cmtheman |
17-5-2006 12:49 |
Posts: 2710 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: wietplant
mijn brommer lekt ergens blok olie. ik heb een nieuwe koppelingskant pakking er in gedaan en alles zit goed vast maar hij blijft olie lekken. ik heb het idee dat het achter het tandwiel vandaan komt.
a: kan dit
b: zo ja . kost dit veel om te maken en is het zelf te doen ?
c: zo nee. wat kan het dan zijn ? onderkant blok is droog
a: kan heel goed ja
b: is je keerring van je tandwiel dan, die moet je eruit pulken en dan as schoonmaken en met vet insmeren, en met die keerring hetzelfde
|
|
ZAC #802, KNMV #82 |
|
Rive-MBX |
17-5-2006 12:50 |
Posts: 764 |
komt het via je linker carterkap nar je standaard en dan naar beneden?
|
|
*zucht* |
|
cmtheman |
17-5-2006 12:51 |
Posts: 2710 |
is dus keerring tandwiel as, en ja kan voor de zekerheid ook keerring van schakelas vervangen
|
|
ZAC #802, KNMV #82 |
|
wietplant |
17-5-2006 12:52 |
Posts: 2092 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: cmtheman
is dus keerring tandwiel as, en ja kan voor de zekerheid ook keerring van schakelas vervangen
keerring schakelas is nog goed. die heb ik helemaal schoongeveegd en na 3 dagen rijden is die nog helemaal schoon. maar die keerring vervangen is dus goed zelf te doen ?
|
|
Deze reply is fictief, en is niet gebaseerd op de waarheid |
|
cmtheman |
17-5-2006 13:10 |
|
wietplant |
17-5-2006 13:11 |
|
LowFunk |
17-5-2006 13:30 |
Posts: 22 |
Als je van plan bent om de kering eruit te halen zonder het blok te splitsen ga dan geen schroevendraaier tussen de buitenrand van de kering en het blok steken(in de hitte van de strijd).
Als je kans ziet kun je proberen om een heel klein gaatje te boren in de kering. Zorg dat je absoluut niet te diep boort. Als je dan een haaks pinnetje hebt die door het gat past kun je de kering omhoog wippen. Klinkt als mission impossible, maar ging mij erg goed af.
Check trouwens of er misschien een overloop slangetje loopt naar de plaats waar jij denkt dat het vandaan komt. Als het van je karter is dan zijn de rahpn gar. Succes
|
|
|
|
erwin fs1 |
17-5-2006 13:33 |
Posts: 897 |
je kunt ook een paar schroefjes in de keering draaien, daar kun je hem er dan mee uittrekken. (wel eerst een nieuwe halen)
|
|
vake bej te bange.... |
|
cmtheman |
17-5-2006 13:34 |
Posts: 2710 |
zoals je iet, zat manieren om het te doen, als je maar zorvuldig en voorzichtig te werk gaat komt het wel goed, en nieuwe keerring invetten, schoonmaken, ook as en plek waar hij in blok komt en danniet erin stampen maar netjes rondom erin tikken/drukken
|
|
ZAC #802, KNMV #82 |
|
wietplant |
17-5-2006 14:02 |
Posts: 2092 |
nou bedankt voor de hulp begin ik er in hemelvaart vakantie maar is aan. nu aant leren voor me exames :( bah
|
|
Deze reply is fictief, en is niet gebaseerd op de waarheid |
|
cmtheman |
17-5-2006 14:02 |
Posts: 2710 |
succes man
|
|
ZAC #802, KNMV #82 |
|
erwin fs1 |
17-5-2006 14:17 |
Posts: 897 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: wietplant
nou bedankt voor de hulp begin ik er in hemelvaart vakantie maar is aan. nu aant leren voor me exames :( bah
nou in dat geval kan ik je de hand schudden
wiskunde is zo saai
|
|
vake bej te bange.... |
|
wietplant |
17-5-2006 14:54 |
|