Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 75 cc Parmakit Puch Maxi

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 833 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #37053 - 75 cc Parmakit Puch Maxi
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 12172 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

PRO TUNING 18-5-2006 21:14 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
wat is er bewerkt/tuned aan de cilinder


Alle poorten zij bewerkt
 
MT70-nolimit 18-5-2006 21:21 Print reply

Posts: 4322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


Wij werken niet met poortmapjes, wat heb je er aan ??



Ok? wat heb je er aan veranderd, fluiters, hoe breed is de uitlaatpoort, vlinderpoort? ,misschien aux poorten?
 
gaat lang goed
Neluhz 18-5-2006 21:32 Print reply

Posts: 4032
als je dezelfde cilinder wil kun je vast een cilinder bij protuning kopen

@protuning: naja, het ziet er uit als een flinke dip
heb je trouwens een eigen testbank?
 
Bullet 18-5-2006 21:34 Print reply

Posts: 12150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
[...]


Ok? wat heb je er aan veranderd, fluiters, hoe breed is de uitlaatpoort, vlinderpoort? ,misschien aux poorten?


wat dacht je van beroepsgeheim?

waarom zou hij jou info geven die hij ook kan verkopen..
 
**My BungHole Will Speak Now**
hondapowner 18-5-2006 21:38 Print reply
Posts: 673
haha, netjes
 
Neluhz 18-5-2006 21:40 Print reply

Posts: 4032
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bullet
[...]


wat dacht je van beroepsgeheim?

waarom zou hij jou info geven die hij ook kan verkopen..


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
als je dezelfde cilinder wil kun je vast een cilinder bij protuning kopen


volgens mij praat je me na

hoeveel pk haalt die cilinder standaard dan ongeveer?

 
John Huijben 18-5-2006 21:53 Print reply

Posts: 2433
nette score wel...

zijn de poorten alleen aangepast ?? of is er ook het een en ander bijgemaakt?
heb namelijk weleens zon cilinder bekeken, en het is leuk dat er vlinderpoort inzit... maar ik betwijfel of zon cilinder veel meer potentie heeft dan bv. een gilardoni 75, vanwege de 4 spoelers (t.o.v. 2 van de parmakit) en de membraangestuurde inlaat (t.o.v. zuigersturing van de parmakit)
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
PRO TUNING 19-5-2006 7:22 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
nette score wel...

zijn de poorten alleen aangepast ?? of is er ook het een en ander bijgemaakt?
heb namelijk weleens zon cilinder bekeken, en het is leuk dat er vlinderpoort inzit... maar ik betwijfel of zon cilinder veel meer potentie heeft dan bv. een gilardoni 75, vanwege de 4 spoelers (t.o.v. 2 van de parmakit) en de membraangestuurde inlaat (t.o.v. zuigersturing van de parmakit)


Er zijn geen poorten bijgemaakt, alleen aangepaste timing.
De Parmakit heeft trouwens 3 poorten.

Ter vergelijking op de zelfde testbank :

75 cc Gilardoni met 2005 HPI - 21 mm Dell Orto en Jolly Moto uitlaat net iets meer als 8.5 Pk.
 
Vuile Beunkoe 19-5-2006 9:28 Print reply

Posts: 6114
ik meen dat er al zeker 13.5 gescoort was met een gila
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
Palava 19-5-2006 10:21 Print reply

Posts: 2866
de testbank uitraai is van 1997 of is dat een foutje vd instellingen?

staat ook andere datum bij

Dit bericht is gewijzigd door Palava op 19-5-2006 om 10:21 uur.
 
PRO TUNING 19-5-2006 10:25 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hellracer_89
ik meen dat er al zeker 13.5 gescoort was met een gila


Tijdens het testen hebben we al boven de 14 pk en bijna 16000 rpm gezeten, maar er is geen Puch krukas die dit aan kan het vermogen is dus bewust lager gehouden.

Ook nu is de standaard koppeling nog het probleem, hij blijft slippen - dus eigenlijk is het vermogen nog iets hoger.

Alles wordt straks in nieuwe brede (Manet) carters overgebouwd met aangepaste krukas voor onze eigen volledig instelbare race koppeling.

Alles staat nog te rijk afgesteld op de testbank om vastlopers te voorkomen - cilinder heeft ? 20 runs x 15 seconden gelopen, is dus nog niet ingereden.

 
alain87nl 19-5-2006 10:29 Print reply
Posts: 78
je hebt toch krukaspk's gemeten, dan maakt die slippende koppeling toch niet uit? of heb je na de koppeling gemeten?

 
Vuile Beunkoe 19-5-2006 11:40 Print reply

Posts: 6114
ik neem aan achterwiel pks
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
PRO TUNING 19-5-2006 11:59 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: alain87nl
je hebt toch krukaspk's gemeten, dan maakt die slippende koppeling toch niet uit? of heb je na de koppeling gemeten?



Het zijn gemeten krukas Pk`s

Er staat een los blok op de testbank die aangedreven wordt d.m.v. een ketting van het voortandwiel.

Verschil in krukas rpm - voortandwiel rpm en (omgerekende) rol rpm = koppelingsslip

Koppelingsslip komt heel vaak voor bij getunde blokken,maar de meeste testbanken halen dit er niet uit omdat men niet alle toerentallen meet
 
-alex_m- 19-5-2006 15:15 Print reply
Posts: 146
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


Er zijn geen poorten bijgemaakt, alleen aangepaste timing.
De Parmakit heeft trouwens 3 poorten.

Ter vergelijking op de zelfde testbank :

75 cc Gilardoni met 2005 HPI - 21 mm Dell Orto en Jolly Moto uitlaat net iets meer als 8.5 Pk.


max vermogen 9,11 kw (dus 12,38 pk)
max koppel 9,33 nm
dit was gehaald met een
- 74cc Gilardoni
- Carters Home tuned
- 18mm Dellorto Spaco
- Hebo filter
- Samba racing (aangepast)
- Top Racing krukas met volle wangen
 

Dit topic is 12172 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved