Heb nu eindelijk eens wat geld bij elkaar kunnen sprokkelen voor mijn opknapfase dus maak ik ook maar eens een opknapproject aan.
Ik heb vorig jaar een mtx-ot voor weinig kunnen kopen met een gaar uiterlijk en een kutcilinder. Na een imi 50 er opte hebben gehad en lekker rond te hebben gereden kreeg ik natuurlijk een vastloper want het bleef een imi
Na nog ff een 70 imi er op te hebben gehad was ik het zat en haalde hem uit elkaar voor een grote opknapbeurt.
Aan deze foto is wel te zijn waarom ik hem opknap
Er zaten wel kappen op maar die waren helemaal kapot en de lak en alles was zo slecht en het licht had eht ook al nooit gedaan.
Over het uiterlijk ben ik al klaar met nadenken, dat word dus zwart/chrome
chrome vspd : aangeschaft
chrome uitlaat 50cc: aangeschaft, word nog andere
chrome stuur : aangeschaft
chrome handkapjes : aangeschaft
voorvork : mtx200 (motor dus
)
achterbrug : nog zoeken, of miss oude gebruiken
velgen : mtx200 aluminium(moet gespaakt worden)
achterkap : nog zoeken, ook wel iets speciaals
crm 125 gasgeveerd : aangeschaft
de rest van de kappen worden zwart, zoek alleen nog een achterkap chrome als dat bestaat, alleen kappen worden ook nieuw want de oude zijn echt helemaal kapot gegaan na een ongeluk.
frame ben ik al bezig met zwart spuiten
motorisch ben ik er nog niet helemaal uit maar voorlopig ziet eht er zo uit
80 blok : aangeschaft
cilinder : 110cc autisa getuned
uitlaat : 80 gianelli, later bovenlangse opmaat
carb : 26 dell D schuif aangeschaft
luchtfilter : denk tog maar aan een powerfilter
dit allemaal omdat ik wel van wat trekkracht hou
Ik dus zo snel mogelijk dat ding uit elkaar gehaalt en mijn frame naar de zandstraler gebracht.
gezandstraald en grondlaag
Nou was ik dus van plan om mijn oude 50 blok te reviseren maar na dat de bout van de krukas af brak en er achter kwam dat het hele blok slecht is maar gelijk van het plan afgestapt.
aankoopupdate
na ff rond te hebben gekeken heb ik dus onderdelen gevonden van een mtx200
dit alles van een honda mtx200
-voorvork (half luchtgeveert)
-cockpit met tempmeter en lichtunit
-voor en achterwiel (aluminium velgen)
-vspd en voorkapje
dit ook nog van een mb8
-blok spelingvrij
-4 klepsmembraan carbon
-125cc eurocilindro kapot getuned (kreeg ik er bij)
-2 koppen
-26mm dellorto D schuif
die voorvork moet natuurlijk bewerkt worden voor hij past, dus laat ik de as van mijn oude voorvork op de onderste kroonplaat van die mtx200 lassen en een opvulring laten draaien
update
de foto's van mijn laatste aanwinsten
mijn zwarte frame
het cockpitje van de mtx200
velgen een voorvork van een mtx200
foto's komen nog, voorvork is weg om bewerkt te worden
voorkapje van een mtx200
voorspatbord van een mtx200
26mm carb dellorto D schuif van een mtx200
en tot slot mijn mtx 80 blok
moet foto nog maken
weer een dikke aankoopupdate
ik ben ondertussen verder gegaan emt mijn voorvork en met mijn frame, maar ook vooral nog opzoek naar onderdelen, dit heb ik dus weer ff bij elkaar gescharreld
ori 50 blokje, en nee daar maak ik geen foto van, maar het is jammergenoeg soms nodig met die blauwe bij mij in de buurt
ori demper hm16.7
80 gianelli, nooit mee gereden alleen een paar krasjes. Is gelukkig maar tijdelijk tot mijn bovenlangse opmaat later in eht jaar
crm125 gasgeveerde veer
en tenslotte natuurlijk de cilinder voor het blokje
jaja, de 110cc autisa van chineesboer
lijkt of hij niet mooi aansluit maar dat doet ie dus wel
nog met een goede zuiger er bij
mooi afgewerk en getuned
info over de cilinder:
Uitlaatpoorttiming: 198
Spoelpoorttiming: 132.64
Blowdown: 32,8 bij een deck van 1mm.
Uitlaatpoort staat op 63% van de boring, 1,2 mm kan er nog af (67.5%)
ik probeer zo snel mogelijk mijn brommer af te krijgen maar ik kijk wel gewoon hoelang dat gaat duren
updates komen zo snel mogelijk in de beginpost
Dit bericht is gewijzigd door mtx freak op 16-5-2006 om 20:37 uur.
Dit bericht is gewijzigd door mtx freak op 28-5-2006 om 22:17 uur.
Dit bericht is gewijzigd door mtx freak op 6-6-2006 om 20:19 uur.
Dit bericht is gewijzigd door mtx freak op 7-6-2006 om 21:15 uur.
Dit bericht is gewijzigd door mtx freak op 7-6-2006 om 21:33 uur.
Dit bericht is gewijzigd door mtx freak op 7-6-2006 om 21:35 uur.