Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - zulu opvoere

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 879 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #36992 - zulu opvoere
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 509 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

zulu007 16-5-2006 11:00 Print topicpost

Posts: 1362
ik heb voor mijn zulu niet zo heel veel keus kwa uitlaten.

er is een

technigas mx

Metrakit (blauwe demper)

er zijn nog wel meer uitlaten maar die zijn bagger.

ik wil nu dus een zo snel mogelijke set-up om 1 van deze uitlaten maken.
dus welke cilinder draait het best bij 1 van deze uitlaten ?
 

richard3 16-5-2006 11:05 Print reply

Posts: 5198
voor zulu zijn er toch echt wel meer gemaakt volgens mij
inbox killerbean ff die heeft een leuke setup op zun zule (geloof dat hij het was)

 
op naar de grote brommers
BIET 16-5-2006 11:07 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: richard3
voor zulu zijn er toch echt wel meer gemaakt volgens mij
inbox killerbean ff die heeft een leuke setup op zun zule (geloof dat hij het was)


klopt. Hij heeft ook een projectpagina: project: zoeloe

zo heete ie dacht ik. En er zijn inderdaad zeker weten meer uitlaten verkrijgbaar dan die 2. Uit dat rijtje is de MK het best. Maarja je hebt vb ook nog yasuni.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
zulu007 16-5-2006 11:10 Print reply

Posts: 1362
jah weet ik maar hij heeft een senda uitlaat en kheb een keer onderlangs gezien.

onderlangs vind ik echt TE lelijk en voor een senda uitlaat moet je vet veel lassen. en ik heb geen lasapperaat.


 
zulu007 16-5-2006 11:13 Print reply

Posts: 1362
ik weet ook wel dat er meer uitlaten zijn maar ik kan via via die dingen wel goedkoop krijgen

maar welke cilinder past het best bij een MK dan

50cc MK
of miss 70MK

maar ik weet niet of deze uitlaat beetje goed doet op 70cc
 
richard3 16-5-2006 11:14 Print reply

Posts: 5198
in je start post zeg je iets anders :P
zou 70cc mk paken
volgens mij loopt de mk beter op 70 als op 50 maar ik kan er natuurlijk ook helemaal naast zitten

 
op naar de grote brommers
zulu007 16-5-2006 11:16 Print reply

Posts: 1362
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: richard3
in je start post zeg je iets anders :P
zou 70cc mk paken
volgens mij loopt de mk beter op 70 als op 50 maar ik kan er natuurlijk ook helemaal naast zitten



ja ik wil wel ff Cker weten.

maar zou een Mk uitlaat beter lopen op MK cilinder of
maakt het geen fuck uit als je bijvoorbeeld MK uitlaat neemt en een 70 polini ?
 
zulu007 16-5-2006 11:28 Print reply

Posts: 1362
ik lees nu op de malossi site dat een mhr uitlaat ook past op een gilera zulu!

MHR uitlaat maar is deze dan voor de 50 of 80cc ?

http://www.anglodutch.nl/showImage.php?id=310

Dit bericht is gewijzigd door zulu007 op 16-5-2006 om 11:28 uur.
 
Killerbean 16-5-2006 11:36 Print reply

Posts: 3243
je haalt allerlei dingen door elkaar,

in je profiel staat dat je brommer 85 gaat, dit is volgens mij hard zat.

met je orginele setup en een metrakit uitlaat ga je zo rond de 90/95 halen mits je hem goed afsteld.

opeens begin je over een andere cilinder, kan ook wel.... maar je hebt van metrakit 3 cilinders en polini indd.

metrakit heeft pro race en sp, deze zijn niet echt voor dagelijks gebruik. en ze hebben een gietijzeren versie die wel lekker loopt met die uitlaat, zo'n 110 met een aardige trekkracht.

voordeel van die gietijzeren cilinder is dat mocht hij vastlopen dan is hij simpel te honen

polini , manston en bidalot, dat soort merken zou ik niet echt doen als je net begint met het "opvoeren" mocht zo'n ding ook vastlopen dan kan je met een beetje pech weer een nieuwe cilinder kopen.

maargoed ik heb geen zin om zoveel te typen dus even kort:

met een metrakit uitlaat ga je zon 90/95 als je hem goed afsteld, dit reed vond ik zelf heel prettig.

Qua cilinders die ik interesant vind zijn metrakit gietijzer malossi mhr replica (met 2 zuigerveren) en misschien airsal.

ik vind zelf die malossi erg slijtvast !

en qua uitlaten maakt het volgens mij weinig uit, je hebt indd conti maar die kom je bijna nooit tegen , en men zegt dat er yasuni is maar die heb ik voor zulu nognooit gezien.

maar een onderlangse uitlaat op een zulu is bijna altijd lelijk.

edit, een mhr pijp past op een zulu ja als je geen orgineel luchtfilter hebt en zelf een beugeltje kan maken


Dit bericht is gewijzigd door Killerbean op 16-5-2006 om 11:38 uur.
 
RX loos
Marko 16-5-2006 17:09 Print reply

Posts: 1521
zo snel mogelijk met std cilinder(is ook het chillst minste werk
en gezeik met blauwe vrienden) Is met 17,5-19mm carb
en een gianelli conti variant, en wat zwaardere vertanding.

Als je er nog op straat mee wil rijden zou ik niet ook nog eens
70cc nemen de setup die ik hier boven noem is al ruim snel genoeg.
Je vlamt er zowieso alle scooters mee uit(ik hield met std cil
+metra thrower en 13/53 makkelijk malossi sport 70 bij)

Maar als je dan tog egt 70cc wil zou ik voor een metrakit thrower
met metrakit giet 70 gaan. Gewoon omdat dit een van de weinige gietijzeren
is en dus niet egt hoogtoerig.
Dpr is ook gietijzer maar daar weet ik niet zoveel van
en als ik zie wat dpr's op scooters doen kan je iig beter voor
de metrakit gaan.

Dit bericht is gewijzigd door Marko op 16-5-2006 om 17:10 uur.
 
Al zit men qua mankracht nog zo krap, met het schrijven van een bonnetje is men zeer rap.

Dit topic is 509 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved