Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - carter kap boutjes zitten vast

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 980 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #37026 - carter kap boutjes zitten vast
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3360 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Bruuns 17-5-2006 21:50 Print reply

Posts: 2213
met sleutel erop leunen en dan met hamer tegelijk slaan, is ongeveer hetzelfde als slagschroevedraaier..
 
A-j bange leaft goa-j bange dood..
spinechiller 17-5-2006 21:50 Print reply

Posts: 509
ja daarom...zitten die dingen niet vastgelast ofzow...want ik heb vak genoeg een bout gebroken met een ratel. dus met luchtsleuten mot t echt lukken.

zo niet?:

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: spinechiller

tja dan moeje ze uitboren ofzow

Dit bericht is gewijzigd door spinechiller op 17-5-2006 om 21:44 uur.

 
honda cr project...
crossgek - Forum en Sales Moderator 17-5-2006 21:51 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: spinechiller
ga naar de brommerboer...die hebben van die luchtsleutels waar 250 newtonmeter op komt te staan...lijkt me gnoeg

en als dat niet lukt....tja dan moeje ze uitboren ofzow

Dit bericht is gewijzigd door spinechiller op 17-5-2006 om 21:44 uur.



niet elke bromboer heeft hetzelfde gereedschap

zown lompe luchtsleutel is dat btw ook niet , die van ons gaat tot 650 op 10 bar


prak bij slecht draaiende bouten altijd 6 hoekige dopppen
tik hem er met de hamer even goed op
pak dan luchtsleutel en draaien .

pak anders een dopje met wringijzer , en zet hier een pijp op en eventueel laten schrikken met een hamer

wat ook wel eens wil helpen is een beitel pakken , een groef erin tikken en dan linksom slaan

uitboren wil vaak heel slecht met m6 boutjes met van die 8mm koppen



Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 17-5-2006 om 21:53 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
spinechiller 17-5-2006 21:52 Print reply

Posts: 509
of flikker het blok weg....

nee geintje...maar is het al gelukt?
 
honda cr project...
skilder 17-5-2006 22:13 Print reply
Posts: 116
neej
ik durf het niet aan met meer bar er op te zetten
en ja ik heb kwaliteits gereedschap hier liggen maar lukt nog niet

ik denk dat ik ga proberen het blok goed warm te stoken en dan nog maals proberen met luchttol
 
Rugie 17-5-2006 22:21 Print reply

Posts: 511
Als j ze echt niet loskrijgt moet je een heel klein boortje op een soort van polijstmachine zetten en dan nauwkeurig de schroefjes er af slijpen als het grote schroeven zijn wegslijpen met een slijptol; en daarna ff met een boortje erop.
Ben j ongveer 10/15 min per moertje voor kwijt.
Kan j daarna gewoon nieuwe halen voor 15 cent ps
 
psychopatje 17-5-2006 22:24 Print reply

Posts: 5621
miss een domme opmerking maar draai je wel de goeie kant op???
 
BF is tof! rijbewijs weer terug!!!!!!!!!
Pol de MT5 Crosser 17-5-2006 23:03 Print reply

Posts: 2892
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rugie
Als j ze echt niet loskrijgt moet je een heel klein boortje op een soort van polijstmachine zetten en dan nauwkeurig de schroefjes er af slijpen als het grote schroeven zijn wegslijpen met een slijptol; en daarna ff met een boortje erop.
Ben j ongveer 10/15 min per moertje voor kwijt.
Kan j daarna gewoon nieuwe halen voor 15 cent ps



Dat is geen kutwerk ook man dan alles uitboren en daarna nog allemaal nieuw draad tappen......het moet echt wel los te krijgen zijn..... heb je die koppen van de bouten nog niet kapot gedraait met die luchttol?
 
http://www.cafedezolder.tk Biertje der bij?
zundapp_rs 17-5-2006 23:08 Print reply

Posts: 682
zou warmstoken niet kunnen helpen?
 
jd boer 17-5-2006 23:11 Print reply

Posts: 6005
laat ze ff schrikken , dus gewoon klap met hamer dr op , en dan los draaien werkt perfect. en anders ring of dop sleutel er op en dan met pijp er op
 
rs1sprintuhr
BSTS 17-5-2006 23:18 Print reply

Posts: 4241
als schrikken laten niet werkt idd,

een beitel erop zetten en zoals werd gezegd groefje erin slaan.

en dan links om los slaan.

zo moet het lukken, zo doe ik het ook bij de ducati's opt werk.

luchtsleutel wil meestal niet egt goed als de kop gaar is,
 
sprintjah
erwin fs1 18-5-2006 10:11 Print reply

Posts: 897
in de rondte slaan zoals eerder genoemd. als je dat eenmaal beheerst krijg je heel veel los
 
vake bej te bange....
Moped Macho 18-5-2006 11:08 Print reply

Posts: 2037
Bij mijn TSX waren ook alle schroeven helemaal kapotgedraaid. Ik heb bij allemaal de kop eraf geboord en toen kon ik het deksel er zo afhalen. Was trouwens wel veel werk...
 
Boerenkool om half 10.
richard3 18-5-2006 11:25 Print reply

Posts: 5198
jij kon daarna wss een griptang pakken en alles zo los draaien omdat de boutje niet vast zaten maar de kop kapot was
hier zitten de boutjes zo vast dat je het met een griptang wss ook niet los krijgt en vervolgens dus de hele bout moet uitboren
en dat is wel veel werk
en nog es oppassen dat je niet tever door boord enz.
 
op naar de grote brommers
kleinduimpje 19-5-2006 13:12 Print reply

Posts: 38
probeer anders een kuiltje te slaan met een devel , dan met een heel klein boortje in de bout boren zo ver mogelijk,misschiengaat de spanning er dan vanaf
 

Dit topic is 3360 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved