Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Jincheng dax, wat voor kwaliteit te verwachten?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1181 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #37041 - Jincheng dax, wat voor kwaliteit te...
Pagina 5 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 15375 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Gary - Forum en Gallery Moderator 19-5-2006 11:52 Print reply

Posts: 12846
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wietplant
[...]


zo blij ?


Stukken beter.

 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
tsxj oran 19-5-2006 11:54 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Palava
[...]


t ging over kwaliteit jingtsjeng dax n hoe je die een beetje kon kietelen..


niet hoe je een 4t opvoert


wat is het verschil tussen kietelen en opvoeren
als je het op mijn manier doet kost het je
-koppakking
-vrees/vijl
-wat uurtjes werk

en op jullie manier koste een carb al een euro of 30 (2e hands) een andere cilinder kost ook al 40 eu ofso en een snelle nokkenas kost ook al behoorlijk wat, dus geef mij 1 goede reden waarom je het niet op mijn manier zou doen
 
oud
Palava 19-5-2006 12:01 Print reply

Posts: 2866
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]

wat is het verschil tussen kietelen en opvoeren
als je het op mijn manier doet kost het je
-koppakking
-vrees/vijl
-wat uurtjes werk

en op jullie manier koste een carb al een euro of 30 (2e hands) een andere cilinder kost ook al 40 eu ofso en een snelle nokkenas kost ook al behoorlijk wat, dus geef mij 1 goede reden waarom je het niet op mijn manier zou doen

ik bedoelde alleen dat jullie dor dit genuil helemaal afdwalen van t topic
 
tsxj oran 19-5-2006 12:07 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Palava
[...]

ik bedoelde alleen dat jullie dor dit genuil helemaal afdwalen van t topic

nee hoor, we blijven steken bij het opvoeren
 
oud
wietplant 19-5-2006 12:09 Print reply

Posts: 2092
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Palava
[...]

ik bedoelde alleen dat jullie dor dit genuil helemaal afdwalen van t topic


wij blijven nog bij een vraag van topic starter hoe voer je zon dinkie op. jij gaat nu offtopic door te gaan zeiken dat wij afdwalen wat niet zo is
 
Deze reply is fictief, en is niet gebaseerd op de waarheid
Henk-88 19-5-2006 12:10 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw
[...]


dan maak je de boring toch groter, dat is geen probleem

conclusie is denk ik, kortere slag laat meer toeren toe, maar zeker voor een beetje simpel tunen is het vergezocht, veel werk voor (relatief) weinig vermogens winst, dus tenzij je echt veel vermogen wilt gaan persen, heeft het geen zin

beste wat je kunt doen is gewoon grotere carb erop en evt 70cc kit, dat rijd hartstikke goed



Zonder aanzien des persoons Joost, maar steve4takt maakte onderscheid tussen 'simpel tunen' en 'verregaand tunen'.
Wat Steve onder 'verregaand tunen' verstaat, vind jij vergezocht 'voor een beetje simpel tunen'.
Waar wil je heen met dit soort uitspraken kerel?
En dit geldt ook voor de rest.

Bij tweetakt-tuning worden onderwerpen als: ram-air, turbo en 'flowing' niet geschuwd maar bij viertakt mag je alleen 'simpel tunen'?

Het is algemeen bekend dat een kortere slag tot meer toeren kan leiden. Aan een ieder om even na te denken wat dat zou kunnen gaan opleveren.


Ik hoor nooit kritiek dat het belachelijk is om op een tweetakt een grotere carburateur te monteren en dat dat nooit vermogenswinst oplevert omdat je dan nog met een te klein spruitstuk zit. Logisch toch dat je dat soort zaken aanpast?
Natuurlijk moet je dan een andere cilinder plaatsen om dezelfde cilinderinhoud te houden. Steve heeft nergens gezegd dat je de cilinder gelijk moet houden; terwijl er hier door sommigen w?l van uit wordt gegaan; en dan gaan die personen nog kritiek leveren ??k. Makkelijk hoor om iemand woorden in de mond te leggen die hij niet gezegd of bedoeld heeft en daarna roepen dat die persoon rare uitspraken doet. Het ziet er ook zo dom uit.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
wietplant 19-5-2006 12:24 Print reply

Posts: 2092
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk-88
[...]



Zonder aanzien des persoons Joost, maar steve4takt maakte onderscheid tussen 'simpel tunen' en 'verregaand tunen'.
Wat Steve onder 'verregaand tunen' verstaat, vind jij vergezocht 'voor een beetje simpel tunen'.
Waar wil je heen met dit soort uitspraken kerel?
En dit geldt ook voor de rest.

Bij tweetakt-tuning worden onderwerpen als: ram-air, turbo en 'flowing' niet geschuwd maar bij viertakt mag je alleen 'simpel tunen'?

Het is algemeen bekend dat een kortere slag tot meer toeren kan leiden. Aan een ieder om even na te denken wat dat zou kunnen gaan opleveren.


Ik hoor nooit kritiek dat het belachelijk is om op een tweetakt een grotere carburateur te monteren en dat dat nooit vermogenswinst oplevert omdat je dan nog met een te klein spruitstuk zit. Logisch toch dat je dat soort zaken aanpast?
Natuurlijk moet je dan een andere cilinder plaatsen om dezelfde cilinderinhoud te houden. Steve heeft nergens gezegd dat je de cilinder gelijk moet houden; terwijl er hier door sommigen w?l van uit wordt gegaan; en dan gaan die personen nog kritiek leveren ??k. Makkelijk hoor om iemand woorden in de mond te leggen die hij niet gezegd of bedoeld heeft en daarna roepen dat die persoon rare uitspraken doet. Het ziet er ook zo dom uit.


bij 2takt worden dingen zoals turbo en ramair ook alleen gezecht op het proforum en niet door mensen die net beginne met 2takt. en angezien hij net nieuw is met 4takt moet je niet verwachte dat hij superkan tunen. dat is hetzelfde als tegen iemand zeggen die net ze 1ste brommerkoopt dat hij der maar een turbo op moet gaan bouwen. dat slaat toch ook nergens op

 
Deze reply is fictief, en is niet gebaseerd op de waarheid
Joostvdw 19-5-2006 12:26 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk-88
[...]



Zonder aanzien des persoons Joost, maar steve4takt maakte onderscheid tussen 'simpel tunen' en 'verregaand tunen'.
Wat Steve onder 'verregaand tunen' verstaat, vind jij vergezocht 'voor een beetje simpel tunen'.
Waar wil je heen met dit soort uitspraken kerel?
En dit geldt ook voor de rest.



dat heb ik gezien, daar moet inderdaad een beter onderscheid in worden gemaakt,

ik heb ook gesteld dat een kortere slag met grotere boring meer toeren aan kan en evt meer vermogen kan leveren, alleen ik verwerp dit idee omdat ik dacht dat het ging om simpel wat meer vermogen uit een blokje te halen, en niet vergaande tuning en aanpassing, daar ging het blijkbaar wel over, mijn fout dus...

probleem verholpen, ik denk dat het nu duidelijk is hoe het zit
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
tsxj oran 19-5-2006 12:27 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk-88
[...]



Zonder aanzien des persoons Joost, maar steve4takt maakte onderscheid tussen 'simpel tunen' en 'verregaand tunen'.
Wat Steve onder 'verregaand tunen' verstaat, vind jij vergezocht 'voor een beetje simpel tunen'.
Waar wil je heen met dit soort uitspraken kerel?
En dit geldt ook voor de rest.

Bij tweetakt-tuning worden onderwerpen als: ram-air, turbo en 'flowing' niet geschuwd maar bij viertakt mag je alleen 'simpel tunen'?

Het is algemeen bekend dat een kortere slag tot meer toeren kan leiden. Aan een ieder om even na te denken wat dat zou kunnen gaan opleveren.


Ik hoor nooit kritiek dat het belachelijk is om op een tweetakt een grotere carburateur te monteren en dat dat nooit vermogenswinst oplevert omdat je dan nog met een te klein spruitstuk zit. Logisch toch dat je dat soort zaken aanpast?
Natuurlijk moet je dan een andere cilinder plaatsen om dezelfde cilinderinhoud te houden. Steve heeft nergens gezegd dat je de cilinder gelijk moet houden; terwijl er hier door sommigen w?l van uit wordt gegaan; en dan gaan die personen nog kritiek leveren ??k. Makkelijk hoor om iemand woorden in de mond te leggen die hij niet gezegd of bedoeld heeft en daarna roepen dat die persoon rare uitspraken doet. Het ziet er ook zo dom uit.

jij begint ook raar te praten, niemand zegt dat je 4-takt niet mag tunen ik heb het over wat licht tune werk gehad wat eigenlijk bijna iedereen wel kan doen, toen begon steve over tune projecten van 2500-3000 euro, terwijl hij het een beetje wilde opvoeren.
en het is al wel bekend dat je uit een 4-takt hele erge leuke prestaties kan halen alleen weinig mensen weten hoe
 
oud
Henk-88 19-5-2006 12:43 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]

jij begint ook raar te praten, niemand zegt dat je 4-takt niet mag tunen ik heb het over wat licht tune werk gehad wat eigenlijk bijna iedereen wel kan doen, toen begon steve over tune projecten van 2500-3000 euro, terwijl hij het een beetje wilde opvoeren.
en het is al wel bekend dat je uit een 4-takt hele erge leuke prestaties kan halen alleen weinig mensen weten hoe


OK, het leek er alleen ff op dat je bij viertakt niet zo ver mag gaan als bij tweetakt.. dat bedoelde ik. (edit: ook @ wietplant)


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]

ja dat is zo, maar als jij in jou brommer een korte slag krukas zet ga jij daar niet sneller door omdat dat teveel ten koste gaat van je cc's


Waar zie jij staan dat hij zei dat je met minder cc's moet gaan rijden?


Ik heb die reply van Steve ook gelezen en hij zegt dat je ?rg ingewikkeld en duur kunt doen maar dat je het opvoeren ook simpel kan houden.
Het lijkt mij zelfs dat Steve in dit geval voorkeur had voor het simpel houden.


Dit bericht is gewijzigd door henk-88 op 19-5-2006 om 12:48 uur.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
christianos 19-5-2006 13:06 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dakana
ja je gist Gigantisch inderdaad
die schotten (niet alleen in honda uitlaten maar ook in je auto)
dienen als geluids demping
waarom niet dempings wol ?
omdat dat langzaam aan weg ebt en daarmee luider word, schotten voor eeuwig zitten

schotten zijn zelfs zo gezet dat ze zo min mogelijk tegendruk/expansie leveren........

dank je, liet even alleen een balonnetje opgaan, ben nog niet zo geheel thuis in 4 takt tunen.

ik zit even te denken he, een 2 takt haalt zijn efficientie voor het grootste gedeelte uit toeren.
een 4 takt veel minder.
is het dus efficienter om een korte slag krukas te monteren voor een hoger toerental, of een lange slag krukas voor een hogere cilinderinhoud..?

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 19-5-2006 om 13:06 uur.
 
tsxj oran 19-5-2006 13:09 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk-88
[...]


OK, het leek er alleen ff op dat je bij viertakt niet zo ver mag gaan als bij tweetakt.. dat bedoelde ik. (edit: ook @ wietplant)


[...]


Waar zie jij staan dat hij zei dat je met minder cc's moet gaan rijden?


Ik heb die reply van Steve ook gelezen en hij zegt dat je ?rg ingewikkeld en duur kunt doen maar dat je het opvoeren ook simpel kan houden.
Het lijkt mij zelfs dat Steve in dit geval voorkeur had voor het simpel houden.


Dit bericht is gewijzigd door henk-88 op 19-5-2006 om 12:48 uur.

ja ik heb al 3x gezegd hoe je het simpel kunt opvoeren zonder moeilijk te doen met andere nokkenassen en krukkassen, maar nietmand tuned een 4-takt heel ver, iig tis nog niet echt gebeurd hier op t forum voor zover ik weet, omdat er weinig 4-takt rijden
 
oud
christianos 19-5-2006 13:10 Print reply

Posts: 20445
vind 4 takt tune delen trouwens ook ziekelijk duur..
 
tsxj oran 19-5-2006 13:11 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]

dank je, liet even alleen een balonnetje opgaan, ben nog niet zo geheel thuis in 4 takt tunen.

ik zit even te denken he, een 2 takt haalt zijn efficientie voor het grootste gedeelte uit toeren.
een 4 takt veel minder.
is het dus efficienter om een korte slag krukas te monteren voor een hoger toerental, of een lange slag krukas voor een hogere cilinderinhoud..?

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 19-5-2006 om 13:06 uur.

een feit bij motoren met zuigers en cilinders is, 2x zoveel toeren = 2x zoveel kracht en als je een korte slag hebt zal hij snel veel toeren maken zonder dat de zuiger een lange weg aflegt
daarom maken f1 auto's en race motoren ook zo ziek veel toeren, alleen maar omdat dat ontzettende berg kracht oplevert
 
oud
christianos 19-5-2006 13:12 Print reply

Posts: 20445
ja ja dat snap ik, maar gaat dit ook op met 50cc?

volgens mij kan je er dan beter 85 cc onder hangen ofzo
 

Dit topic is 15375 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved