khaz |
16-5-2006 17:07 |
Posts: 1450 |
3 mm voor het bovenste dode punt moeten de contact punten openen
opening 0,4 mm
kijk of je spie erin zit
meet je spoelen door(zo min mogelijk weerstand)
Kijk of je contactpunten niet vet of vuil zijn
Dit bericht is gewijzigd door khaz op 16-5-2006 om 17:10 uur.
|
|
HPI |w00t |
|
nsrracer |
16-5-2006 17:09 |
Posts: 8625 |
kan ik dat het beste met voelermaten meten?
|
|
|
|
khaz |
16-5-2006 17:10 |
Posts: 1450 |
jup
en stellen doe je met het sleufje boven in je contzctpunten
niet aan de contacten zelf gaan duwen
Dit bericht is gewijzigd door khaz op 16-5-2006 om 17:10 uur.
|
|
HPI |w00t |
|
Dikke Dennes |
16-5-2006 17:10 |
Posts: 4337 |
Als ze niet`van metaal zijn wel... Pak anders een placemet o.i.d. van 0,4mm dik... da's niet magnetisch en dus makkelijker
|
|
Drive it like you stole it. |
|
khaz |
16-5-2006 17:11 |
Posts: 1450 |
je kan ze ook langs een schroevendraaier erin laten komen of je vliegwiel eraf halen of cource
|
|
HPI |w00t |
|
nsrracer |
16-5-2006 17:18 |
Posts: 8625 |
oke thx
|
|
|
|
khaz |
16-5-2006 17:22 |
Posts: 1450 |
je kan de onsteking btw ook vervroegen door 0,35 mm te nemen
Op de krukas zit een lange nok en daardoor zit je met een kleine afstands verandering al een aanral graden vroeger moet je ff aan gaan rekenen
|
|
HPI |w00t |
|
Hells Hobbit |
16-5-2006 17:35 |
Posts: 1793 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Dikke Dennes
Als ze niet`van metaal zijn wel... Pak anders een placemet o.i.d. van 0,4mm dik... da's niet magnetisch en dus makkelijker
das slim bedacht!!
|
|
|
|
erwin fs1 |
17-5-2006 11:23 |
Posts: 897 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: khaz
3 mm voor het bovenste dode punt moeten de contact punten openen
opening 0,4 mm
kijk of je spie erin zit
meet je spoelen door(zo min mogelijk weerstand)
Kijk of je contactpunten niet vet of vuil zijn
Dit bericht is gewijzigd door khaz op 16-5-2006 om 17:10 uur.
is 3 mm niet wat veel?? volgens mij moeten de punten openen op 1.8-1.6 mm voor het bovenste dode punt. de punten op 0.30 voor een slome, 0.40 voor een wat snellere
|
|
vake bej te bange.... |
|
khaz |
17-5-2006 11:28 |
Posts: 1450 |
je kan met de afstand stellen om hem te vervroegen
Enige manier omdat de grondplaat niet draaibaar is
Maar 0,40 is standaard
Maar ik d8 dat je de afstand kleiner moest maken om hem te vervroegen
Bij openen krijg je de vonk, dus hoe langer hij open staat hoe later hij weer opent en vonkt
en onstekings moment ergens tussen bdp en 3mm ervoor is goed, Ik had vernomen dat 3mm ideaal was
Dit bericht is gewijzigd door khaz op 17-5-2006 om 11:31 uur.
Dit bericht is gewijzigd door khaz op 17-5-2006 om 11:34 uur.
|
|
HPI |w00t |
|
Hans W |
17-5-2006 11:35 |
Posts: 1456 |
|
|
|
|
cmtheman |
17-5-2006 11:37 |
Posts: 2710 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: khaz
je kan met de afstand stellen om hem te vervroegen
Enige manier omdat de grondplaat niet draaibaar is
Maar 0,40 is standaard
Dit bericht is gewijzigd door khaz op 17-5-2006 om 11:31 uur.
Dit bericht is gewijzigd door khaz op 17-5-2006 om 11:34 uur.
0,4 is niet standaard hoor!! 0,35 is standaard, staat zelfs in onderhoudsboekjes
|
|
ZAC #802, KNMV #82 |
|
erwin fs1 |
17-5-2006 11:43 |
Posts: 897 |
|
|
vake bej te bange.... |
|
nsrracer |
17-5-2006 12:15 |
Posts: 8625 |
ik snpoa er nog weinig van, als ik het goed begrijp
moet ik de zuiger net voor het BDP zetten en dan de contactpunten op 0.40 zetten?
heeft iemand misschien een uitleg met foto???
|
|
|
|
cmtheman |
17-5-2006 12:18 |
Posts: 2710 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: nsrracer
ik snpoa er nog weinig van, als ik het goed begrijp
moet ik de zuiger net voor het BDP zetten en dan de contactpunten op 0.40 zetten?
heeft iemand misschien een uitleg met foto???
ja klopt, net voor dhet BDP gaan de contactpunten open (zoniet, dan zelf open zetten) en dan je hamer tegen de krukaspen houden, en de opening (dus bovenste puntje verstellen) op 0,35 zetten, en dan terwijl de voelermaat ertussen zit het schroefje aandraaien, en dan staa hij goed!
|
|
ZAC #802, KNMV #82 |
|