Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - slechte kwaliteit cilinder vastloper ?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1345 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #36896 - slechte kwaliteit cilinder vastlope...
Pagina 5 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4967 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

bleu-speed-nsr 11-5-2006 22:08 Print reply

Posts: 42
je moet dus gewoon een 2de overmaat zuiger hebben voor je cill, want origineel is die 45mm, en zet het goeg inelkaar met olie e.d.
als je rustig inrijdt komt het wel goed. ( smeer extra )


 
mblover 11-5-2006 22:15 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rugie
bij de cilinder gewoon in de cilinder pcies in het midden bij de zuiger dr gewoon omheen ook pcies int midden.

ik kan dr natuurlijk ook 0.1 naastzitten maar daarvan uit is dat een overmaat ?

Kan ie trouwens een overmaat hebben als i nog nooit uitgehoond is ?

normaal gesproken niet. 0,1mm is trouwens wel een behoorlijke fout, overmaten gaan op 0,25 per keer dacht ik, dus moet je nagaan dat je als je er 1,4 naast zit, je een verkeerde zuiger kan pakken. Beter laat je ff met digi schuifmaat meten ofzo.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rugie
Dat is waar maar ook leertouwer maakt vast wel is een foutje en die bromboer heeft vast wel gelijk dat i erg versleten is.


wie zegt dat die bromhoer gelijk heeft?
 
Almer 11-5-2006 22:21 Print reply

Posts: 3325
volgens mij is malossi 44,5mm... moet je dus ook een 44,5 mm zuiger hebben, gewoon malossi doen, weet je zeker dat et goed is Malossi is goed spul, leertouwer goede dealer en jij een noob die zijn fouten bij iemand anders in de schoenen wil schuiven
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
bleu-speed-nsr 11-5-2006 22:22 Print reply

Posts: 42
malossi begint bij 45mm.
kan tot 46 gehoond worden.

heb er ervaring mee .


 
mblover 11-5-2006 22:24 Print reply

Posts: 5391
idd, Almer haalt de mb en nsr versie door elkaar denk ik, de mb is namelijk WEL 44,5
 
jong 11-5-2006 22:26 Print reply

Posts: 1445
anders neem je gewoon die cilinder mee naar de bromhoer en stopt er gewoon de goede zuiger in, zie je gelijk of je de goede maat hebt of niet...

is dat nou zo moeilijk?
 
Rugie 11-5-2006 22:26 Print reply

Posts: 511
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer
volgens mij is malossi 44,5mm... moet je dus ook een 44,5 mm zuiger hebben, gewoon malossi doen, weet je zeker dat et goed is Malossi is goed spul, leertouwer goede dealer en jij een noob die zijn fouten bij iemand anders in de schoenen wil schuiven


wat ik nou ni snap is dat j daar zo blindelings op af gaat terwijl j d cilinder niet eens gezien hebt en die bromboer wel ik zeg niet dat leertouwer slecht is njah eigenlijk wel, maar ik spreek niet uit ervaring.
Ook de beste paarden struikelen.
 
mblover 11-5-2006 22:27 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rugie
[...]


wat ik nou ni snap is dat j daar zo blindelings op af gaat terwijl j d cilinder niet eens gezien hebt en die bromboer wel ik zeg niet dat leertouwer slecht is njah eigenlijk wel, maar ik spreek niet uit ervaring.
Ook de beste paarden struikelen.



Waarom, zou leertouwer het fout hebben en niet die andere bromhoer
en ben jij te eigenwijs om te geloven dat je hem fout gemonteert hebt?

tis wel HEEL ERG makkelijk om Leertouwer de schuld te geven.

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 11-5-2006 om 22:28 uur.
 
Rugie 11-5-2006 22:28 Print reply

Posts: 511
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rugie
[...]


wat ik nou ni snap is dat j daar zo blindelings op af gaat terwijl j d cilinder niet eens gezien hebt en die bromboer wel ik zeg niet dat leertouwer slecht is njah eigenlijk wel, maar ik spreek niet uit ervaring.
Ook de beste paarden struikelen.


wel als ik het via internet wil bestellen
 
Flybike 11-5-2006 22:28 Print reply
Posts: 2120
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bleu-speed-nsr
je moet dus gewoon een 2de overmaat zuiger hebben voor je cill, want origineel is die 45mm, en zet het goeg inelkaar met olie e.d.
als je rustig inrijdt komt het wel goed. ( smeer extra )





Haalt niks uit. De zuiger en wand moeten op elkaar inslijten en als je meer smeert gaat dit proces langer duren.

Rij gwn rustig.. als ie netjes warm is gereden kan je ff volgas gaan, zorgt ervoor dat je bovenste punt van de wand ook mee wordt uitgesleten.


 
Het Honda Geloof.. FTS++ SuperMotard
Rugie 11-5-2006 22:29 Print reply

Posts: 511
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
[...]

normaal gesproken niet. 0,1mm is trouwens wel een behoorlijke fout, overmaten gaan op 0,25 per keer dacht ik, dus moet je nagaan dat je als je er 1,4 naast zit, je een verkeerde zuiger kan pakken. Beter laat je ff met digi schuifmaat meten ofzo.

neeh niet 1 mm 0.1mm dus 0.001cm

[...]


wie zegt dat die bromhoer gelijk heeft?


ikke niet ik ga alleen van zn vakmansschap uit

laat dit maar gewoon zitten en ik ga misschien teveel uit van die bromboer

Dit bericht is gewijzigd door Rugie op 11-5-2006 om 22:30 uur.
 
mblover 11-5-2006 22:31 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rugie
[...]


ikke niet ik ga alleen van zn vakmansschap uit



waarom zou je dan niet op het vakmanschap van die ander uitgaan?

mss was het een noob actie van je. Hoe moet de zuiger zitten leg dat eens uit?
 
Rugie 11-5-2006 22:31 Print reply

Posts: 511
met de poort(weet niet of je het een poort noemt maar dat vierkantje met afgeronde hoeken) naar het membraam

met olie

met slotje drop (van die soort van veertjes)

De opening vd zuiger moeten rondom die soort van pinnetjes zitten.

wand cilinder ook beetje insmeren

Dit bericht is gewijzigd door Rugie op 11-5-2006 om 22:33 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Rugie op 11-5-2006 om 22:34 uur.
 
mblover 11-5-2006 22:33 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rugie
met de poort naar het membraam


hmm dan heb je t toch goed,

noujah ik zeg slechte afstelling + heet geworden + te lomp gas gegeven + beetje pech.

Ook niet toevallig kvs vergeten?
 
Rugie 11-5-2006 22:34 Print reply

Posts: 511
kvs ?
 

Dit topic is 4967 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved