Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - tsx ontsteking troubles

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1117 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #37052 - tsx ontsteking troubles
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 671 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Asindirt 18-5-2006 20:15 Print topicpost
Posts: 2
Hallo,

tsx wilt niet starten helemaal geen brom geluid...
bougie is ok, wordt nat (benzine) en vonkt, ontsteking staat juist + nieuwe bobine&onstekinsspoel.
Waarom wil ie niet starten?
Als ik de bougie tegen de cylinder houd en kick geeft ze een mooie vonk zoals het hoort maar ze vonkt ook tussen het clipje(van de bougie) en de cylinder is dit abnormaal?Heeft er iemmand tips alvorens ik de bedrading vervang?

Bedankt

 

Henk-88 19-5-2006 2:46 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Asindirt
Hallo,

tsx wilt niet starten helemaal geen brom geluid...
bougie is ok, wordt nat (benzine) en vonkt, ontsteking staat juist + nieuwe bobine&onstekinsspoel.
Waarom wil ie niet starten?
Als ik de bougie tegen de cylinder houd en kick geeft ze een mooie vonk zoals het hoort maar ze vonkt ook tussen het clipje(van de bougie) en de cylinder is dit abnormaal?Heeft er iemmand tips alvorens ik de bedrading vervang?

Bedankt




Als er benzine in de verbrandingsruimte komt en de brommer start niet -zelfs geen beetje- dan heb je geen (goede) vonk.
't Is je ontsteking dus waarschijnlijk.
Als 'ie eerst w?l liep, kijk dan eerst naar dat wat er sindsdien veranderd is. Als ik het goed begrijp kan de bobine of de ontstekingsspoel de boosdoener zijn. Zijn die goed gemonteerd? Als dat zo is, moet je controleren of ze stuk zijn.
Het zou ook kunnen dat de vonk op het verkeerde tijdstip komt.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
nielsje 89 19-5-2006 12:46 Print reply
Posts: 304
ik denkd at je het beste en goedkoopste eerst ff een nieuwe bougie kan kopen. als ie het dan niet doet dan kun je altijd nog de bobine etc checken.
das meer werk enzo, en die vonk tussen het blok van je bougie is logisch, dat is het idee van een bougie, als ie in de cilinder zit doet ie dat dus niet omdat hij gewoonvastzit.(weet niet hoe ik dat snel kan uitleggen)
 
wreed
Frutje 19-5-2006 13:28 Print reply

Posts: 812
in welke stand staat je ontsteking nu ? en hoe draait je krukas ?

 
Asindirt 21-5-2006 17:29 Print reply
Posts: 2
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frutje
in welke stand staat je ontsteking nu ? en hoe draait je krukas ?



Stand van de ontsteking?
Ik heb het vliegwiel? gemonteerd op de krukas past maar op 1 manier?
De grondplaat staat tussen de twee streepjes op het motorblok.

De krukas draait tegen de klok in (kant van de ontsteking)

Bobine en ontstekinspoel zijn nieuw en in orde (ohmse waarde)ook goed gemonteerd volgens mij.

Voor dit alles reed de tsx goed, enkel starten werd moeilijker bij warme motor (moest hem ingang lopen) , en viel hij in stationaire stil als de motor goed warm was. ook durfde hij al eens stotteren rond de 6000 t/min. Maar voor de rest normaal rij gedrag tot hij het plotseling niet meer deed.

Greetz




Dit bericht is gewijzigd door Asindirt op 21-5-2006 om 18:16 uur.
 

Dit topic is 671 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved