Door de vele interesse voor het scooterproject, aangezien veel mensen aan mij vragen hoe het met de Zip staat, en vertellen hoe ze het het liefst over zouden doen als ze geen Honda hadden gekocht maar een Piaggio Zip sp, heb ik toch maar besloten de opbouw van mijn scooter met jullie te delen.
Ik hoop gedurende het project jullie van mening te laten veranderen en jullie aan te zetten tot het kopen van deze goddelijke machientjes.
Ik wens jullie veel lees- en kijkplezier met dit topic.
Circa een jaar geleden kreeg ik van een bekende een mooi aanbod om tegen een relatief leuk prijsje een scooter te kopen. Aangezien deze scooter de grond iets te vaak van dichtbij had gezien was ik van plan dit ding op te knappen en te verkopen. Mijn ideeën veranderde al snel toen ik doorhad hoeveel potentie dit scootertje wel niet had en begon een leuker setuppie bij elkaar te sprokkelen om er ipv een normaal scootertje een heuse ‘hondakiller’ van te maken.
Het project zelf loopt nu al vrij lang omdat ik het geld bij elkaar raap doormiddel van het repareren zowel spuiten en verkopen van brommers, motoren en auto’s. De onderdelen zijn nu grotendeels in bezit dus is het alleen een kwestie van monteren. Ik zal nu overgaan tot de goddelijke foto’s.
Er is voor gekozen om de Zip zoveel mogelijk met Stage6 onderdelen op te bouwen. Tot nu toe zijn de cilinder, krukas en filter aanwezig(21mm carburateur en uitlaat komen spoedig).
Hier zie je het mooie 70cctje van stage6, met vlinderpoort. Nadat deze is ingereden zal die nog getuned worden.
Ook het blokje wordt helemaal in topstaat teruggebracht. De carters zijn al gestraald en worden voorzien van nieuwe lagertjes. Tevens komt er een Stage6 krukas in(foto volgt binnenkort). Als vertanding wordt er Polini gebruikt, dit omdat ik deze nog had liggen. Koppeling en vario ben ik nog niet over uit.
De velgen zijn een tijdje geleden gestraald met de bedoeling deze bordeaux rood te spuiten en de rand te polijsten. Van het polijsten heb ik afgezien en de kleur is iets anders geworden namelijk donker rood (beter bekend van de nieuwe BMW M6). Het was een duur lakje, inktlak, maar het resultaat mag er zeker wezen (de kleur komt helaas op de foto niet echt tot ze recht, ik zal binnenkort foto’s in het licht maken).
Het rubber dat er onder ligt zijn Bridgestones ML50’s, leuke plakbandjes al zeg ik het zelf.
(foto met band volgt nog)
Het frame heb ik ook maar gelijk een nieuw kleurtje gegeven. De mogelijkheid is er om goedkoop professioneel te spuiten dus waarom niet. Er is gekozen om het frame en subframe wit te spuiten met 2 componenten lak, ijzersterk en ziet er gelikt uit.
frame voorheen
Bij de spuiterij.
bandjes zitten om de velgen en ik hoop de lagers en keringen van de week binnen te hebben.
De kappen ben ik nu spuitklaar aan het maken en worden titaniumgrijs gespoten, maar eerst zal het een frameracer worden om alles te testen en af te stellen.
Ik hoop van de week weer wat verder te zijn met het project, maar tot die tijd moeten jullie het nog doen met dit.
Heb je nog op- of aanmerkingen laat het me maar weten.
Tot slot wil ik
specialpaintwork en
tensen-tweewielers bedanken.
edit:foto's werkte niet
Dit bericht is gewijzigd door zx7r op 11-5-2006 om 21:26 uur.
Dit bericht is gewijzigd door zx7r op 22-5-2006 om 21:38 uur.
Dit bericht is gewijzigd door zx7r op 25-6-2006 om 18:04 uur.