wietplant |
18-5-2006 22:26 |
Posts: 2092 |
ff vraagje (beetje offtopic) maar hoe ken een uitlaat nou uitmaken bij 4takt. als hij gewoon geen tegendruk heeft . dus eigk gewoon groot genoeg is. maakt het voorderest toch niet uit ? je zou in principe zonder uitlaat netzohard gaan. ik weet dat het niet zo is. maar waarom niet ?
|
|
Deze reply is fictief, en is niet gebaseerd op de waarheid |
|
Frysk |
18-5-2006 22:28 |
Posts: 34928 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: wietplant
ff vraagje (beetje offtopic) maar hoe ken een uitlaat nou uitmaken bij 4takt. als hij gewoon geen tegendruk heeft . dus eigk gewoon groot genoeg is. maakt het voorderest toch niet uit ? je zou in principe zonder uitlaat netzohard gaan. ik weet dat het niet zo is. maar waarom niet ?
4-takt heeft wel iets van "tegendruk' nodig..
er is ook een soort expansie voor 4-takt
de zo genoemde "powerball"
|
|
giggitybyte |
|
wietplant |
18-5-2006 22:29 |
Posts: 2092 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]
4-takt heeft wel iets van "tegendruk' nodig..
er is ook een soort expansie voor 4-takt
de zo genoemde "powerball"
ja owke. maar waarom ? als die klep sluit sluit die toch dan maakt het toch niet uit wat der in de uitlaat gebeurt. en de inlaat klep is dan nog niet open dus der schiet ook geen mengsel door.
|
|
Deze reply is fictief, en is niet gebaseerd op de waarheid |
|
Honda SS50 |
18-5-2006 22:31 |
Posts: 1078 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: wietplant
ff vraagje (beetje offtopic) maar hoe ken een uitlaat nou uitmaken bij 4takt. als hij gewoon geen tegendruk heeft . dus eigk gewoon groot genoeg is. maakt het voorderest toch niet uit ? je zou in principe zonder uitlaat netzohard gaan. ik weet dat het niet zo is. maar waarom niet ?
4takt heeft wel tegen druk nodig, teminste er valt meer vermogen uit te halen, heeft iets te maken wanneer hij de tegendruk nodig heb, dat valt te berekenen.
verder dient de uitlaat voor geluid te dempen
|
|
www.4strokealphen.nl |
|
Honda SS50 |
18-5-2006 22:32 |
Posts: 1078 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: wietplant
[...]
ja owke. maar waarom ? als die klep sluit sluit die toch dan maakt het toch niet uit wat der in de uitlaat gebeurt. en de inlaat klep is dan nog niet open dus der schiet ook geen mengsel door.
inlaat en uitlaat klep staan wel even tegelijk open....
|
|
www.4strokealphen.nl |
|
Mr Pain |
18-5-2006 22:36 |
Posts: 4966 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Honda SS50
[...]
inlaat en uitlaat klep staan wel even tegelijk open....
in compressi arbeid uitlaat
|
|
|
|
wietplant |
18-5-2006 22:45 |
Posts: 2092 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Honda SS50
[...]
4takt heeft wel tegen druk nodig, teminste er valt meer vermogen uit te halen, heeft iets te maken wanneer hij de tegendruk nodig heb, dat valt te berekenen.
verder dient de uitlaat voor geluid te dempen
ja maar ik had het over de snelheid niet de herrie. en ze staan ( mits je een snelle nokkenas hebt volgens mij is dit niet bij een standaard auto) heel even tegelijk open. maar de gassen hoeven niet het verse mengsel terug te duwen de cilinder in. het lijkt mij dat het juist zo snel mogelijk de uitlaat gassen weg moet voeren . dit is dus niet zo. ik heb nu al 3x gehoord dat het niet zo is maar dat wist ik allang ik wil weten WAAROM het zo dus WAT die "tegendruk" dus doet en waarom
|
|
Deze reply is fictief, en is niet gebaseerd op de waarheid |
|
Honda SS50 |
18-5-2006 22:45 |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
18-5-2006 22:48 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Honda SS50
[...]
miss vooropening van de inlaat, wanneer de druk in de cilinder al lager is als de buitenlucht druk?
vooropening van de uitlaat is cilinder druk nog steeds hoger als buitendruk
alleen drukt deze druk eigenlijk loodrecht krukas en heeft hij dus nauwelijk effect , als je de kracht gaat ontleden geeft hij de krukas geen draaiing meer
beide kleppen staan gelijk open om een spoeling te cre?ren , de lucht die door de uitlaat gaat heeft een massatraagheid waardoor het laatste uit de cilinder wordt gezogen en vers mengels binnenwordt gehaald
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 18-5-2006 om 22:50 uur.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
jonny |
18-5-2006 22:56 |
Posts: 153 |
uitlaat dient ervoor dat uitlaatgassen niet tegen je benen aankkomt maar van de motor wordt weg gestuurd
|
|
50cc oladijee |
|
Honda SS50 |
18-5-2006 22:56 |
Posts: 1078 |
we hebben het over de voor opening van de inlaat, de zuiger heeft dan haast al de uitlaat gassen naar buiten gedrukt...
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jonny
uitlaat dient ervoor dat uitlaatgassen niet tegen je benen aankkomt maar van de motor wordt weg gestuurd
waar heb jij je benen zitten?
verder no comment
Dit bericht is gewijzigd door Honda SS50 op 18-5-2006 om 22:58 uur.
|
|
www.4strokealphen.nl |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
18-5-2006 22:58 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Honda SS50
we hebben het over de voor opening van de inlaat, de zuiger heeft dan haast al de uitlaat gassen naar buiten gedrukt...
ik dacht dat vooropening betekende dat je uitlaatklep open ging vlak voor het odp
naja rijdt zelf ook 2t dus jij zult het wel goed hebben
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Honda SS50 |
18-5-2006 23:00 |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
18-5-2006 23:02 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Honda SS50
[...]
klopt ook, maar je heb ook een vooropening van de inlaat
mm , wort moe nu je dit zegt lees ik pas dat er INlaat staat
ik dacht al
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
christianos |
18-5-2006 23:10 |
Posts: 20445 |
ga maar eens zonder uitlaat rijden..
je krijgt backfire, en je prestaties hollen achteruit
|
|
|
|