Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - olie lekken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1265 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #37012 - olie lekken
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 738 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

wietplant 17-5-2006 12:48 Print topicpost

Posts: 2092
mijn brommer lekt ergens blok olie. ik heb een nieuwe koppelingskant pakking er in gedaan en alles zit goed vast maar hij blijft olie lekken. ik heb het idee dat het achter het tandwiel vandaan komt.

a: kan dit

b: zo ja . kost dit veel om te maken en is het zelf te doen ?

c: zo nee. wat kan het dan zijn ? onderkant blok is droog
 
Deze reply is fictief, en is niet gebaseerd op de waarheid

cmtheman 17-5-2006 12:49 Print reply

Posts: 2710
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wietplant
mijn brommer lekt ergens blok olie. ik heb een nieuwe koppelingskant pakking er in gedaan en alles zit goed vast maar hij blijft olie lekken. ik heb het idee dat het achter het tandwiel vandaan komt.

a: kan dit

b: zo ja . kost dit veel om te maken en is het zelf te doen ?

c: zo nee. wat kan het dan zijn ? onderkant blok is droog


a: kan heel goed ja

b: is je keerring van je tandwiel dan, die moet je eruit pulken en dan as schoonmaken en met vet insmeren, en met die keerring hetzelfde
 
ZAC #802, KNMV #82
Rive-MBX 17-5-2006 12:50 Print reply

Posts: 764
komt het via je linker carterkap nar je standaard en dan naar beneden?
 
*zucht*
cmtheman 17-5-2006 12:51 Print reply

Posts: 2710
is dus keerring tandwiel as, en ja kan voor de zekerheid ook keerring van schakelas vervangen
 
ZAC #802, KNMV #82
wietplant 17-5-2006 12:52 Print reply

Posts: 2092
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cmtheman
is dus keerring tandwiel as, en ja kan voor de zekerheid ook keerring van schakelas vervangen


keerring schakelas is nog goed. die heb ik helemaal schoongeveegd en na 3 dagen rijden is die nog helemaal schoon. maar die keerring vervangen is dus goed zelf te doen ?
 
Deze reply is fictief, en is niet gebaseerd op de waarheid
cmtheman 17-5-2006 13:10 Print reply

Posts: 2710
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wietplant
[...]


keerring schakelas is nog goed. die heb ik helemaal schoongeveegd en na 3 dagen rijden is die nog helemaal schoon. maar die keerring vervangen is dus goed zelf te doen ?


ja hoor, is alleen klotewerk om die keeriring eruit te pulken, maar als hij eruit is dan kan je de nieuwe er (zorgvuldig en schoon) inzetten, en de brommer met zijn rechterkant tegen een muur zetten ofzo, anders kan er wat olie uitlopen
 
ZAC #802, KNMV #82
wietplant 17-5-2006 13:11 Print reply

Posts: 2092
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cmtheman
[...]


ja hoor, is alleen klotewerk om die keeriring eruit te pulken, maar als hij eruit is dan kan je de nieuwe er (zorgvuldig en schoon) inzetten, en de brommer met zijn rechterkant tegen een muur zetten ofzo, anders kan er wat olie uitlopen


owke thx voor de hulp
 
Deze reply is fictief, en is niet gebaseerd op de waarheid
LowFunk 17-5-2006 13:30 Print reply
Posts: 22
Als je van plan bent om de kering eruit te halen zonder het blok te splitsen ga dan geen schroevendraaier tussen de buitenrand van de kering en het blok steken(in de hitte van de strijd).

Als je kans ziet kun je proberen om een heel klein gaatje te boren in de kering. Zorg dat je absoluut niet te diep boort. Als je dan een haaks pinnetje hebt die door het gat past kun je de kering omhoog wippen. Klinkt als mission impossible, maar ging mij erg goed af.

Check trouwens of er misschien een overloop slangetje loopt naar de plaats waar jij denkt dat het vandaan komt. Als het van je karter is dan zijn de rahpn gar. Succes
 
erwin fs1 17-5-2006 13:33 Print reply

Posts: 897
je kunt ook een paar schroefjes in de keering draaien, daar kun je hem er dan mee uittrekken. (wel eerst een nieuwe halen)
 
vake bej te bange....
cmtheman 17-5-2006 13:34 Print reply

Posts: 2710
zoals je iet, zat manieren om het te doen, als je maar zorvuldig en voorzichtig te werk gaat komt het wel goed, en nieuwe keerring invetten, schoonmaken, ook as en plek waar hij in blok komt en danniet erin stampen maar netjes rondom erin tikken/drukken
 
ZAC #802, KNMV #82
wietplant 17-5-2006 14:02 Print reply

Posts: 2092
nou bedankt voor de hulp begin ik er in hemelvaart vakantie maar is aan. nu aant leren voor me exames :( bah
 
Deze reply is fictief, en is niet gebaseerd op de waarheid
cmtheman 17-5-2006 14:02 Print reply

Posts: 2710
succes man
 
ZAC #802, KNMV #82
erwin fs1 17-5-2006 14:17 Print reply

Posts: 897
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wietplant
nou bedankt voor de hulp begin ik er in hemelvaart vakantie maar is aan. nu aant leren voor me exames :( bah



nou in dat geval kan ik je de hand schudden

wiskunde is zo saai
 
vake bej te bange....
wietplant 17-5-2006 14:54 Print reply

Posts: 2092
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cmtheman
succes man


danku jij ook ??
 
Deze reply is fictief, en is niet gebaseerd op de waarheid

Dit topic is 738 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved