Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Jincheng dax, wat voor kwaliteit te verwachten?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1306 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #37041 - Jincheng dax, wat voor kwaliteit te...
Pagina 4 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 15373 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Dakana 19-5-2006 0:42 Print reply

Posts: 739
in plaats van gissen in het donker zal ik even daadwerkelijk antwoord geven


de uitlaat bij een 4takt kan inderdaad invloed hebben op de prestaties

tegendruk en expansie vervallen direct

inderdaad, de uitlaat klep gaat open en sluit, en daarmee dat er niets terug geduwt word zoals bij 2takt
maar, hij gaat ook weer open, en Dan kan je er wel wat mee

kijk zie het zo
je duwt met je hand door het water
achter je hand zie je een soort tollen ontstaan omdat er achter je hand "onderdruk" bevind
en met die golf van bewegingen kan je zorgen dat als de uitlaat klep weer open gaat het er uit gezogen word

prachtig voorbeeld is de tornado bocht
http://www.takegawa.nl/img/medium.php?id=878

nadeel van deze uitlaten is om het effect goed te creeeren je heel specefiek op een blok aangepast moet werken

ook kan je de puls waar ik net oversprak proberen te creeeren met megaphone, of eigenlijk gewoon een trechter, vorm
door deze een bepaalde conische hoek te geven kan je het toerengebied, uitgestuwde gassen, etc testen en proberen daar wat effect mee te winnen
zie je veel op oude racers overgins!

dan zit er nog verschil in lange en korte uitlaat buizen, dikte van de buis, materiaal zelfs etc ...

maar goed, in een notendop, dat is je uitlaat effect

maazzeeelll
 
christianos 19-5-2006 0:44 Print reply

Posts: 20445
waarom zitten er anders in alle 4 takten honda ori uitlaten schotten voor tegendruk?

een holle pijp gaat gigantische rot lopen

edit: naja ik bedoel, IMHo hoor, ik gis even wat..

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 19-5-2006 om 0:45 uur.
 
Dakana 19-5-2006 0:52 Print reply

Posts: 739
ja je gist Gigantisch inderdaad
die schotten (niet alleen in honda uitlaten maar ook in je auto)
dienen als geluids demping
waarom niet dempings wol ?
omdat dat langzaam aan weg ebt en daarmee luider word, schotten voor eeuwig zitten

schotten zijn zelfs zo gezet dat ze zo min mogelijk tegendruk/expansie leveren........
 
Steve 4takt 19-5-2006 9:54 Print reply

Posts: 422
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]

waarom in godsnaam een korte slag krukas?? en btw ik heb het over dingen die amper geld kosten mischien een paar pakkingen een een dremel, en jij begint over 3000 eu
maar wat heb je in godsnaam aan een korte slag krukas daar heb je geen flikker aan



wedden... kortere slag is 1) minder gewicht om rond te draaien en 2) kun je hogere toeren mee halen.. ooit een chevy v8 uit de jaren 80 10000 toeren zien draaien? neej... en die nieuwe v8 blokjes van audi.. die wel.. en tis niet hetzelfde lompe blok..

waarom denk je dat een ferrari een 5 liter v12 heeft en een musclecar een 6 liter v8?
 
tuurlijk is een 2-takt sneller.. maar je moet wel achter je geloof staan..Immers... je laat een christenen toch ook niet de "Da vinci code" lezen
wietplant 19-5-2006 11:39 Print reply

Posts: 2092
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Steve 4takt
[...]



wedden... kortere slag is 1) minder gewicht om rond te draaien en 2) kun je hogere toeren mee halen.. ooit een chevy v8 uit de jaren 80 10000 toeren zien draaien? neej... en die nieuwe v8 blokjes van audi.. die wel.. en tis niet hetzelfde lompe blok..

waarom denk je dat een ferrari een 5 liter v12 heeft en een musclecar een 6 liter v8?


dit is echt zon bullshit he.

als jij een kortere slag op zelfde cilinder zet heb je minder compressie. en minder cc's dan ga je dus echt niet meer kracht en hogere toeren van krijgen. en tuurlijk draaid een nieuw audi blok meer toeren dan een oud chevy blok.. nieuwe technologie miss

edit:

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Steve 4takt
das moeilijk doen...

Je kan ook je kop flowen en er takegawa binnenwerk ingooien wat weer 150 gram scheelt.. Dan je krukas afdraaien en een korte slag kruk erin zetten en een 6 bak van takegawa en een droge hydro koppeling op de bak en innerrotor of outer natuurlijk en een race CDI en dan ben je zo'n 2500 tot 3000 euro kwijt aan je motorblokje


met andere woorden... Goedkoop en effectief is gewoon grotere carb en spruitstuk en andere cdi...

Of 70 cc met 50 kop en dan heb je ook commpressie zat..

Dit bericht is gewijzigd door Steve 4takt op 18-5-2006 om 14:43 uur.


hier zeg je zelf dat je meer compressie nodig heb door een 50cc kop op een 70cc te zetten. en dan wil je er daarna een kortere slag krukas opzeten.. beetje tegenstrijdig


Dit bericht is gewijzigd door wietplant op 19-5-2006 om 11:48 uur.
 
Deze reply is fictief, en is niet gebaseerd op de waarheid
tsxj oran 19-5-2006 11:42 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Steve 4takt
[...]



wedden... kortere slag is 1) minder gewicht om rond te draaien en 2) kun je hogere toeren mee halen.. ooit een chevy v8 uit de jaren 80 10000 toeren zien draaien? neej... en die nieuwe v8 blokjes van audi.. die wel.. en tis niet hetzelfde lompe blok..

waarom denk je dat een ferrari een 5 liter v12 heeft en een musclecar een 6 liter v8?

ja idd je lult onzin
je hebt heel erg gelijk dat bij auto's korte slag tot meer toeren in staat is maar dat heeft ook zo zijn nadelen
en als jij bij je brommer een korte slag krukas erin gooit dan gaat dat ten koste van je cc's en die hebt je al niet zoveel dus ga jij je eerst maar is verdiepen in de techniek voordat je begint te blaaten
 
oud
Joostvdw 19-5-2006 11:42 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wietplant
[...]


dit is echt zon bullshit he. STFU NOOB




weet eerst waar je het over hebt voordat je begint, als je zn eerdere posts had gelezen had je wel gezien dat hij "enigszins" verstand heeft van 4takten

kortere slag kan idd meer toeren maken en heeft minder gewicht om rond te gooien,

oude v8en kunnen die toeren niet aan door de lange slag, maar voornamelijk omdat het enkele onderliggende nokkenas blokken zijn met stoterstangen, alles gaat zweven boven de 5000rpm zon beetje :P
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Gary - Forum en Gallery Moderator 19-5-2006 11:42 Print reply

Posts: 12846
Beargumenteer eens voordat je begint te roepen als een adhd'er.

At wietplant

Dit bericht is gewijzigd door Gary op 19-5-2006 om 11:46 uur.
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
tsxj oran 19-5-2006 11:43 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw
[...]




weet eerst waar je het over hebt voordat je begint, als je zn eerdere posts had gelezen had je wel gezien dat hij "enigszins" verstand heeft van 4takten

kortere slag kan idd meer toeren maken en heeft minder gewicht om rond te gooien,

oude v8en kunnen die toeren niet aan door de lange slag, maar voornamelijk omdat het enkele onderliggende nokkenas blokken zijn met stoterstangen, alles gaat zweven boven de 5000rpm zon beetje :P

ja dat is zo, maar als jij in jou brommer een korte slag krukas zet ga jij daar niet sneller door omdat dat teveel ten koste gaat van je cc's
 
oud
tsxj oran 19-5-2006 11:43 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gary
Beargumenteer eens voordat je begint te roepen als een adhd'er.

wie bedoel je?
 
oud
Joostvdw 19-5-2006 11:46 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]

ja dat is zo, maar als jij in jou brommer een korte slag krukas zet ga jij daar niet sneller door omdat dat teveel ten koste gaat van je cc's


dan maak je de boring toch groter, dat is geen probleem

conclusie is denk ik, kortere slag laat meer toeren toe, maar zeker voor een beetje simpel tunen is het vergezocht, veel werk voor (relatief) weinig vermogens winst, dus tenzij je echt veel vermogen wilt gaan persen, heeft het geen zin

beste wat je kunt doen is gewoon grotere carb erop en evt 70cc kit, dat rijd hartstikke goed
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Gary - Forum en Gallery Moderator 19-5-2006 11:46 Print reply

Posts: 12846
Wietplant, excuus .
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
tsxj oran 19-5-2006 11:48 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw
[...]


dan maak je de boring toch groter, dat is geen probleem

conclusie is denk ik, kortere slag laat meer toeren toe, maar zeker voor een beetje simpel tunen is het vergezocht, veel werk voor (relatief) weinig vermogens winst, dus tenzij je echt veel vermogen wilt gaan persen, heeft het geen zin

beste wat je kunt doen is gewoon grotere carb erop en evt 70cc kit, dat rijd hartstikke goed

ja maar het ging hier over dat ik zij van, je kan beter je klep vormen in je zuiger vrezen en je zuiger flakken en daarna je compressie ruimte verkleinen, of alleen compressie ruimte verkleinen want een grotere carb slurpt meer benzine, en benzine heeft zo een ding al erg weinig bij zicht
toen begon die steve tjap te zeuren over hele blok operaties die bij elkaar 3000 euro gingen kosten
 
oud
Palava 19-5-2006 11:50 Print reply

Posts: 2866
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]

ja maar het ging hier over dat ik zij van, je kan beter je klep vormen in je zuiger vrezen en je zuiger flakken en daarna je compressie ruimte verkleinen, of alleen compressie ruimte verkleinen want een ...

bla bla


t ging over kwaliteit jingtsjeng dax n hoe je die een beetje kon kietelen..


niet hoe je een 4t opvoert

 
wietplant 19-5-2006 11:50 Print reply

Posts: 2092
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gary
Beargumenteer eens voordat je begint te roepen als een adhd'er.

At wietplant

Dit bericht is gewijzigd door Gary op 19-5-2006 om 11:46 uur.


zo blij ?
 
Deze reply is fictief, en is niet gebaseerd op de waarheid

Dit topic is 15373 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved