Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - velgen reviseren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1042 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #37055 - velgen reviseren
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2838 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-Wheelie-Johie- 18-5-2006 21:15 Print topicpost

Posts: 2814
is het mogelijk om een gespaakt wiel(roestig etc) 20jr oud los te spaken. spaken schoonmaken (evt spuiten) velg herstellen om daarna dezelfde velg en spaken weer in elkaar te zetten?

 
trots BMW e30 325i eigenaar

daanmtx 18-5-2006 21:16 Print reply

Posts: 3759
ik geef je weinig kans, die dingen zijn vaak al te ver heen
 
Honda VFR400R
Marry 18-5-2006 21:17 Print reply

Posts: 940
lijkt mij een kwestie van even proberen, maar is het niet verstandiger om voor weinig 2e hands een redelijk setje op de kop te tikken
 
ook als je niets te vieren hebt
-Wheelie-Johie- 18-5-2006 21:29 Print reply

Posts: 2814
wat is dan al te ver heen? de velg is niet echt doorgerot maar roest wel door het chroom heen. daarom wil ik de spaken weer mooi zilver hebben en de naaf en de velg weer mooi zwart(coaten of spuiten)
 
trots BMW e30 325i eigenaar
Rensmx 18-5-2006 21:31 Print reply

Posts: 903
Kan denk ik wel, velgen van me fs1 zijn ook 20 jaar oud en die velg heb ik nog helemaal mooi kunnen maken, spaken moet je gewoon polijsten.
 
Palava 18-5-2006 21:44 Print reply

Posts: 2866
meestal als je de spaken wil lossen dan breken ze, maar je kunt t proberen
 
Kees de Jong 18-5-2006 21:44 Print reply

Posts: 1881
Als het hele zeldzame velgjes zijn is het misschien de moeite waard. Anders gewoon een setje tweedehands kopen.
 
7 seconden, of 21 gram
Neluhz 18-5-2006 21:45 Print reply

Posts: 4032
beter koop je nieuwe spaken, is een stuk veiliger denks
 
-Wheelie-Johie- 18-5-2006 23:22 Print reply

Posts: 2814
ik deed het meer om kosten te besparen. ik denk dat ik ze nu wel eerst zo laat. alleen het lijkt me zo vet om een keer wat anders te hebben dan chromen crossvelgen en dan dus niet andere velgen maar juist spaakvelg houden en daarmee iets tofs te doen.
 
trots BMW e30 325i eigenaar
Derbi-Vokay 18-5-2006 23:33 Print reply

Posts: 423
alsje spaken dan weer terug zet breekt al je verf er waarschijnlijk af door de rek... en spuiten als ze er al in zitten is ook niet egt mooi..
 
snowboard is beter!!
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 18-5-2006 23:34 Print reply

Posts: 13700
laten coaten, en spaken zullen zon euro p/st zijn x 30-40 per velg
 
jurgheinz 19-5-2006 0:06 Print reply
Posts: 992
je gaat hier cker nieuwe spaken voor nodig hebben.

kan je niet zomaar ff spuiten en dan weer er in draaien.
 
-Wheelie-Johie- 19-5-2006 23:26 Print reply

Posts: 2814
om hier ff de draad verder op te pakken:

kun je(nieuwe) te lange stalen spaken verder optappen en inkorten als ze te lang zijn?

mij lijkt zelf van wel... tis gewoon staal en het is al eerder getapt, je doet het alleen nu wat verder
 
trots BMW e30 325i eigenaar
Leen 19-5-2006 23:35 Print reply

Posts: 26877
kan ja, alhowel getapt draad zwakker is als gerold draad (zoals het van fabriek af gedaan is)

tis meestal gasdraad wat erop zit, niet metrisch.


 
-Wheelie-Johie- 19-5-2006 23:36 Print reply

Posts: 2814
en dat houdt in?
 
trots BMW e30 325i eigenaar
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 19-5-2006 23:36 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Wheelie-Johie-
en dat houdt in?


dat jij waarschijnlijk niet de juiste maat kunt tappen die op die spaken hoort, dat de draad zwakker is en spaken nogal wat spanning dragen
 

Dit topic is 2838 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved