Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Jincheng dax, wat voor kwaliteit te verwachten?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1308 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #37041 - Jincheng dax, wat voor kwaliteit te...
Pagina 3 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 15377 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

wietplant 18-5-2006 22:26 Print reply

Posts: 2092
ff vraagje (beetje offtopic) maar hoe ken een uitlaat nou uitmaken bij 4takt. als hij gewoon geen tegendruk heeft . dus eigk gewoon groot genoeg is. maakt het voorderest toch niet uit ? je zou in principe zonder uitlaat netzohard gaan. ik weet dat het niet zo is. maar waarom niet ?
 
Deze reply is fictief, en is niet gebaseerd op de waarheid
Frysk 18-5-2006 22:28 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wietplant
ff vraagje (beetje offtopic) maar hoe ken een uitlaat nou uitmaken bij 4takt. als hij gewoon geen tegendruk heeft . dus eigk gewoon groot genoeg is. maakt het voorderest toch niet uit ? je zou in principe zonder uitlaat netzohard gaan. ik weet dat het niet zo is. maar waarom niet ?

4-takt heeft wel iets van "tegendruk' nodig..
er is ook een soort expansie voor 4-takt

de zo genoemde "powerball"
 
giggitybyte
wietplant 18-5-2006 22:29 Print reply

Posts: 2092
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]

4-takt heeft wel iets van "tegendruk' nodig..
er is ook een soort expansie voor 4-takt

de zo genoemde "powerball"


ja owke. maar waarom ? als die klep sluit sluit die toch dan maakt het toch niet uit wat der in de uitlaat gebeurt. en de inlaat klep is dan nog niet open dus der schiet ook geen mengsel door.
 
Deze reply is fictief, en is niet gebaseerd op de waarheid
Honda SS50 18-5-2006 22:31 Print reply

Posts: 1078
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wietplant
ff vraagje (beetje offtopic) maar hoe ken een uitlaat nou uitmaken bij 4takt. als hij gewoon geen tegendruk heeft . dus eigk gewoon groot genoeg is. maakt het voorderest toch niet uit ? je zou in principe zonder uitlaat netzohard gaan. ik weet dat het niet zo is. maar waarom niet ?


4takt heeft wel tegen druk nodig, teminste er valt meer vermogen uit te halen, heeft iets te maken wanneer hij de tegendruk nodig heb, dat valt te berekenen.

verder dient de uitlaat voor geluid te dempen

 
www.4strokealphen.nl
Honda SS50 18-5-2006 22:32 Print reply

Posts: 1078
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wietplant
[...]


ja owke. maar waarom ? als die klep sluit sluit die toch dan maakt het toch niet uit wat der in de uitlaat gebeurt. en de inlaat klep is dan nog niet open dus der schiet ook geen mengsel door.


inlaat en uitlaat klep staan wel even tegelijk open....
 
www.4strokealphen.nl
Mr Pain 18-5-2006 22:36 Print reply
Posts: 4966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda SS50
[...]


inlaat en uitlaat klep staan wel even tegelijk open....


in compressi arbeid uitlaat

 
wietplant 18-5-2006 22:45 Print reply

Posts: 2092
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda SS50
[...]


4takt heeft wel tegen druk nodig, teminste er valt meer vermogen uit te halen, heeft iets te maken wanneer hij de tegendruk nodig heb, dat valt te berekenen.

verder dient de uitlaat voor geluid te dempen



ja maar ik had het over de snelheid niet de herrie. en ze staan ( mits je een snelle nokkenas hebt volgens mij is dit niet bij een standaard auto) heel even tegelijk open. maar de gassen hoeven niet het verse mengsel terug te duwen de cilinder in. het lijkt mij dat het juist zo snel mogelijk de uitlaat gassen weg moet voeren . dit is dus niet zo. ik heb nu al 3x gehoord dat het niet zo is maar dat wist ik allang ik wil weten WAAROM het zo dus WAT die "tegendruk" dus doet en waarom
 
Deze reply is fictief, en is niet gebaseerd op de waarheid
Honda SS50 18-5-2006 22:45 Print reply

Posts: 1078
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr Pain
[...]


in compressi arbeid uitlaat



miss vooropening van de inlaat, wanneer de druk in de cilinder al lager is als de buitenlucht druk?
 
www.4strokealphen.nl
crossgek - Forum en Sales Moderator 18-5-2006 22:48 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda SS50
[...]


miss vooropening van de inlaat, wanneer de druk in de cilinder al lager is als de buitenlucht druk?


vooropening van de uitlaat is cilinder druk nog steeds hoger als buitendruk
alleen drukt deze druk eigenlijk loodrecht krukas en heeft hij dus nauwelijk effect , als je de kracht gaat ontleden geeft hij de krukas geen draaiing meer


beide kleppen staan gelijk open om een spoeling te cre?ren , de lucht die door de uitlaat gaat heeft een massatraagheid waardoor het laatste uit de cilinder wordt gezogen en vers mengels binnenwordt gehaald

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 18-5-2006 om 22:50 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
jonny 18-5-2006 22:56 Print reply

Posts: 153
uitlaat dient ervoor dat uitlaatgassen niet tegen je benen aankkomt maar van de motor wordt weg gestuurd
 
50cc oladijee
Honda SS50 18-5-2006 22:56 Print reply

Posts: 1078
we hebben het over de voor opening van de inlaat, de zuiger heeft dan haast al de uitlaat gassen naar buiten gedrukt...

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jonny
uitlaat dient ervoor dat uitlaatgassen niet tegen je benen aankkomt maar van de motor wordt weg gestuurd


waar heb jij je benen zitten?
verder no comment

Dit bericht is gewijzigd door Honda SS50 op 18-5-2006 om 22:58 uur.
 
www.4strokealphen.nl
crossgek - Forum en Sales Moderator 18-5-2006 22:58 Print reply

Posts: 10560

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda SS50
we hebben het over de voor opening van de inlaat, de zuiger heeft dan haast al de uitlaat gassen naar buiten gedrukt...


ik dacht dat vooropening betekende dat je uitlaatklep open ging vlak voor het odp
naja rijdt zelf ook 2t dus jij zult het wel goed hebben
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Honda SS50 18-5-2006 23:00 Print reply

Posts: 1078
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek

[...]


ik dacht dat vooropening betekende dat je uitlaatklep open ging vlak voor het odp
naja rijdt zelf ook 2t dus jij zult het wel goed hebben


klopt ook, maar je heb ook een vooropening van de inlaat
 
www.4strokealphen.nl
crossgek - Forum en Sales Moderator 18-5-2006 23:02 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda SS50
[...]


klopt ook, maar je heb ook een vooropening van de inlaat


mm , wort moe nu je dit zegt lees ik pas dat er INlaat staat
ik dacht al
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
christianos 18-5-2006 23:10 Print reply

Posts: 20445
ga maar eens zonder uitlaat rijden..

je krijgt backfire, en je prestaties hollen achteruit
 

Dit topic is 15377 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved