Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Jincheng dax, wat voor kwaliteit te verwachten?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1288 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #37041 - Jincheng dax, wat voor kwaliteit te...
Pagina 2 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 15376 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

tsxj oran 18-5-2006 14:39 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Steve 4takt
[...]



als je wilt dat je uitlaat uitmaakt moet je zowiezo meer dan 100 cc hebben en een goede uitlaat kopen van bijvoorbeeld Takegawa en die zijn tussen 350 en 700 euro... niet doen dus..

om een 4takt blokje op te voeren is het simpelste een grotere carb erop.. standaard is meestal 12 en met 17 mm loopt hij rond de 70... ook kun je er een snelle nok in gooien voor meer toeren en een onbegrensde cdi (aan te raden) erop zetten... Voor dit soort dingen moet je even naar

WWW.LOEFBROMFIETSEN.NL gaan en ff bellen...


over gescheurde dingen is bij een JC DX wel vaak voorkomend dat de achterbrug ophangpunt scheurt... maar pas op want voor originele Dax achterbruggen bij een 4taktzaak (zoals loef) willen ze veel geld vragen dus mijn advies is om die gewoon 2e hands te kopen... zijn er zat..

Verder als je hem standaard laat is 3 liter benzine zat en anders moet je op het 4takt forum kijken want daar laat iemand een aantal RVS reserve tankjes maken die je aan je dax kunt schroeven..

grtz

als je een beetje handig bent kan je zelf al je compressie ruimte verkleinen, iets wat heel veel effect heeft op 4-takt, en een beetje je kop afwerken

 
oud
Steve 4takt 18-5-2006 14:42 Print reply

Posts: 422
das moeilijk doen...

Je kan ook je kop flowen en er takegawa binnenwerk ingooien wat weer 150 gram scheelt.. Dan je krukas afdraaien en een korte slag kruk erin zetten en een 6 bak van takegawa en een droge hydro koppeling op de bak en innerrotor of outer natuurlijk en een race CDI en dan ben je zo'n 2500 tot 3000 euro kwijt aan je motorblokje


met andere woorden... Goedkoop en effectief is gewoon grotere carb en spruitstuk en andere cdi...

Of 70 cc met 50 kop en dan heb je ook commpressie zat..

Dit bericht is gewijzigd door Steve 4takt op 18-5-2006 om 14:43 uur.
 
tuurlijk is een 2-takt sneller.. maar je moet wel achter je geloof staan..Immers... je laat een christenen toch ook niet de "Da vinci code" lezen
L2R-R2L 18-5-2006 15:15 Print reply

Posts: 1553
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Steve 4takt
das moeilijk doen...

Je kan ook je kop flowen en er takegawa binnenwerk ingooien wat weer 150 gram scheelt.. Dan je krukas afdraaien en een korte slag kruk erin zetten en een 6 bak van takegawa en een droge hydro koppeling op de bak en innerrotor of outer natuurlijk en een race CDI en dan ben je zo'n 2500 tot 3000 euro kwijt aan je motorblokje


met andere woorden... Goedkoop en effectief is gewoon grotere carb en spruitstuk en andere cdi...

Of 70 cc met 50 kop en dan heb je ook commpressie zat..

Dit bericht is gewijzigd door Steve 4takt op 18-5-2006 om 14:43 uur.


maar veel meer kans op vastlopers (ervaring hiermee)
ik heb dan geen jincheng maar een echte HONDA (ok? jincheng frame maar dat is alleen voor de regeltjes)
tunen? ik heb een 16 mm carb + snelle nokkenas, als ik de goede tandwiel combo heb gevonden lukt die 80 wel.
dit alles met 50cc

in m'n 70 blok 22mm carb snelle nok + superlichte kleppen ofzo, loopt zo'n 100+ ofzo (geen kmteller)

 
DAX is af 4TAKT OWNED 2 dezelfde frames hmm waarom dan niet 2 dezelfde frame nummers:D en dus 2 verschillende brommers met 1 kenteken en 1 verzekering
Flybike 18-5-2006 17:41 Print reply
Posts: 2120
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]



zoals ik al zij ja



Zei ik ook

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Flybike
[...]


Ja, tis niet zoals 2takt h?, ander uitlaatje grotere sproeier en die gaat al een 30km harder.



Ik kan hieruit afleiden dat dit de 2T manier is die ik bedoel.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Steve 4takt
[...]


over gescheurde dingen is bij een JC DX wel vaak voorkomend dat de achterbrug ophangpunt scheurt... maar pas op want voor originele Dax achterbruggen bij een 4taktzaak (zoals loef) willen ze veel geld vragen dus mijn advies is om die gewoon 2e hands te kopen... zijn er zat..

grtz


Merk je dit tijdens het rijden? Dat je niet tijdens het rijden *knak* oort en je een 5cm scheef rijdt ofzow.


Ie zal em wel ori houden. En zo te horen zijn ze de betere immi's.. Ze bestaan ook al vijf jaar, wilt tog ook al zeggen dat het iet of wat kwali is

Dank voor de replies
 
Het Honda Geloof.. FTS++ SuperMotard
Honda SS50 18-5-2006 17:50 Print reply

Posts: 1078
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: L2R-R2L
[...]


maar veel meer kans op vastlopers (ervaring hiermee)




zal wel meevallen als hij gewoon genoeg brandstof krijgt
 
www.4strokealphen.nl
Steve 4takt 18-5-2006 18:37 Print reply

Posts: 422
Quote:
Merk je dit tijdens het rijden? Dat je niet tijdens het rijden *knak* oort en je een 5cm scheef rijdt ofzow.


Ie zal em wel ori houden. En zo te horen zijn ze de betere immi's.. Ze bestaan ook al vijf jaar, wilt tog ook al zeggen dat het iet of wat kwali is

Dank voor de replies



nah je zal op een gegeven moment wel merken dat je als een zwabber door bochten gaat... had ik ook toen ik merkte dat mijn achterbrugbussen op waren...

en het is idd wel het betere immi merk maar ieder heeft zo z'n mankementen... bij honda waren dat het frame en de remmen en bij jc DX is dat de achterbrug
 
tuurlijk is een 2-takt sneller.. maar je moet wel achter je geloof staan..Immers... je laat een christenen toch ook niet de "Da vinci code" lezen
psychopatje 18-5-2006 18:53 Print reply

Posts: 5621
kijk voor je onderdelen en je vragen over honda 4 takt maar eens op www.cmsnl.nl verkopen ook aan particulieren en dit is de plek waar loef zn spullen in koopt,eenne voor je onbegrenste cdi,van zowel honda,takegawa of rising sun kun je daarook terecht
 
BF is tof! rijbewijs weer terug!!!!!!!!!
matrix 18-5-2006 19:31 Print reply
Posts: 43
Rij bijna 3 jaar jincheng
Nooit ergens last van gehad tot 2 weken geleden
Het lak werk is goed
Motorisch ook
Probleem waar ik nu mee zit is dat ik 1 bout niet los krijg.
Want daar hebben ze een aluminium ring tussen gedaan en die is nu vast gevroten.
Het opvoeren met een cdi heeft alleen zin bij oude type want die zijn daar op begrensd.
Als eerste zou ik het spruitstuk doen.
Die is normaal 12 maar die is dan maar iets van 6 mm.
Dan loopt hij een stuk beter meer toeren en natuurlijk harder.
Ik heb een 600km ingelopen en tijdens die 600km nooit harder dan 35 km/uur gereden.
Dat is dus flink inhouden.
En ik zou wel snel een andere uitlaat kopen want dan is het pas leuk 4 takt rijden.


 
tsxj oran 18-5-2006 19:37 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Steve 4takt
das moeilijk doen...

Je kan ook je kop flowen en er takegawa binnenwerk ingooien wat weer 150 gram scheelt.. Dan je krukas afdraaien en een korte slag kruk erin zetten en een 6 bak van takegawa en een droge hydro koppeling op de bak en innerrotor of outer natuurlijk en een race CDI en dan ben je zo'n 2500 tot 3000 euro kwijt aan je motorblokje


met andere woorden... Goedkoop en effectief is gewoon grotere carb en spruitstuk en andere cdi...

Of 70 cc met 50 kop en dan heb je ook commpressie zat..

Dit bericht is gewijzigd door Steve 4takt op 18-5-2006 om 14:43 uur.

waarom in godsnaam een korte slag krukas?? en btw ik heb het over dingen die amper geld kosten mischien een paar pakkingen een een dremel, en jij begint over 3000 eu
maar wat heb je in godsnaam aan een korte slag krukas daar heb je geen flikker aan
 
oud
Honda SS50 18-5-2006 19:42 Print reply

Posts: 1078
jij met je dremel


best geinig

Dit bericht is gewijzigd door Honda SS50 op 18-5-2006 om 19:47 uur.
 
www.4strokealphen.nl
tsxj oran 18-5-2006 19:44 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda SS50
jij met je dremel

ja wat jij wil anders soort gereedschap waarmee je die kut 4-takt dingen mee kan bewerken

@sebas
het blijft een 4-takt geinig of niet

Dit bericht is gewijzigd door tsxj oran op 18-5-2006 om 19:49 uur.
 
oud
Flybike 18-5-2006 22:11 Print reply
Posts: 2120
En als je inrijdt kan dit gwn op bv, volgende week is het verlengd weekend, en gaan we 4dagen touren, dit kan geen kwaad dat dit op zo'n korte periode gebeurt. Wel netjes h?, niet in touren jagen.. Lage topsnelheid houden bitje inhouden enzo?

Kan dit kwaad? Of beter verspreiden over een iets langere periode

Ik dacht dat dit geen kwaad kan maar voor zekerheid tog ff vragen
 
Het Honda Geloof.. FTS++ SuperMotard
Honda SS50 18-5-2006 22:17 Print reply

Posts: 1078
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]

ja wat jij wil anders soort gereedschap waarmee je die kut 4-takt dingen mee kan bewerken

@sebas
het blijft een 4-takt geinig of niet

Dit bericht is gewijzigd door tsxj oran op 18-5-2006 om 19:49 uur.


dan kan je je uno wel inruilen voor een brommobiel
 
www.4strokealphen.nl
Simpele 18-5-2006 22:21 Print reply

Posts: 251
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Flybike
En als je inrijdt kan dit gwn op bv, volgende week is het verlengd weekend, en gaan we 4dagen touren, dit kan geen kwaad dat dit op zo'n korte periode gebeurt. Wel netjes h?, niet in touren jagen.. Lage topsnelheid houden bitje inhouden enzo?

Kan dit kwaad? Of beter verspreiden over een iets langere periode

Ik dacht dat dit geen kwaad kan maar voor zekerheid tog ff vragen

het is juist goed met inrijden als je langere ritjes maakt..dan blijft je olie op bedrijfstemperatuur..
Je moet ook niet te sloom rijden trouwens.. sluiten de zuigerveren niet 100% af en krijg je een luie cilinder met minder compressie die wil roken
 
nee.
Honda SS50 18-5-2006 22:23 Print reply

Posts: 1078
lange stukken rijden is zoizo al beter voor je motor als alleen maar korte afstanden

vooral bij 4takt

Dit bericht is gewijzigd door Honda SS50 op 18-5-2006 om 22:23 uur.
 
www.4strokealphen.nl

Dit topic is 15376 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved