Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Jincheng dax, wat voor kwaliteit te verwachten?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 964 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #37041 - Jincheng dax, wat voor kwaliteit te...
Pagina 1 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Volgende pagina >
Dit topic is 15467 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Flybike 18-5-2006 12:43 Print topicpost
Posts: 2120
Een vriend van mij heeft gisteren een nieuwe Jincheng Dax gekocht, met de speciale kleuren van het vijfjarig bestaan.. Nu ik had al veel gehoord over Jincheng, chinees dus niet veel goeds. Maar nu zou ik graag wat meer willen weten over de plus en minpunten. En je ervaringen ff meedelen.

Hij mag hem maandag gaan halen, dus ik vroeg me af.. Is het net zoals 2takt dat je hem een 500 -700 km rustig moet inrijden (1000Als je het perfect moet doen)

Ik heb gelezen dat tankinhoud maar een kleine drie liter is? Isdit niet onhandig. Hoe lang rijden jullie met een volle tank?

Kwa framescheuren enzo, ooit meegemaakt?

En nog wat ervaringen, zodat ik men vriend ook wat kan gerust stellen of hem kan wijzen op de - punten.

Mvg


Ook al op een 4takt forum gevraagd, maar nu ook ff hier, hier zijn ook wel jincheng dax rijders dacht ik
 
Het Honda Geloof.. FTS++ SuperMotard

tsxj oran 18-5-2006 12:47 Print reply

Posts: 6498
het zijn goede en leuke brommers niet zo vaak mankementen maar het is een imitatie van de honda dax wss is het een jingcheng jc50...
3 liter is erg weinig maar ze rijden 1:55 ongeveer dus daarom is de actieradius ongeveer evenver als andere brommers, verder moet je hem nog steeds wel rustig inrijden ook al is het 4-takt
 
oud
mcdronkz 18-5-2006 12:47 Print reply

Posts: 32777
Je moet 'm inderdaad zo een 500 km inrijden.

Tankinhoud is niet echt een issue, ze rijden z??r zuinig, 1:60 haal je echt wel als je het niet te bont maakt.

Nooit gehoord van een gescheurd frame.

Mocht hij ermee door de pekel gaan rijden enzo (wat best kan hoor), moet 'ie 'm gewoon _goed_ in de tectyl/vaseline zetten, anders begint het snel te roesten. Goed schoon blijven maken, oliepeil blijven controleren, verder eigenlijk niks bijzonders.

Maar de roest goed blijven controleren, dan kan er weinig fout gaan.
 
Flybike 18-5-2006 12:51 Print reply
Posts: 2120
Dat van dat gescheurd frame kwam ik hier tegen in een advertentie

http://brommerscoote...mp;q=ot&start=15

Dus ik dacht al frame gescheurd, dus voor de zekerheid ff vrage

Ist ook waar als je hem rustig rodeert, dat je de 60kan halen zonder iets te doen?


En hoe voer je zo een dinkie op? Ik heb ergens gehoord grotere carbu?




Op 4-takt forum zijn ze wel traag met reageren

Dit bericht is gewijzigd door Flybike op 18-5-2006 om 12:53 uur.
 
Het Honda Geloof.. FTS++ SuperMotard
tsxj oran 18-5-2006 12:55 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Flybike
Dat van dat gescheurd frame kwam ik hier tegen in een advertentie

http://brommerscoote...mp;q=ot&start=15

Dus ik dacht al frame gescheurd, dus voor de zekerheid ff vrage

Ist ook waar als je hem rustig rodeert, dat je de 60kan halen zonder iets te doen?


En hoe voer je zo een dinkie op? Ik heb ergens gehoord grotere carbu?




Op 4-takt forum zijn ze wel traag met reageren

Dit bericht is gewijzigd door Flybike op 18-5-2006 om 12:53 uur.

hoe voer je een brommer op?? dat je het nog vraagt
maar iig je kan een cilinderkop met meer of grotere kleppen kopen, je kan je cilinderkop laten bijwerken,compressie ruimte verkleinen, je kan eeen grotere carb erop gooien maar een grotere carb gaat wel ten koste van je zuinigheid

edit:
ik wee niet hoe ori uitlaatjes zijn maar mischien zijn die wel iets geknepen dus mischien kan je een snellere uitlaat kopen


Dit bericht is gewijzigd door tsxj oran op 18-5-2006 om 12:57 uur.

Dit bericht is gewijzigd door tsxj oran op 18-5-2006 om 12:59 uur.
 
oud
Flybike 18-5-2006 13:01 Print reply
Posts: 2120
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]

hoe voer je een brommer op?? dat je het nog vraagt
maar iig je kan een cilinderkop met meer of grotere kleppen kopen, je kan je cilinderkop laten bijwerken, je kan eeen grotere carb erop gooien maar een grotere carb gaat wel ten koste van je zuinigheid





Ja, tis niet zoals 2takt h?, ander uitlaatje grotere sproeier en die gaat al een 30km harder.

Maar me vriend zegt dat ie nooit gaat opvoeren, en zoals iedereen al weet zal dit de eerste paar maanden wel zijn, maar derachter zal die sneller willen. Zodat ik tog al iets van info kan meegeven.

Ie zou normaal maandag al een andere uitlaat kaufen omdat t geluid van de ori uitlaat een opgefokte stofzuiger lijkt.

4T is tog zuinig, en ik maar stoefen met me verbruik van 1/27
Maar ik ben wel trots op me verbruik.

Maar als die em mooi inrijdt, en er altijd goed mee rijdt. Dan zal die dr nog jaren van geniet kunnen hebben?

Als er nog mensen zijn met ervaringen positief en negatief laat maar weten, dan heeftie alstie thuis komt een portie meningen te lezen.

Had wel het gevoel dat zn pa meer opgewonden was bij de aankoop v/d brommer dan hijzelf.
 
Het Honda Geloof.. FTS++ SuperMotard
tsxj oran 18-5-2006 13:03 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Flybike
[...]




Ja, tis niet zoals 2takt h?, ander uitlaatje grotere sproeier en die gaat al een 30km harder.

Maar me vriend zegt dat ie nooit gaat opvoeren, en zoals iedereen al weet zal dit de eerste paar maanden wel zijn, maar derachter zal die sneller willen. Zodat ik tog al iets van info kan meegeven.

Ie zou normaal maandag al een andere uitlaat kaufen omdat t geluid van de ori uitlaat een opgefokte stofzuiger lijkt.

4T is tog zuinig, en ik maar stoefen met me verbruik van 1/27
Maar ik ben wel trots op me verbruik.

Maar als die em mooi inrijdt, en er altijd goed mee rijdt. Dan zal die dr nog jaren van geniet kunnen hebben?

Als er nog mensen zijn met ervaringen positief en negatief laat maar weten, dan heeftie alstie thuis komt een portie meningen te lezen.

Had wel het gevoel dat zn pa meer opgewonden was bij de aankoop v/d brommer dan hijzelf.

andere uitlaat en andere sproeier lijkt me niet 30km/h op te leveren of er moet een tering dun uitlaatje op zitten wat hem super erg knijpt

 
oud
Flybike 18-5-2006 13:06 Print reply
Posts: 2120
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]

andere uitlaat en andere sproeier lijkt me niet 30km/h op te leveren of er moet een tering dun uitlaatje op zitten wat hem super erg knijpt




Ja, begrensde uitlaat op een GE2, gaat ie mooi 45 dan ontgrense uitlaat boektie tog 70.. Nog een sneller uitlaatje gaatie nog harder enzo (bij 2t)


Lees goed ik zei een 30km harder, dus rond de 30km

Maar tot zover, topic gaat over Jincheng Dax kwali.

Is btw niet duur, een nieuwe Jincheng Dax brommer 1350euro

Dit bericht is gewijzigd door Flybike op 18-5-2006 om 13:06 uur.

Sorry edit niet gelzen. Maar naar het schijnt versnelt een 4T niet door ander uitlaat (zei verkoopster tog)

Dit bericht is gewijzigd door Flybike op 18-5-2006 om 13:10 uur.
 
Het Honda Geloof.. FTS++ SuperMotard
Baasbas 18-5-2006 13:06 Print reply
Posts: 2176
Dat zegt hij, Gamma
 
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik
tsxj oran 18-5-2006 13:21 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Flybike
[...]



Ja, begrensde uitlaat op een GE2, gaat ie mooi 45 dan ontgrense uitlaat boektie tog 70.. Nog een sneller uitlaatje gaatie nog harder enzo (bij 2t)


Lees goed ik zei een 30km harder, dus rond de 30km

Maar tot zover, topic gaat over Jincheng Dax kwali.

Is btw niet duur, een nieuwe Jincheng Dax brommer 1350euro

Dit bericht is gewijzigd door Flybike op 18-5-2006 om 13:06 uur.

Sorry edit niet gelzen. Maar naar het schijnt versnelt een 4T niet door ander uitlaat (zei verkoopster tog)

Dit bericht is gewijzigd door Flybike op 18-5-2006 om 13:10 uur.

ja precies zo als je zegt 2t, dit is een 4takt dan scheelt een uitlaat bijna niks of je moet echt een geknepen uitlaat buis hebben, als jij nu een buis met een diameter van 40mm eronder last in de vorm van een uitlaat zal je met een snelle uitlaat mischien 5km harder gaan meer niet

 
oud
tsxj oran 18-5-2006 13:22 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Flybike
[...]

Sorry edit niet gelzen. Maar naar het schijnt versnelt een 4T niet door ander uitlaat (zei verkoopster tog)

Dit bericht is gewijzigd door Flybike op 18-5-2006 om 13:10 uur.



zoals ik al zij ja
 
oud
Neluhz 18-5-2006 13:32 Print reply

Posts: 4032
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]

ja precies zo als je zegt 2t, dit is een 4takt dan scheelt een uitlaat bijna niks of je moet echt een geknepen uitlaat buis hebben, als jij nu een buis met een diameter van 40mm eronder last in de vorm van een uitlaat zal je met een snelle uitlaat mischien 5km harder gaan meer niet



uitlaat scheelt minder, maar scheelt wel degelijk, en een goede uitlaat levert echt wel meer winst op dan 5 km
 
Uncle BLAM 18-5-2006 13:35 Print reply

Posts: 1025
Ach ... een 110 cc blokje kan altijd nog, versnelt wss ??k wat beter
 
een BF teller is sneller
Pistonpen Paultje 18-5-2006 14:27 Print reply

Posts: 8678
1350 is niet eens zo goedkoop. In duitsland gaan ze nog wel eens voor lagere prijzen weg.

Jincheng's van de laatste jaren (1e jaren hadden kinderziektes) zijn A-kwaliteit honda imitatie's. Stukken beter als de meeste adnere imitaties.

Tunen: Goedkoop echt hard doe je vanaf 200 euro ongeveer. Dan heb je een 110/125cc blokje.
 
tsxj oran 18-5-2006 14:30 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
[...]


uitlaat scheelt minder, maar scheelt wel degelijk, en een goede uitlaat levert echt wel meer winst op dan 5 km

als jij een dikke pijp eronder last van 40mm diameter dan zal je met een snelle pijp echt niet heel veel meer dan 5 km/h harder gaan
 
oud
Steve 4takt 18-5-2006 14:38 Print reply

Posts: 422
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]

als jij een dikke pijp eronder last van 40mm diameter dan zal je met een snelle pijp echt niet heel veel meer dan 5 km/h harder gaan



als je wilt dat je uitlaat uitmaakt moet je zowiezo meer dan 100 cc hebben en een goede uitlaat kopen van bijvoorbeeld Takegawa en die zijn tussen 350 en 700 euro... niet doen dus..

om een 4takt blokje op te voeren is het simpelste een grotere carb erop.. standaard is meestal 12 en met 17 mm loopt hij rond de 70... ook kun je er een snelle nok in gooien voor meer toeren en een onbegrensde cdi (aan te raden) erop zetten... Voor dit soort dingen moet je even naar

WWW.LOEFBROMFIETSEN.NL gaan en ff bellen...


over gescheurde dingen is bij een JC DX wel vaak voorkomend dat de achterbrug ophangpunt scheurt... maar pas op want voor originele Dax achterbruggen bij een 4taktzaak (zoals loef) willen ze veel geld vragen dus mijn advies is om die gewoon 2e hands te kopen... zijn er zat..

Verder als je hem standaard laat is 3 liter benzine zat en anders moet je op het 4takt forum kijken want daar laat iemand een aantal RVS reserve tankjes maken die je aan je dax kunt schroeven..

grtz
 
tuurlijk is een 2-takt sneller.. maar je moet wel achter je geloof staan..Immers... je laat een christenen toch ook niet de "Da vinci code" lezen

Dit topic is 15467 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved