Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Fout in Motorblok Aprilia Rs 50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 566 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #36965 - Fout in Motorblok Aprilia Rs 50
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5820 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Remco RS 15-5-2006 17:30 Print reply

Posts: 11463
brandde je olielampje niet dan? of doet die sensor t niet?
 
ADHD-Kutkind 15-5-2006 17:34 Print reply

Posts: 1049
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
[...]

Lekkage bij de oliepomp is een minarelli kwaaltje, dus tja


blaat

 
MT70-nolimit 15-5-2006 17:36 Print reply

Posts: 4322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ADHD-Kutkind
[...]


blaat


stfu dat kun je niet hebben zeker?

edit: face it, ik kan zo 5 mensen noemen waarbij hetzelfde gezeik opdook

Dit bericht is gewijzigd door MT70-nolimit op 15-5-2006 om 17:36 uur.
 
gaat lang goed
ADHD-Kutkind 15-5-2006 17:38 Print reply

Posts: 1049
ja en ik meer dan 20 zonder zoiets.
En noem 1 reden waarom ik zoiets niet zou kunnen hebben, het is gewoon niet de waarheid
 
MT70-nolimit 15-5-2006 17:39 Print reply

Posts: 4322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ADHD-Kutkind
ja en ik meer dan 20 zonder zoiets.
En noem 1 reden waarom ik zoiets niet zou kunnen hebben, het is gewoon niet de waarheid


ja en ik kan geen/weinig andere types motorblokken opnoemen waar dit ook binnen die eerste 40.000km gebeurde, en als je verder discusieren wilt pm je maar
 
gaat lang goed
Aprillia_rs 15-5-2006 17:47 Print reply
Posts: 69
Nou het is inderdaag MOTORBLOK olie.
Ik heb vanmiddag geprobeert of er wel wat compressie was..
Toen was er wel wat compressie . Motorblok loopt ook zelfs.
Maar niet goed. [ ik heb een kuip erom Dude's ] Dus je kan bijna niet zien of hij lekt ... Er lagen 7 drupjes ofzo ..
En Hij maakt een apart geluidje. als de motor aan is maakt hij een Beetje Apart geluid . ik heb olie gecheckt alles was leeg in me motorblok. Zit geen drup in . Dus daarom loopt hij ook al aardig slechter.. ik ga zo ff olie er in gooien en stationair ff laten lopen of ie nog zo erg tikt...

 
MT70-nolimit 15-5-2006 17:49 Print reply

Posts: 4322
Ik denk dat de kans groot is dat je dan alleen nog maar meer beschadigt, het blok moet los. Het heeft zonder olie gelopen en je bent onderweg stil komen te staan, dit is niet op te lossen door er 'weer effe' olie bij te gooien.
 
gaat lang goed
Bruuns 15-5-2006 17:51 Print reply

Posts: 2213
en haal dan gewoon eerst je oliekappen eraf:Q

Dit bericht is gewijzigd door bruuns op 15-5-2006 om 17:52 uur.
 
A-j bange leaft goa-j bange dood..
Jarco 15-5-2006 17:51 Print reply

Posts: 4520
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprillia_rs
Nou het is inderdaag MOTORBLOK olie.
Ik heb vanmiddag geprobeert of er wel wat compressie was..
Toen was er wel wat compressie . Motorblok loopt ook zelfs.
Maar niet goed. [ ik heb een kuip erom Dude's ] Dus je kan bijna niet zien of hij lekt ... Er lagen 7 drupjes ofzo ..
En Hij maakt een apart geluidje. als de motor aan is maakt hij een Beetje Apart geluid . ik heb olie gecheckt alles was leeg in me motorblok. Zit geen drup in . Dus daarom loopt hij ook al aardig slechter.. ik ga zo ff olie er in gooien en stationair ff laten lopen of ie nog zo erg tikt...





dus jij start je brommmer zonder motorblok olie
 
Menu2t 15-5-2006 17:51 Print reply

Posts: 2815
je moet zo min mogelijk = niet! zonder blok olie rijden. dat is wel het slechtste wat je kan doen. dat geluid dat je hoort. zullen wss je lagers zijn. mischien wel krukas EN versnellings bak. maar daar kan je van afstand niet echt over oordelen. beter sloop je je kuip der ff af, zodat je kan zien wat der gebeurt met olie in het blok. en als je toch bezig bent. mischien dat je kan checken of je kruk.lagers nog goed zijn door aant vliegwiel te trekken, en te kijken of je speling voelt. ik weet niet zeker of je dat zo kan controlen, omdat hij wss droog is gelopen. dit word zoiezo je blok splitten maat.
 
NSR Supersprint special!
Hondalover19 15-5-2006 17:56 Print reply

Posts: 1255
Wss. kapotte carterpakking of als je geluk hebt alleen kapotte pakking van je koppelingscarter.Blok loshalen en ff nieuw steken.olie bijkappen is alleen verspilling van olie hij LEKT dus maak eerst het lek dicht en kap er dan olie bij.
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
Aprillia_rs 15-5-2006 18:00 Print reply
Posts: 69
Jah ik heb er ook niet op gereden gwoon ff geprobeert of ie aan ging .. maar toen hoorde ik direct al wel ...
dat er wat mis was ... kheb hiero nu 5 liter olie staan :p dus zo ff wat in gooien .. Maar ik zal oppassen voordat ik meer sloop..

 
BIET 15-5-2006 18:05 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprillia_rs
Jah ik heb er ook niet op gereden gwoon ff geprobeert of ie aan ging .. maar toen hoorde ik direct al wel ...
dat er wat mis was ... kheb hiero nu 5 liter olie staan :p dus zo ff wat in gooien .. Maar ik zal oppassen voordat ik meer sloop..


Net zij je da je na brommerboer aant rijden was anders. Maja sla 1 ding is ff goed op in je geheugen: als er blokolie onder je brommer ligt, of wat voor olie dan ook, ga dan niet proberen na de brommerboer te rijden, naar je vader, of wa dan ook. Die olie is niet voor de sier, die heeft ie nodig. En als het er niet in zit gaat het dus naar de klote.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Menu2t 15-5-2006 18:05 Print reply

Posts: 2815
kuip deraf. goed opletten waar het eruit komt. en je hebt de oorzak. dat moet je dan gaan oplossen, en dan pas weer starten

owhjah t heeft indd wel zin om t blok te starten met olie derin om te kijken waar het lekt. want meestal loopt de olie der pas uit, als het warm is of onder een druk staat.

Dit bericht is gewijzigd door Airsal70ccDt op 15-5-2006 om 18:06 uur.
 
NSR Supersprint special!
BIET 15-5-2006 18:09 Print reply

Posts: 22355
Hij kan er wel olie in pleuren en gaan starten. Maar als ik de begin post lees heb ik het idee dat ie de ingewanden best wel naar de klote geholpen heeft. Als je dan weer start wordt het alleen maar erger.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!

Dit topic is 5820 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved