Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - TSX loopt stroef

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1002 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #36970 - TSX loopt stroef
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 762 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Moped Macho 15-5-2006 16:03 Print topicpost

Posts: 2037
Hallo,

Ik ben nu een aantal dagen bezig met het reviseren van mijn tsx. Toen ik alles in het linkercarter had gestopt en toen de rechtercarter erop duwde liep alles soepel. Maar zodra ik een paar inbusjes aandraai gaat het stroef (heel stroef) lopen. Weet iemand hoe dit kan, want ik ben geen ringetjes vergeten (heb het met de exploded view erbij weer in elkaar gezet)?

Bvd
 
Boerenkool om half 10.

koekie - Administrator 15-5-2006 16:04 Print reply

Posts: 12588
ff open halen en kijken WAAR die presies stroef loopt, of kan lopen..
meestal zie je dat wel aan afdrukken op je carderkap etc..
zit tog iets niet goed..

alles binnenin goed vast gedraaid?
 
Haaks de hoek om!
Moped Macho 15-5-2006 16:07 Print reply

Posts: 2037
Probleem is dat als ik het open heb het niet stroef loopt. En als ik de carter erop leg, maar wel goed laat aansluiten loopt er ook niets stroef.
Pas als ik alles ga aandraaien loopt het stroef.
 
Boerenkool om half 10.
koekie - Administrator 15-5-2006 16:07 Print reply

Posts: 12588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Moped Macho
Probleem is dat als ik het open heb het niet stroef loopt. En als ik de carter erop leg, maar wel goed laat aansluiten loopt er ook niets stroef.
Pas als ik alles ga aandraaien loopt het stroef.



kan je acherhalen wat er stroef loopt ?
 
Haaks de hoek om!
cmtheman 15-5-2006 16:26 Print reply

Posts: 2710
meestal is dit omdat je krukas dan niet is uitgelijnd, loopt je krukas (als je in de opening kijkt waar de cilinder opmoet) tegen de linker of rechter kant aan?? zo ja, dan moet je een stuk hout op de pen van de krukas ztten (waar vliegwiel e..d opkomt) en dan een tik opgeven tot hij zo op het zicht recht zit en niet meer stroef loopt (had ik ook na de carters erop gezet te hebben)

en je hebt je lagers wel ver genoeg/ niet te ver erop gezet he?
 
ZAC #802, KNMV #82
Moped Macho 15-5-2006 16:27 Print reply

Posts: 2037
De primaire of secundaire as denk ik.
Ik zou verder niet weten dat het kan zijn. De krukas loopt soepeltjes.
 
Boerenkool om half 10.
Moped Macho 15-5-2006 16:28 Print reply

Posts: 2037
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cmtheman
meestal is dit omdat je krukas dan niet is uitgelijnd, loopt je krukas (als je in de opening kijkt waar de cilinder opmoet) tegen de linker of rechter kant aan?? zo ja, dan moet je een stuk hout op de pen van de krukas ztten (waar vliegwiel e..d opkomt) en dan een tik opgeven tot hij zo op het zicht recht zit en niet meer stroef loopt (had ik ook na de carters erop gezet te hebben)

en je hebt je lagers wel ver genoeg/ niet te ver erop gezet he?

Ik ga nu even kijken. Lagers heb ik in de carters gedaan, en de krukas viel er zo in, dus dat zal wel.
 
Boerenkool om half 10.
cmtheman 15-5-2006 16:30 Print reply

Posts: 2710
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Moped Macho
[...]

Ik ga nu even kijken. Lagers heb ik in de carters gedaan, en de krukas viel er zo in, dus dat zal wel.


soms kan je ze nog verder op de krukas tikken (diegene die vast zit op de krukas), dus kan zijn dat die te ver/niet ver genoeg zit ofzo

en als het bij je uitgaande as zit, zit je versnellingsbak niet goed/niet ver genoeg in die 'holten' gedrukt (of in lager)
 
ZAC #802, KNMV #82
Moped Macho 15-5-2006 16:33 Print reply

Posts: 2037
Het is niets met de krukas, deze zit mooi in het midden.
De uitgaande as zit ook ver genoeg door het lager.
Ik denk dat ik het nog maar een keer open ga maken (zonde van de pakking )
 
Boerenkool om half 10.
Harm 15-5-2006 16:55 Print reply

Posts: 3032
Is normaal dat het blok stroef loopt na revisatie.
 
http://www.durtikkers.tk
koosTSX 15-5-2006 16:57 Print reply

Posts: 705
Quote:
Is normaal dat het blok stroef loopt na revisatie.


Idd, als de krukas maar mooi in het midden zit.. Dat stroef lopen komt door nieuwe keringen en alles moet ff recht lopen
 
Moped Macho 15-5-2006 17:02 Print reply

Posts: 2037
Ja maar ik kan het echt alleen bewegen als ik er een waterpomptang opzet. Is het dan nog normaal ? En het loopt wel normaal als het blok niet vastgeschroeft zit.

Dit bericht is gewijzigd door Moped Macho op 15-5-2006 om 17:04 uur.
 
Boerenkool om half 10.
cmtheman 15-5-2006 17:04 Print reply

Posts: 2710
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Moped Macho
Ja maar ik kan het echt alleen bewegen als ik er een waterpomptang opzet. Is het dan nog normaal ?


dit is NIET normaal, stroef is goed, maar met waterpomptang is nie goed, je moet hem gewoon uit elkaar halen, en kijken of versnellingsbak goed zit, alles recht in de lagers, en goed aangedrukt en uitgelijnd, dan komt het goed (hij staat niet in de versnelling he, dan loopt hij ook zwaarder)
 
ZAC #802, KNMV #82
Moped Macho 15-5-2006 17:05 Print reply

Posts: 2037
Hij is open, maar ik zie niets vreemds. Lagers en keerringen zitten mooi recht, schakelwals ook, schakeltangen (ofzoiets) ook.
Moet ie truowens nog in een bepaalde versnelling staan als je hem dichtschroeft ofzo?

Ik heb de exploded view er nog eens bijgepakt, maar ik zie niets vreemds...

Dit bericht is gewijzigd door Moped Macho op 15-5-2006 om 17:09 uur.
 
Boerenkool om half 10.
Static - X 20-5-2006 16:32 Print reply

Posts: 57
als je zeker weet dat je elk onderdeel goed hebt zitten zou hij gewoon terug in elkaar kunnen, als je zorgt dat dus die "tangen" waar je het over hebt goed zitten, deze zijn soms namelijk vrij gelijk aan elke zijde en als je hem dus een keer hebt omgedraait kun je niet altijd het verschil zien.

ook moet je goed opletten dat je die schakelarm er goed op plaatst wat soms nog wel is vervelend is om goed te krijgen,

verder stroeflopen... als je hem dus in een versnelling hebt als wat cmtheman al zei gaat het ook moeilijker maar geloof niet zo veel meer dan normaal is, verder als je nieuwe keerringen en dingen hebt ook, maar dan nog zou het nog met de hand moeten gaan, verder raad ik ook niet aan om een waterpomptang erop te gebruiken, als er iets fout zit kun je met die tang veel kracht zetten en dingen als je schakelarm kapot draaien als die fout valt.

je krukas loopt wel gewoon soepel op zijn lagers wat ik zo lees dan weet je dat het daar niet aan licht en eerder iets rond je schakelwals.

wat je kan doen om te zorgen dat je hem in zijn neutraal inelkaar zet is de schakelwals goed draaien, op de carter zit voor de schakelwals een zwart stuk plastic met daarin een gouden rondje, waar je op de buitenkant een draad hebt lopen, als dan dat palletje van je schakelwals daarop staat gaat je neutraal branden, dus als je hem dan zo zet dat je weet dat hij dat gouden rondje raakt kun je hem in zijn neutraal inelkaar zetten,

ik zou gewoon als je onderdelen goed zijn en je alles op de juiste manier weet te monteren het in elkaar zetten en kijken wat hij doet,
 

Dit topic is 762 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved