bikkeltje |
12-5-2006 21:18 |
Posts: 2380 |
is dat dan scooter. kdagt zo'n classic ding
Dit bericht is gewijzigd door bikkeltje op 12-5-2006 om 21:20 uur.
|
|
|
|
jeroenzr50slp |
12-5-2006 21:19 |
|
bikkeltje |
12-5-2006 21:20 |
Posts: 2380 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jeroenzr50slp
[...]
maar zijn er wel kitjes om het blok vanbinnen te reviseren zegmaar,,??
ja natuurlijk. voor elk blokje zijn er revisatie dingen
|
|
|
|
Neluhz |
12-5-2006 21:22 |
Posts: 4032 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jeroenzr50slp
[...]
jah dies moj dit is net een nieuwe.... mar moet ik dan een 70 nemen dan? 60 is tog wel goed.... hij hoeft geen 90 te lopen, maar ik wil hem vooral in het blok zelf goed opvoeren... trekveertjes enzow
opmaat uitlaat, of anders homoet van kreidler ofzo proberen.
trekveertjes? heb je vriendjes met sc00ters? :S
je kunt je koppelingsveren vervangen, en eventueel je platen, voor de rest kun je niet echt plug&play tunen in je blok, zoals een scooter.
cilinder laten tunen.
|
|
|
|
jeroenzr50slp |
12-5-2006 21:22 |
Posts: 72 |
niet dat het nodig is om te reviseren, want de tandwieltjes zien er hartstikke goed uit maar om ze sneller te maken zijn die er
|
|
gaank ies alles! |
|
Neluhz |
12-5-2006 21:23 |
Posts: 4032 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bikkeltje
[...]
ja natuurlijk. voor elk blokje zijn er revisatie dingen
tis geen honda hea, weet niet of je complete versnellingsbakken enzo kan krijgen, ga naar een dealer in klassieke bromfiets onderdelen ofzo?
|
|
|
|
bikkeltje |
12-5-2006 21:24 |
Posts: 2380 |
nee als je sneller wilt gaan moet je bij cilinder,carb,uitlaat enz zijn. Duss alles max laten tunen en goeie onderdelen kopen. Maar dan zul je tog egt veel geld moeten uitgeven.
wat voor blokje ligt erin? past er niet iets van een andere brommer op?
|
|
|
|
Neluhz |
12-5-2006 21:24 |
Posts: 4032 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jeroenzr50slp
niet dat het nodig is om te reviseren, want de tandwieltjes zien er hartstikke goed uit maar om ze sneller te maken zijn die er
nee, die zijn waarschiujnlijk niet verkrijgbaar.
als je snelelr wil moet je echt je cilinder, uitlaat, carb en je vertanding veranderen.
|
|
|
|
Suzuki-SLK Rijder |
12-5-2006 21:25 |
Posts: 3167 |
k denk dat je niet veel hoeft te doen om hem hard te laten lopen. Je zei dat hij geen 90 hoeft te lopen. Ik heb ook een Zr, setup:
16mm Mikumi (of Mikuni weet ik het)
50cc snel
ori uitlaat
tandwielverhouding 13-43
Zijn top is 80.
(Ik heb wel 5 versnellingen, k weet niet of dat uitmaakt.)
|
|
Je hoeft niet in een boom te hangen om een eikel te zijn. |
|
cerberus10 |
12-5-2006 21:27 |
Posts: 2338 |
Ik denk dat hij zich eerst wat meer moet verdiepen en hier wat rondkijken.
|
|
|
|
jeroenzr50slp |
12-5-2006 21:34 |
Posts: 72 |
jah kijk ik heb een zr50slp jij een zr50slk ofzow tog....
ik heb ook maar 4 versnellingen
12mm carb
ori uitlaat
ori ontsteking
60 cc cilinder ,,, nog niej ingereje
tandwielverhouding 12-46
top is 55 duss
|
|
gaank ies alles! |
|
cerberus10 |
12-5-2006 21:35 |
Posts: 2338 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jeroenzr50slp
jah kijk ik heb een zr50slp jij een zr50slk ofzow tog....
ik heb ook maar 4 versnellingen
12mm carb
ori uitlaat
ori ontsteking
60 cc cilinder ,,, nog niej ingereje
tandwielverhouding 12-46
top is 55 duss
Is hij wel ontgrenst? Want top ligt wel aardig laag.
Zo niet zouw ik gewoon een ander uitlaatje kopen/passend maken. Dan moet hij zo'n 70 rijden.
Dit bericht is gewijzigd door cerberus10 op 12-5-2006 om 21:36 uur.
|
|
|
|
jeroenzr50slp |
12-5-2006 21:38 |
Posts: 72 |
jaah dat hoor ik nou vaker.... waar zit die begrenzer dan? in de uitlaat jah mar waar??
|
|
gaank ies alles! |
|
cerberus10 |
12-5-2006 21:40 |
Posts: 2338 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jeroenzr50slp
jaah dat hoor ik nou vaker.... waar zit die begrenzer dan? in de uitlaat jah mar waar??
Versmalling in de uitlaat. Is je originele uitlaat wel een expansie uitlaat? Je moet gewoon ff een goede uitlaat kopen.
|
|
|
|
jeroenzr50slp |
12-5-2006 21:41 |
Posts: 72 |
wat bedoel je met expansie uitlaat?
|
|
gaank ies alles! |
|