Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - fs1 ontstekingsprobleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 842 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #37000 - fs1 ontstekingsprobleem
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 5142 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

nsrracer 16-5-2006 17:02 Print topicpost

Posts: 8625
wie kan me vertellen hoe de ontsteking van een yamaha fs1 moet staan(contactpunten) ik ben er al een tijdje mee bezig maar kan het niet voor elkaar krijgen. het liefst met een foto ofzo zodat ik het kan zien.

alvast bedankt
 

khaz 16-5-2006 17:07 Print reply

Posts: 1450
3 mm voor het bovenste dode punt moeten de contact punten openen
opening 0,4 mm

kijk of je spie erin zit
meet je spoelen door(zo min mogelijk weerstand)
Kijk of je contactpunten niet vet of vuil zijn

Dit bericht is gewijzigd door khaz op 16-5-2006 om 17:10 uur.
 
HPI |w00t
nsrracer 16-5-2006 17:09 Print reply

Posts: 8625
kan ik dat het beste met voelermaten meten?
 
khaz 16-5-2006 17:10 Print reply

Posts: 1450
jup
en stellen doe je met het sleufje boven in je contzctpunten
niet aan de contacten zelf gaan duwen

Dit bericht is gewijzigd door khaz op 16-5-2006 om 17:10 uur.
 
HPI |w00t
Dikke Dennes 16-5-2006 17:10 Print reply

Posts: 4337
Als ze niet`van metaal zijn wel... Pak anders een placemet o.i.d. van 0,4mm dik... da's niet magnetisch en dus makkelijker
 
Drive it like you stole it.
khaz 16-5-2006 17:11 Print reply

Posts: 1450
je kan ze ook langs een schroevendraaier erin laten komen of je vliegwiel eraf halen of cource
 
HPI |w00t
nsrracer 16-5-2006 17:18 Print reply

Posts: 8625
oke thx
 
khaz 16-5-2006 17:22 Print reply

Posts: 1450
je kan de onsteking btw ook vervroegen door 0,35 mm te nemen
Op de krukas zit een lange nok en daardoor zit je met een kleine afstands verandering al een aanral graden vroeger moet je ff aan gaan rekenen

 
HPI |w00t
Hells Hobbit 16-5-2006 17:35 Print reply

Posts: 1793
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dikke Dennes
Als ze niet`van metaal zijn wel... Pak anders een placemet o.i.d. van 0,4mm dik... da's niet magnetisch en dus makkelijker


das slim bedacht!!
 
erwin fs1 17-5-2006 11:23 Print reply

Posts: 897
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: khaz
3 mm voor het bovenste dode punt moeten de contact punten openen
opening 0,4 mm

kijk of je spie erin zit
meet je spoelen door(zo min mogelijk weerstand)
Kijk of je contactpunten niet vet of vuil zijn

Dit bericht is gewijzigd door khaz op 16-5-2006 om 17:10 uur.



is 3 mm niet wat veel?? volgens mij moeten de punten openen op 1.8-1.6 mm voor het bovenste dode punt. de punten op 0.30 voor een slome, 0.40 voor een wat snellere


 
vake bej te bange....
khaz 17-5-2006 11:28 Print reply

Posts: 1450
je kan met de afstand stellen om hem te vervroegen

Enige manier omdat de grondplaat niet draaibaar is

Maar 0,40 is standaard



Maar ik d8 dat je de afstand kleiner moest maken om hem te vervroegen
Bij openen krijg je de vonk, dus hoe langer hij open staat hoe later hij weer opent en vonkt

en onstekings moment ergens tussen bdp en 3mm ervoor is goed, Ik had vernomen dat 3mm ideaal was

Dit bericht is gewijzigd door khaz op 17-5-2006 om 11:31 uur.

Dit bericht is gewijzigd door khaz op 17-5-2006 om 11:34 uur.
 
HPI |w00t
Hans W 17-5-2006 11:35 Print reply

Posts: 1456
ik heb hem op 0,8mm voor het dode punt op 0,35 - 0,40 staan

maar hier heb je denk ik meer aan :
http://www.fs1.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=1495

Dit bericht is gewijzigd door Hans W op 17-5-2006 om 11:38 uur.
 
cmtheman 17-5-2006 11:37 Print reply

Posts: 2710
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: khaz
je kan met de afstand stellen om hem te vervroegen

Enige manier omdat de grondplaat niet draaibaar is

Maar 0,40 is standaard


Dit bericht is gewijzigd door khaz op 17-5-2006 om 11:31 uur.

Dit bericht is gewijzigd door khaz op 17-5-2006 om 11:34 uur.


0,4 is niet standaard hoor!! 0,35 is standaard, staat zelfs in onderhoudsboekjes
 
ZAC #802, KNMV #82
erwin fs1 17-5-2006 11:43 Print reply

Posts: 897
http://www.fs1.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=1495


edit: te laat


Dit bericht is gewijzigd door erwin fs1 op 17-5-2006 om 11:43 uur.
 
vake bej te bange....
nsrracer 17-5-2006 12:15 Print reply

Posts: 8625
ik snpoa er nog weinig van, als ik het goed begrijp

moet ik de zuiger net voor het BDP zetten en dan de contactpunten op 0.40 zetten?


heeft iemand misschien een uitleg met foto???
 
cmtheman 17-5-2006 12:18 Print reply

Posts: 2710
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nsrracer
ik snpoa er nog weinig van, als ik het goed begrijp

moet ik de zuiger net voor het BDP zetten en dan de contactpunten op 0.40 zetten?


heeft iemand misschien een uitleg met foto???


ja klopt, net voor dhet BDP gaan de contactpunten open (zoniet, dan zelf open zetten) en dan je hamer tegen de krukaspen houden, en de opening (dus bovenste puntje verstellen) op 0,35 zetten, en dan terwijl de voelermaat ertussen zit het schroefje aandraaien, en dan staa hij goed!
 
ZAC #802, KNMV #82

Dit topic is 5142 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved