Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Fout in Motorblok Aprilia Rs 50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1050 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #36965 - Fout in Motorblok Aprilia Rs 50
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
Dit topic is 5772 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Hondalover19 15-5-2006 18:16 Print reply

Posts: 1255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
Hij kan er wel olie in pleuren en gaan starten. Maar als ik de begin post lees heb ik het idee dat ie de ingewanden best wel naar de klote geholpen heeft. Als je dan weer start wordt het alleen maar erger.



Welk nut heeft dat nu om er terug olie in te kappen jezus man.Als hij lekt dan ga je olie erbij blijven kappen tot hij niet meer lekt ofzo .Je gooit je olie alleen maar weg .Zorg eerst dat je lek dicht is en draai dat blok open en check wat er kapot is vooraleer je weer 5 meter probeert te rijden en dan alles naar de vaantjes rijdt.
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
Menu2t 15-5-2006 18:17 Print reply

Posts: 2815
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hondalover19
[...]



Welk nut heeft dat nu om er terug olie in te kappen jezus man.Als hij lekt dan ga je olie erbij blijven kappen tot hij niet meer lekt ofzo .Je gooit je olie alleen maar weg .Zorg eerst dat je lek dicht is en draai dat blok open en check wat er kapot is vooraleer je weer 5 meter probeert te rijden en dan alles naar de vaantjes rijdt.



als hij nou niet weet waar het vandaan komt, omdat hij de kuip erom had en der niet naar gekeken had. dan is het wel slim om der eerst achter te komen waar de olie vandaan komt. en dat gaat ie nu doen, van wat ik van hem begrijp
 
NSR Supersprint special!
BIET 15-5-2006 18:18 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hondalover19
[...]



Welk nut heeft dat nu om er terug olie in te kappen jezus man.Als hij lekt dan ga je olie erbij blijven kappen tot hij niet meer lekt ofzo .Je gooit je olie alleen maar weg .Zorg eerst dat je lek dicht is en draai dat blok open en check wat er kapot is vooraleer je weer 5 meter probeert te rijden en dan alles naar de vaantjes rijdt.

Uhm, misg moet je ff goed lezen. Ik zeg juist dat ie dat niet moet doen. Die kerel die ik quote zegt dat ie dat moet doen. Ik zeg datie dat juist niet moet doen dus .

(k)

edit:
nog ff wat duidelijker: Ik beweer dus hetzelfde als jij doet....

En nu ga ik voedsel innemen...

Dit bericht is gewijzigd door BIET op 15-5-2006 om 18:20 uur.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Aprillia_rs 15-5-2006 18:37 Print reply
Posts: 69
Jah Ik wil eerst kijken waar het vandaan lekt jah ...
En dan kijken wat er moet worden vervangen .. Aan lagers of kerringen of wat dan ook .. Of mischien cilinder
 
homoet exhaust 15-5-2006 18:39 Print reply
Posts: 399
Nou de koppeling zal wel verbrand zijn en anders blauwe of kromme plate. Verder ken je het blok beter eerst maar revisere want als ie ergens begint te lekke dan ken je er wel vanuit gaan dat er meer mis is.
Verder is oliepomp op minarelli vrij goed (das het enigste wat langer werkt zonder storing bij mij ervaring).
Blok lek ken ook wese dat je er teveel olie in heb gedouwd waardoor er een keerring is uitgeblaze.
Ma met droge versnellingsbak rijden is slecht en een minarelli versnellingsbak is al niet veel dus ik zou eerst alles eens goed nakijke op extreme slijtage.

Suc6 dermee en niks meer doen zonder olie in blok!!
 
As I get older, the faster I used to be...
Aprillia_rs 15-5-2006 18:52 Print reply
Posts: 69
Doe ik ook niet ...
Ik ga morgen naar de brommer boer zet hem op de kar...
En laat hij zich er maar mee gaan redden ...
:P Ik kan niet zo snel zien of die of die kering lek is...
Of lager stuk is .. ofzo... Draai het blok eronder weg ...
En breng hem weg en laat hem volledig reviseren...
Mijn geld is het moeite waard ... maar ik vind het k*t van die kuip.
had nooit egt gezien dat ie lekte ... Mjah :p Kmaak gewoon nakedbike Grapje haha
 
Aprillia_rs 15-5-2006 20:47 Print reply
Posts: 69
Nou mijn koppeling lager is Stuk ...
hij Ligt er aardig los in ...
en daar kwam het lawaai ook weg ...
Nou nu maar nieuwe lagers + pakkingen en Mischien nieuwe zuiger ..
en keringen
 
zundapp_rs 15-5-2006 21:04 Print reply

Posts: 682
zuiger is nergens voor nodig lijkt mij als je oliepomp gewoon nog werkt.
 
Aprillia_rs 15-5-2006 21:14 Print reply
Posts: 69
Neeh maar die is denk ik al wel aan vervanging toe
 
zundappchef 15-5-2006 21:51 Print reply

Posts: 4082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprillia_rs
Neeh maar die is denk ik al wel aan vervanging toe



zou mengsmering gaan thanken of zelf smeren

olie pompen zijn niet te vertrouwen
 
1000 v twin rotax biatch
Rugie 15-5-2006 21:54 Print reply

Posts: 511
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jarco
[...]



onzin, olie en benzine betaal je evenveel voor,
de kans dat je oliepomp kapot loopt is sowieso klein.
En als je opgevoerd gaat rijden enz met 70 cc kan je beter wel zelf mengen, doe ik ook.


das egt onzin mengsmering bij de tank is in verhouding heel duur

en alles wat lek kan gaan en niet nodig is zoals een oliepomp moet j gewoon wegpleuren onzin niet nodig overbodig klote

Dit bericht is gewijzigd door Rugie op 15-5-2006 om 21:57 uur.
 
rsruud 15-5-2006 22:09 Print reply
Posts: 281
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
[...]


ja en ik kan geen/weinig andere types motorblokken opnoemen waar dit ook binnen die eerste 40.000km gebeurde, en als je verder discusieren wilt pm je maar


de meeste blokken zijn dan al 2 keer gereviceerd?
 
MT70-nolimit 15-5-2006 22:20 Print reply

Posts: 4322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rsruud
[...]


de meeste blokken zijn dan al 2 keer gereviceerd?

ik wist niet dat de lagers van minarelli zo gauw stuk liepen
 
gaat lang goed
Aprillia_rs 16-5-2006 8:55 Print reply
Posts: 69
Zonder olie gaat natuurlijk :P alles snel kapot
Maar ik breng mn blokje vandaag weg en dan kijken wat er nog meer aan moet gebeuren ...
 
rsruud 16-5-2006 13:15 Print reply
Posts: 281
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
[...]

ik wist niet dat de lagers van minarelli zo gauw stuk liepen


verschil is dat n AM blok WEL hard kan lopen, dan slijt alles harder he

 

Dit topic is 5772 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved