Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - TSX vragen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1132 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #37021 - TSX vragen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 824 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Maxx 17-5-2006 16:06 Print topicpost

Posts: 1367
hallo,
ik heb een 70cc cilinder gekocht voor mn tsx.
-past een membraam van een 50cc ook op een 70cc?
-is dit de juiste volgorde?: spruitstuk-pakking-isolator-pakking-carb
-hoe presteerd een Giannelli 50 op een 70cc?
-moet ik nog mn ontsteking afstellen voor die nieuwe 70cc?
zo ja, heeft iemand een soort faq daarvoor want op deze site is daar geen faq over en ik ben een noob op ontsteking gebied.
alvast bedankt
 
Suzuki TS80X for live

agent orange 17-5-2006 16:10 Print reply

Posts: 1180
je kan je onsteking iets vervroegen (is niet echt nodig maar scheelt iets in prestaties) en je membraam past gewoon
 
jong 17-5-2006 16:10 Print reply

Posts: 1445
is dit de juiste volgorde?: spruitstuk-pakking-isolator-pakking-carb

ja

hoe presteerd een Giannelli 50 op een 70cc?

niet geweldig

moet ik nog mn ontsteking afstellen voor die nieuwe 70cc?

bij tsx wordt de ontsteking vaak op zn vroegst gezet, schijnt beter te lopen bij snelle setupjes

van dat membraam weet ik niet precies..volgens mij zit ie bij 70cc net als bij honda's en de 50 zit onder bij het cilinderhemd

edit: typo

Dit bericht is gewijzigd door jong op 17-5-2006 om 16:12 uur.
 
Maxx 17-5-2006 16:12 Print reply

Posts: 1367
ik als noob weet dus niet wanneer ontsteking op zn vroegst staat..
iemand hier een korte beschrijving voor?
 
Suzuki TS80X for live
agent orange 17-5-2006 16:13 Print reply

Posts: 1180
het membraam past gewoon maar je moet misschien wel even andere boutjes halen omdat ze misschien te lang zijn voor in de gaten van de cilinder (de boutjes om het membraam mee vast te zetten)
 
dirktimmer 17-5-2006 16:14 Print reply

Posts: 1737
er staat een pijl op je vliegwiel, die geeft de draairichting aan. zet je grondplaat zover mogelijk tegen de richting van de pijl in. zo staat ie op zen vroegst
 
spoorlijncrosser 17-5-2006 16:15 Print reply

Posts: 2687
membraan past gewoon heb ik ook gedaan
eerst 50snel cilinder nu eurokit 70cc cilinder
 
Maxx 17-5-2006 16:37 Print reply

Posts: 1367
en wat zou de beste twv zijn voor deze setup?
70cc
16mm carb
ori luchtfilter
giannelli 50
 
Suzuki TS80X for live
jong 17-5-2006 16:50 Print reply

Posts: 1445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maxx
en wat zou de beste twv zijn voor deze setup?
70cc
16mm carb
ori luchtfilter
giannelli 50


wat je nu hebt: 13/52 ofzo

misschien achter iets kleiner..maar niet te klein! (gebeurd best vaan @ tsx)
 
Maxx 17-5-2006 16:55 Print reply

Posts: 1367
ja 13/52 nu maar volgens een vent waar ik die 70cc heb gekocht, kon ik maar beter iets groter voor nemen..
mijn vraag is dus of dat zo is.
met bijvoorbeeld 14 tands voor trektie toch wel langzamer op?
wat zouden de gevolgen zijn van verkeerde twv?
 
Suzuki TS80X for live
jong 17-5-2006 16:56 Print reply

Posts: 1445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maxx
ja 13/52 nu maar volgens een vent waar ik die 70cc heb gekocht, kon ik maar beter iets groter voor nemen..
mijn vraag is dus of dat zo is.
met bijvoorbeeld 14 tands voor trektie toch wel langzamer op?
wat zouden de gevolgen zijn van verkeerde twv?


groter voortandwiel = zwaardere vertanding dus trekt hij langzamer op ja

vertand je hem te zwaar dan trekt ie voor geen meter
vertand je hem te licht dan maak je overtoeren maar kan je wel makkelijk wheelies maken
 
Maxx 17-5-2006 17:05 Print reply

Posts: 1367
hmm ik laat m dan vorlopig maar zo.
iig bedankt voor de replys
 
Suzuki TS80X for live
Martijn II - Forum en Sales Moderator 17-5-2006 17:46 Print reply

Posts: 9841
een zwaardere vertanding betekent lang niet altijd slomer optrekken.

ik heb vaak zat mn vertanding verzwaard en dan trok ie nog sneller op ?n had een hogere top omdat je dan beter gebruik maakt van je koppel.

kortom, er is voor elke setup een optimale vertanding waarbij een perfect compromis is tussen optrekken en topsnelheid.

 
Too cool for school!
jong 17-5-2006 18:06 Print reply

Posts: 1445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
een zwaardere vertanding betekent lang niet altijd slomer optrekken.

ik heb vaak zat mn vertanding verzwaard en dan trok ie nog sneller op ?n had een hogere top omdat je dan beter gebruik maakt van je koppel.

kortom, er is voor elke setup een optimale vertanding waarbij een perfect compromis is tussen optrekken en topsnelheid.



in theorie zou je met een lichte vertanding sneller optrekken. als jij sneller optrekt met een zware vertanding klopt er iets niet


 
Lykantroop 17-5-2006 18:10 Print reply

Posts: 4754
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jong
[...]


in theorie zou je met een lichte vertanding sneller optrekken. als jij sneller optrekt met een zware vertanding klopt er iets niet




of jij houd op met denken dat je slimmer bent

voorlopig zou ik ff die twv houden, als je 70cc en alles hebt en afgesteld, dan kan je beetje gaan proberen
 
jong 17-5-2006 18:36 Print reply

Posts: 1445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lykantroop
[...]


of jij houd op met denken dat je slimmer bent

voorlopig zou ik ff die twv houden, als je 70cc en alles hebt en afgesteld, dan kan je beetje gaan proberen


simpele natuurkunde, momentenwet enzo
 

Dit topic is 824 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved