Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - slechte kwaliteit cilinder vastloper ?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1147 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #36896 - slechte kwaliteit cilinder vastlope...
Pagina 6 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4963 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

crossgek - Forum en Sales Moderator 11-5-2006 22:34 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rugie
met de poort(weet niet of je het een poort noemt maar dat vierkantje met afgeronde hoeken) naar het membraam

met olie

met slotje drop (van die soort van veertjes)

De opening vd zuiger moeten rondom die soort van pinnetjes zitten.

wand cilinder ook beetje insmeren

Dit bericht is gewijzigd door Rugie op 11-5-2006 om 22:33 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Rugie op 11-5-2006 om 22:34 uur.


pistonpenveertjes zaten er nog goed in toen je hem eraf trok
(niet hele topic gelezen )
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Royal Club 11-5-2006 22:34 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rugie
kvs ?


koelvloeistof
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Rugie 11-5-2006 22:35 Print reply

Posts: 511
key jah koelvloeistof zat dr zeker weten in ook in die slang geknepen en die veertjes zater dr nog in.

maarjah pech kan heel goed ik ben namelijk de guus geluk van het pech dus ik ga het gewoon nog 1 keer proberen en daarna gooi ik dat ding de sloot in.

Dit bericht is gewijzigd door Rugie op 11-5-2006 om 22:36 uur.
 
mblover 11-5-2006 22:36 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


koelvloeistof



gister ook,
Ruud + Richard + Wesley nsr gestart
Ow fuck kvs

verder niks kapot gelukkig mja was ook maar 5 sec. Als jij er stukje mee hebt gereden dan snap ik wel waarom t kapot is

edit: dat was het dus ook niet. Flikker eens een 10 maten grotere sproeier in je carb voordat je de cilinder opnieuw monteert, stotteren gaat ie niet kapot van

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 11-5-2006 om 22:37 uur.
 
Rugie 11-5-2006 22:48 Print reply

Posts: 511
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
[...]

edit: dat was het dus ook niet. Flikker eens een 10 maten grotere sproeier in je carb voordat je de cilinder opnieuw monteert, stotteren gaat ie niet kapot van

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 11-5-2006 om 22:37 uur.


kan j dat ff uitleggen waarom ? en ik denk dat jullie nog denken dat ik alleen een nieuwe cil had maar ook een zuiger dus dan zijn di tog ook al op elkaar ingereden ze kwamen immers van hetzelfde blok.

Wat me ook handing lijkt om te weten omdat ik nu wel sterk begin te twijfelen aan die bromboer, wanneer is een cilinder egt versleten gaat dat in mm of tiende mm hoe kan j dat zien ?
Met een chrome want btw

Dit bericht is gewijzigd door Rugie op 11-5-2006 om 22:55 uur.
 
mblover 12-5-2006 1:03 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rugie
[...]


kan j dat ff uitleggen waarom ? en ik denk dat jullie nog denken dat ik alleen een nieuwe cil had maar ook een zuiger dus dan zijn di tog ook al op elkaar ingereden ze kwamen immers van hetzelfde blok.

Wat me ook handing lijkt om te weten omdat ik nu wel sterk begin te twijfelen aan die bromboer, wanneer is een cilinder egt versleten gaat dat in mm of tiende mm hoe kan j dat zien ?
Met een chrome want btw

Dit bericht is gewijzigd door Rugie op 11-5-2006 om 22:55 uur.



omdat je niet afgestelt hebt... en mss liep ie veel te arm. dus minimaal 10 maten groter kan geen kwaad. als ie stoootttteeerttt dan is hij te groot, maar daarvan gaat ie niet kapot.
Verder RUSTIG beginnen met inrijden, en evt later na warmrijden af en toe een keer fftjes doortrekken. Never nooit in hoge toeren blijven rijden.
 
Rocket Rico 12-5-2006 13:45 Print reply

Posts: 478
Als het een chrome wand is hoef je er waarschijnlijk geen overmaat zuiger in te doen. Zo een wand is heel erg dun (geld ook voor nicasil), dus waarschijnlijk is de cilinder niet zo ver versleten dat er een overmaat in moet. De cilinder is pas versleten als de chrome wand door is en dan kan je hem meteen weggooien. Je kunt zo een cilinder trouwens ook niet honen, je kunt natuurlijk wel als het maar een heel ligt krasje en die niet door de chrome laag heen is, de cilinder schoon laten honen (diamant boor).

De oorzaak dat je cilinder in elkaar gelopen is, is natuurlijk niet alleen een gevolg van gelijk te hard rijden. Hij was bovendien al gebruikt. Waarschijnlijker is dat je te weinig gesmeert hebt, te arm afgesteld en dat in combinatie met gelijk hard rijden.

Overigens kan het ook zo zijn dat er met het monteren vuil in je inlaat systeem of in je cilinder is gekomen of dat je hem nog niet goed bevestigd hebt.
 
Wat is er nou leuker dan met je 20 jaar oude brommer al die stofzuigers zoek te rijden?
BIET 12-5-2006 14:32 Print reply

Posts: 22355
Ookal kreeg hij geen kvs, dan was dit niet gebeurd. Maarja ik denk dat ding gewoon teveel toeren gemaakt heeft, dat moet je niet meteen doen. En dan kan je wel om geld gaan piepen, maar dat krijg je niet. Fout ligt bij jouw.

Meeste hoonbare cilinders die je 2e hands bij de Leertouwer koopt zijn btw ook gehoont...

Dit bericht is gewijzigd door BIET op 12-5-2006 om 14:32 uur.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Quantoelicoe 12-5-2006 15:02 Print reply

Posts: 927
mschien gewoon slotje op dit topic... die kerl heeft gewoon noob gedaan klaar!

gaat ie zeiken op de bromboer terwijl hij de fout is... snap niet dat ie zoveel aandacht krijgt
 
nsrracer 12-5-2006 15:03 Print reply

Posts: 8625
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Quantoelicoe
mschien gewoon slotje op dit topic... die kerl heeft gewoon noob gedaan klaar!

gaat ie zeiken op de bromboer terwijl hij de fout is... snap niet dat ie zoveel aandacht krijgt


ik deel deze mening
 
2takt Gangster 12-5-2006 15:51 Print reply

Posts: 1147
post eens een goede duidelijke foto van de wand kunne wij ook eens zien of hij er nog netjes uitziet ofnie


en leertouwers is een goede bromboer misschien dat zij er de verkeerde zuiger bij hebbe gedaan maja denk het nie maar moet je natuurlijk altijd controleren als je hem binnen krijgt.



 
Saknet 12-5-2006 15:51 Print reply

Posts: 10355
ik heb het wel vaker gehoord, en ik vraag me altijd af hoe ze dat doen, binnen 2 minuten vast laten lopen zonder door hebben wat ze verkeerd hebben gedaan.

Mijn oom bvb, wist helemaal niet dat er van die puntjes in een zuiger zaten, toen hij voor het eerst een cilinder monteerde.
Dus toen pakte hij de moker erbij. Vanzelfsprekend, deed dat ding het nooit weer

maw. speculeren wat TS precies verkeerd gedaan heeft is doelloos en als je het achteraf gezien al goed geraden hebt dan was dat 100% geluk..
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
crosser10040 13-5-2006 20:00 Print reply

Posts: 515
de oplossing:
laat je cilinder gewoon een keer honen en dan meteen de goede zuiger meenemen, kostte mij 30 euro.

Volgens mij is een cilinder die je bij een bromboer zoals leertouwer(ken hem niet) koopt zowieso gehoond, die mensen hebben ook een naam hoog te houden. Maar als ie niet gehoond is moet je een cilinder toch inrijden als je hem op een ander blok zet want ieder blok is anders. De krukas bijvoorbeeld net iets schuiner enz dus volgens mij gewoon jou fout.

ik heb altijd geleerd erop zetten 10 seconden laten lopen en dan weer helemaal af laten koelen

 
Joostvdw 13-5-2006 20:04 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crosser10040
ik heb altijd geleerd erop zetten 10 seconden laten lopen en dan weer helemaal af laten koelen



en dat noem jij inrijden?

gewoon eerste 50km rustig rijden, alsof je oma van 80 achterop zit en dan geleidelijk aan steeds vaker en meer gas geven en rond de 200km ben je klaar, dit geld voor een nieuwe cilinder met een 2dehands cilinder ben je bij de 100km wel klaar.
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
mblover 13-5-2006 20:09 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw
[...]


en dat noem jij inrijden?

gewoon eerste 50km rustig rijden, alsof je oma van 80 achterop zit en dan geleidelijk aan steeds vaker en meer gas geven en rond de 200km ben je klaar, dit geld voor een nieuwe cilinder met een 2dehands cilinder ben je bij de 100km wel klaar.



hant ook van cil af, goed afgewerkte is bij 200 a 250 wel klaar, een goedkopere rijd je beter een flink stuk langer in.
 

Dit topic is 4963 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 6 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved