Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Uiterlijk Forum - honda mtx ot

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1067 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Uiterlijk Forum - Topic #36983 - honda mtx ot
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4184 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

gassie88 15-5-2006 20:55 Print topicpost

Posts: 215
Als het goed is heb ik met een week een mtx ot frame binnen. Ik heb alleen het frame gekocht omdat ik het dan helemaal naar eigen zin kon opbouwen. Ik ben wel al aan het zoeken geweest maar nu vroeg ik me af wat de mogelijkheden waren voor een mtx ot wat betreft de voorvork en de achterbrug. Het liefste wil ik voor en achter schijfremmen. Maar wat is het verschil tussen sh, r2 en ns1 voorvork en achterbrug? De voor- en de nadelen. En zijn er ook nog andere mogelijkheden? En is het in een mtx ot ook mogelijk om met niet abnormaal veel werk dit er in te zetten?
 

mcdronkz 15-5-2006 21:00 Print reply

Posts: 32777

 
tsxj oran 15-5-2006 21:01 Print reply

Posts: 6498
das overduidelijk van dronkz
 
oud
mtx freak 15-5-2006 21:23 Print reply

Posts: 2711
mtx-sh heeft geen schijfrem dus die valt zoiezo af

r2 en ns1 heeft iedereen al die iets met schijfremmen doet, maak er wat speciaals van, prop er een echte motorvoorvork in

dus wat ik bedoel te zeggen, je hoeft je brommer niet op andere te laten lijken, zo maak je heb speciaal
 
mcdronkz 15-5-2006 21:30 Print reply

Posts: 32777
Als je tof bent bouw je er een cardanas in.
 
wietplant 15-5-2006 21:33 Print reply

Posts: 2092
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
Als je tof bent bouw je er een cardanas in.


een watte ?
 
Deze reply is fictief, en is niet gebaseerd op de waarheid
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 15-5-2006 21:35 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wietplant
[...]


een watte ?


cardanas aandrijving niet via een ketting maar via een aandrijfas die in de achterbrug licht
 
mcdronkz 15-5-2006 21:36 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wietplant
[...]


een watte ?



 
mr200r 15-5-2006 21:37 Print reply
Posts: 5122
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
Als je tof bent bouw je er een cardanas in.

Ja,een virago 125 v2 blokje is denk ik nog niet gedaan
 
mr200r
mcdronkz 15-5-2006 21:38 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mr200r
[...]

Ja,een virago 125 v2 blokje is denk ik nog niet gedaan


CB125 twin ligt dan meer voor de hand.
 
gassie88 16-5-2006 17:51 Print reply

Posts: 215
Daar baal ik goed van want dan denk ik dat ik niet tof ben

Maar is een r2 voorvork dikker en langer als een ns1 voorvork en past in een r2 voorvork een ns1 velg?
 
mcdronkz 16-5-2006 17:53 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gassie88
Daar baal ik goed van want dan denk ik dat ik niet tof ben

Maar is een r2 voorvork dikker en langer als een ns1 voorvork en past in een r2 voorvork een ns1 velg?


Ik weet het vrijwel zeker, weet alleen niet precies hoe je met je remklauw uitkomt. Is sowieso langer, over de dikte durf ik eigenlijk niks te zeggen, maar ik denk dat dit gelijk is.
 
khpoppema 16-5-2006 18:02 Print reply

Posts: 3199
mtx r2 vork is dikst, deze is tevens half luchtgeveerd. hierbij zit een 21 inch voorwiel. erg leuk om corss te maken. vork dikte is d8 37 mm. om deze in mtx ot frame te zetten, moet je de balhoofdspen omlassen. remklauw is tevsn anders dan nsr/ns1 deze zit namelijk aan de linkerkant. mooie vork lijkt motor vork alleen iets meer werk.


ns 1 vork is makkelijker deze kun je er zo inzetten, om dan hogere poten te krijgen kun je mtx ot/sh binnepoten erin doen deze zijn namelijk zelfde dikte 31 mm. d8 ik.
met ns 1 kroon platen heb je dan perfect ns 1 voorwiel erin. met kilometer aandrijving. gebruik je mtx kroonplaten dan kun je geen kilometer tellernaaf erin doen.

over de achterbrug. r2 is best lkkr alleen das trommel achter. ns 1 achterbrug is wel mooier ed. wel iets moeilijker pas te maken ivm de veer.

ns 1 achterbrug past zo in jou frame. (op de gaten uitboren naar 14 mm na)

 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
mr200r 16-5-2006 18:09 Print reply
Posts: 5122
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]


CB125 twin ligt dan meer voor de hand.



V2=de mode maar cb heeft toch geen cardan?
 
mr200r
mcdronkz 16-5-2006 18:41 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mr200r
[...]



V2=de mode maar cb heeft toch geen cardan?


Nee daar zit wat in, maar een v-twin op een crosser staat niet echt chill .
 
gassie88 16-5-2006 19:15 Print reply

Posts: 215
Okee dan ga ik denk ik op zoek naar een ns1 voorvork die ik er dan op wil maken met mtx binnenpoten en een ns1 achterbrug

Edit:

zit er nog verschil in ot en sh binnenpoten?

Dit bericht is gewijzigd door gassie88 op 16-5-2006 om 19:22 uur.
 

Dit topic is 4184 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved