Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Malossi 70cc op mtx sh

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 812 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #36867 - Malossi 70cc op mtx sh
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1224 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

racing_brillie 10-5-2006 18:20 Print topicpost
Posts: 64
Heej mensen,
Ik heb onder mijn mtx sh een 70cc malossi liggen met een meteor zuiger, andere was vastgelopen en om 90 euro voor een zuiger te betalen vind ik te veel.
Hij loopt best redelijk maar onderin is hij zo mak als wat.
Zijn powerband daarintegen is juist heel krachtig maar die komt pas na de 7000 rp/m maar dan blijft hij maar doortrekken.
Ik mijn ori ontsteking niet uitgevijld maar hij staat wel op zijn vroegst, zou het daaraan kunnen liggen??
Er ligt een 20 mikuni onder en een Proma uitlaat bovenlangs.
Wie kan mij iets vertellen.....

Bdankt alvast,


 

crossgek - Forum en Sales Moderator 10-5-2006 18:21 Print reply

Posts: 10560
is imo goed dat je een hoge powerband hebt met een hoogtoerige cilinder als malossi
7000 is niet erg laat toch ?
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
De Schout 10-5-2006 18:25 Print reply
Posts: 5327
meteoor zuiger in 70 malossi is trouwens wel vragen om problemen...
 
tune tweak fiddle bang bummer
racing_brillie 10-5-2006 18:25 Print reply
Posts: 64
Ik bedoel niet dat 7000 toeren laat is voor een powerband bij een Malossi, integendeel zelfs.
Maar hij is onder de 7000 toeren egt helemaal dood.
Dus zou dat aan mijn ontsteking liggen???

 
crossgek - Forum en Sales Moderator 10-5-2006 18:26 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: racing_brillie
Ik bedoel niet dat 7000 toeren laat is voor een powerband bij een Malossi, integendeel zelfs.
Maar hij is onder de 7000 toeren egt helemaal dood.
Dus zou dat aan mijn ontsteking liggen???



buiten de powerband dood is toch niet erg
daarvoor heb je de powerband

gewoon lekker slippen met je koppeling bij het wegrijden en goed doortrekken in elke versnelling en desnoods nog slippen met je koppeling


anders moet je 4t gaan rijden

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 10-5-2006 om 18:27 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Kampersjaak 10-5-2006 18:27 Print reply

Posts: 12285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


buiten de powerband dood is toch niet erg
daarvoor heb je de powerband


voor 70 cc is het niet normaal
 
oderint dum metuant
crossgek - Forum en Sales Moderator 10-5-2006 18:28 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak
[...]


voor 70 cc is het niet normaal


deden mij mallosi en polini ook
zeta eurokit en import trekken wel onderin maar die willen bovenin weer niet echt
ik reed met malossi en polini ook met 24mm btw

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 10-5-2006 om 18:28 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
racing_brillie 10-5-2006 18:32 Print reply
Posts: 64
Nou als je een rond rijd snap je wat ik met onderin met dood bedoel.
Een maat van mij heeft een yamaha DT50 met polini 70cc en die trekt egt veel beter onderin maar als ik idd mijn kppling laat slippen dan trek ik hem weer eruit.
Maar ik wil dus niet om de 5000 km mijn platen gaan vervangen.

 
Frutje 10-5-2006 18:44 Print reply

Posts: 812
ja dan moet je toch een zuiger van mallosie kopen... die zijn er niet voor niks voor gemaakt
 
timb 10-5-2006 20:20 Print reply
Posts: 118
niet met imi rijden das helemaaal kut echte mallosie zuiger kost 70 euro en is veel beter en dan heb je ook echt wel kracht onderin
ik had op een dt een 70 polinie reed ruim 100 en trok onder je reed vandaan net zoals malosie
bij mt staat malossie zelfs om zijn kracht onderin bekent correct me if im wrong
 
Jarco 10-5-2006 20:28 Print reply

Posts: 4520
je hebt gewooon een hoogtoerige cilinder die alleen bovenin wat doet.
als je gewoon hard wilt rijden moet je gewoon rond dat toerengebied blijven zitten waar hij het meeste vermogen afgeeft.
 
MT70-nolimit 10-5-2006 20:31 Print reply

Posts: 4322
Is idd typisch de rijeigenschap van zo'n hoogtoerige malossi, mochten het echt afstelproblemen zijn dan moet je het in de carburateur zoeken.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: timb
niet met imi rijden das helemaaal kut echte mallosie zuiger kost 70 euro en is veel beter en dan heb je ook echt wel kracht onderin
ik had op een dt een 70 polinie reed ruim 100 en trok onder je reed vandaan net zoals malosie
bij mt staat malossie zelfs om zijn kracht onderin bekent correct me if im wrong


beter ga jij de TS niet vermoeien met blaasverhalen over 100km/u op een dt.
 
gaat lang goed
senda80cc 10-5-2006 20:31 Print reply

Posts: 3434
ik weet wel dat de malossi in combi met 20mm mikuni en promatje bovenlangs onderin ok heel veel power hoord te hebbe deed hij het voorheen wel goed?? met org. zuiger?
 
Keep on rockin' in a free world
timb 10-5-2006 20:40 Print reply
Posts: 118
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
Is idd typisch de rijeigenschap van zo'n hoogtoerige malossi, mochten het echt afstelproblemen zijn dan moet je het in de carburateur zoeken.


[...]


beter ga jij de TS niet vermoeien met blaasverhalen over 100km/u op een dt.[/quote

wil jij het tegen deel bewijzen
 
racing_brillie 11-5-2006 13:25 Print reply
Posts: 64
Ik heb zelf nooit met de ori malossi zuiger gereden.
ik heb die mtx overgenomen en toen ik hem kocht zat er 50cc op een er zat een malossi bij met een kapotte zuiger.
Ik ben naar Keers motorenrevisie gegaan en dit van de vervangende malossi zuiger voor een sh.

Even over die DT, 100 km/p lijkt me heel sterk.
Een maat van mij heeft er dus ook een, 70cc polini, homoet bovelangs, DT 80 koppeling, 18mm keihin en dat ding loopt net geen 90.
Dus dat lijkt mee een beetje sterk.
 
racing_brillie 11-5-2006 13:27 Print reply
Posts: 64
Maar mijn eigenlijke vraag was of dat het aan mijn onsteking kan liggen.
Ik heb zitten lezen dat iedereen 2mm van de grondplaat afhaalt om hem extra te vervroegen.
Heeft dit ook egt zin?? Dat wil ik graag weten.
 

Dit topic is 1224 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved