Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - enkele Honda CR 250 vragen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 877 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #36873 - enkele Honda CR 250 vragen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4160 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

pee 10-5-2006 19:34 Print topicpost

Posts: 648
hey mensen,

aangezien dat er flink wat (cross) motor rijders onder ons bevinden heb ik enkele vragen over een honda cr250, die ik mogelijk ga kopen.

het gaat met name om de cilinder. als ik het goed heb bestaat de cilinder niet uit 1 stuk. er zit een bus in. ik weet dat de zuiger gaar is en als ik dat vervang wil ik gelijk dat de cilinder gehoond wordt. kan dit? van welk materiaal is die bus?

ook over de montage, is dit een beetje te doen? ik heb echt al honderden brommerblokken voorzien van nieuwe lagering etc maar nog nooit een motor. nu zie ik er niet tegenop maar ik hoop dat er wat bruikbare tips bij zitten, met name zaken waar ik goed op moet letten.

kortom, kan deze cilinder gehoond worden, zijn er zaken waar ik goed op moet letten op de standaart dingen na EN waar moet ik ZEKER op letten bij aankoop. ik link naar "CR250 kwaaltjes"...

dank u

edit: het is een CR uit 1996

Dit bericht is gewijzigd door pee op 10-5-2006 om 19:40 uur.
 
Yamaha R1

-simon- 10-5-2006 19:38 Print reply

Posts: 8211
bouwjaar is mischien wel handig

 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
pee 10-5-2006 19:40 Print reply

Posts: 648
ja vergeten , het is een CR uit 1996
 
Yamaha R1
Leen 10-5-2006 19:40 Print reply

Posts: 26877
cilinder is gewoon nicasil, maar dat kan je opnieuw aan laten brengen dusja..
 
pee 10-5-2006 19:40 Print reply

Posts: 648
ja dat is toch superduur?
 
Yamaha R1
Leen 10-5-2006 19:44 Print reply

Posts: 26877
valt mee, ergens rond de 200/300 euro
 
pee 10-5-2006 19:47 Print reply

Posts: 648
naja voor 150 euro heb je al een nieuwe cilinderbus...

zou die cilinderbus niet van gietijzer zijn?

hier een foto ervan, misschien wel duidelijk:
[img]http://www.fmxshop.nl/index/contents/media/nw_cyl_sleeves[1].jpg[/img]



Dit bericht is gewijzigd door pee op 10-5-2006 om 19:50 uur.
 
Yamaha R1
Leen 10-5-2006 19:48 Print reply

Posts: 26877
neen

nouja, hij kan wel van gietijzer zijn, maar er zit 100% zeker nicasil op

Dit bericht is gewijzigd door Leen op 10-5-2006 om 19:49 uur.
 
pee 10-5-2006 19:51 Print reply

Posts: 648
hmm ok dan, das minder. zou wel makkelijk geweest zijn dat ik hem zo kon laten honen en een nieuwe zuiger erin doen

 
Yamaha R1
mulder 10-5-2006 20:04 Print reply

Posts: 13701
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pee
naja voor 150 euro heb je al een nieuwe cilinderbus...

zou die cilinderbus niet van gietijzer zijn?

hier een foto ervan, misschien wel duidelijk:
[url=http://www.fmxshop.nl/index/contents/media/nw_cyl_sleeves[1].jpg]afbeelding[/url]



Dit bericht is gewijzigd door pee op 10-5-2006 om 19:50 uur.


150 euro voor een cilinderbus is de prijs voor een 70cc cilindertje
en laat de 250 nou net wat groter zijn
 
-simon- 10-5-2006 20:06 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mulder
[...]


150 euro voor een cilinderbus is de prijs voor een 70cc cilindertje
en laat de 250 nou net wat groter zijn


die prijs klopt als het goed is wel heb ik daar ook een keer gezien maar die zijn niet voor dat bouwjaar maar voor vele ouderen

Dit bericht is gewijzigd door simon16 op 10-5-2006 om 21:12 uur.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Johnny B 10-5-2006 20:07 Print reply

Posts: 8381
zit geen cilinderbus in, is gewoon vast
de cilinder op je blok zetten is niet bijzonder moeilijk, ma je moet wel op het asje letten van de powervalve das namelijk een beetje een geklungel.

nikasil inzetten was ik 260 euro kwijt voor een 250
 
Raps--> R-acende A-chterhoekers P-romoten S-nelheid Jje moet schieten anders kun je niet scoren
pee 10-5-2006 21:29 Print reply

Posts: 648
maar moet je PER SE bij een nieuwe zuiger je cilinderwand laten honen? ik wete niet hoe nauw dat zit bij die motoren....

of volstaat een nieuwe zuiger ook? met natuurlijk ook de pakkingen etc....

 
Yamaha R1
mulder 10-5-2006 21:31 Print reply

Posts: 13701
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pee
maar moet je PER SE bij een nieuwe zuiger je cilinderwand laten honen? ik wete niet hoe nauw dat zit bij die motoren....

of volstaat een nieuwe zuiger ook? met natuurlijk ook de pakkingen etc....



honen is een grotere boring, zuiger past niet meer
maar 96 is nica wand - niet hoonbaar dus alleen een nieuwe wand is mogelijk of een andere cil zoeken.
En dna nog een kwaliteit zuigertje gaat je samen rond de 350 erie kosten.
Als jou wand nog goed is dan is een nieuwe zuiger goed genoeg mits die niet te veel slotspeling heeft.
 
pee 10-5-2006 21:33 Print reply

Posts: 648
ja juist. ja ik ben benieuwd wat ik te zien krijg...

die motor rijdt overigens heel goed nog hoor. alleen ja, ik weet dat hij er echt al lang in zit... en zn vermogen neemt ook langzaam maar zeker af. zuiger kost 100 euro, prox.

maar volgens mij zijn die cilinders schaars te vinden...
 
Yamaha R1
benellifan 10-5-2006 21:33 Print reply
Posts: 1553
bij een honda cr250f kan je er gewoon een nieuwe zuiger in doen en pakkingen vervangen dan is ie weer goed (let er wel op dat de zuiger van een crosser vaak moet worden vervangen)
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs

Dit topic is 4160 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved