als ze er al in zitten is ook niet egt mooi..
|
|
snowboard is beter!! |
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
18-5-2006 23:34 |
Posts: 13700 |
laten coaten, en spaken zullen zon euro p/st zijn x 30-40 per velg
|
|
|
|
jurgheinz |
19-5-2006 0:06 |
Posts: 992 |
je gaat hier cker nieuwe spaken voor nodig hebben.
kan je niet zomaar ff spuiten en dan weer er in draaien.
|
|
|
|
-Wheelie-Johie- |
19-5-2006 23:26 |
Posts: 2814 |
om hier ff de draad verder op te pakken:
kun je(nieuwe) te lange stalen spaken verder optappen en inkorten als ze te lang zijn?
mij lijkt zelf van wel... tis gewoon staal en het is al eerder getapt, je doet het alleen nu wat verder
|
|
trots BMW e30 325i eigenaar |
|
Leen |
19-5-2006 23:35 |
Posts: 26877 |
kan ja, alhowel getapt draad zwakker is als gerold draad (zoals het van fabriek af gedaan is)
tis meestal gasdraad wat erop zit, niet metrisch.
|
|
|
|
-Wheelie-Johie- |
19-5-2006 23:36 |
Posts: 2814 |
en dat houdt in?
|
|
trots BMW e30 325i eigenaar |
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
19-5-2006 23:36 |
Posts: 13700 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -Wheelie-Johie-
en dat houdt in?
dat jij waarschijnlijk niet de juiste maat kunt tappen die op die spaken hoort, dat de draad zwakker is en spaken nogal wat spanning dragen
|
|
|
|