Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - vorm uitlaat

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1019 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #36864 - vorm uitlaat
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3878 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-simon- 10-5-2006 17:39 Print reply

Posts: 8211
dat zo zowieso maar het lijkt mij er wel bruut uit zien zoon hoekige pijp onder een brommer
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
spoorlijncrosser 10-5-2006 17:40 Print reply

Posts: 2687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
dat zo zowieso maar het lijkt mij er wel bruut uit zien zoon hoekige pijp onder een brommer


meningen verschillen... mij lijkt dat juist niet bruut magoed
 
Kietel Tuning 10-5-2006 17:41 Print reply

Posts: 863
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
dat zo zowieso maar het lijkt mij er wel bruut uit zien zoon hoekige pijp onder een brommer


je kunt ook een dubbelwandige uitlaat maken. Binnen rond buitenom vierkant. Maar ik denk dat je uitlaat dan een beetje aan de grote kant wordt. Een ander voordeel is wel dat je minder geluid hebt.
 
-simon- 10-5-2006 17:41 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxxxx
[...]


meningen verschillen... mij lijkt dat juist niet bruut magoed


mischien bruut verkeerde woord ma in iedergeval wel lache denk ik.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
-simon- 10-5-2006 17:43 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kietel Tuning
[...]


je kunt ook een dubbelwandige uitlaat maken. Binnen rond buitenom vierkant. Maar ik denk dat je uitlaat dan een beetje aan de grote kant wordt. Een ander voordeel is wel dat je minder geluid hebt.


hoeft ook nog niet altijd als je zoon demper heb die het geluid niet echt minder maakt.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
khpoppema 10-5-2006 17:44 Print reply

Posts: 3199
jullie hebben nog steeds niet de werking van expansie uitlaat op 2 takt door he?

dat heeft helemaal niks te maken met inhoud van de expansie.

het megsle at door de spoelpoorten direct de uitlaat poort ingaat, moet doormiddel van trillingsgolven teurg geddrukt worden.

deze trillingen komen door de expansie, en dan vooral t laatste schuine stuk.

dus de inhoud maakt niks uit v oor een uitlaaty maar de vorm destemeer. waardoor automatisch de inhoud wordt vastgelegd.
 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
spoorlijncrosser 10-5-2006 17:44 Print reply

Posts: 2687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]


mischien bruut verkeerde woord ma in iedergeval wel lache denk ik.


oke daar ben ik et wle mee eens
 
khpoppema 10-5-2006 17:45 Print reply

Posts: 3199
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]


hoeft ook nog niet altijd als je zoon demper heb die het geluid niet echt minder maakt.


ja hoor een dubbel wandige uitlaat is automatisch stiller.

t dempem van een uitlaat heeft niet alleen met de demper te maken

 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
Kietel Tuning 10-5-2006 17:54 Print reply

Posts: 863
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: khpoppema
jullie hebben nog steeds niet de werking van expansie uitlaat op 2 takt door he?

dat heeft helemaal niks te maken met inhoud van de expansie.

het megsle at door de spoelpoorten direct de uitlaat poort ingaat, moet doormiddel van trillingsgolven teurg geddrukt worden.

deze trillingen komen door de expansie, en dan vooral t laatste schuine stuk.

dus de inhoud maakt niks uit v oor een uitlaaty maar de vorm destemeer. waardoor automatisch de inhoud wordt vastgelegd.


De inhoud van de uitlaat heeft er ook mee te maken. Want je "trillingsgolf" moet precies op het juiste moment terug zijn, als je uitlaatpoort sluit. Maar in ieder geval zal een vierkante uitlaat niet gaan werken.
 
-simon- 10-5-2006 18:02 Print reply

Posts: 8211
als we dan ff niet meer aan vierkant denken maar aan iets met meer hoeken 8 hoek of nog meer zou dat dan al beter werken of komt het door die hoeken dat het nie werkt
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
jong 10-5-2006 18:08 Print reply

Posts: 1445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
als we dan ff niet meer aan vierkant denken maar aan iets met meer hoeken 8 hoek of nog meer zou dat dan al beter werken of komt het door die hoeken dat het nie werkt


je zal dr wel mee vooruit kunnen komen, maar niet zo goed als met een normale ronde uitlaat.

vergelijk het met een spiegel en een reflector. bij de reflector gaan de lichtstralen alle kanten op, in zo'n hoekige uitlaat gaan de trillingen ongecontroleerd alle kanten op

Lijkt me...
 
honda_for_life.com 10-5-2006 18:09 Print reply

Posts: 4176
werkt niet


edit: tuurlijk akn je er wel mee rijden maar met hetzelfde resultaat als geen uitlaat

Dit bericht is gewijzigd door honda_for_life.com op 10-5-2006 om 18:09 uur.
 
The otaku has spoken! | Front tegen skoeters | www.anime4all.eu | WTF is een z-tec (ford)?
-simon- 10-5-2006 18:12 Print reply

Posts: 8211
t zal toch wel wat beter werken als zonder als je die berekende maten gebruikt.
hij zal er handig wel wat van gebruiken van die trillingen die goed gaan.(die paar die dat doen)
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
John Huijben 10-5-2006 18:19 Print reply

Posts: 2433
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jong
[...]


dat ie t waarschijnlijk niet goed doet als ie vierkant is kan wel..maar wat je daar zegt is onzin


waarom zijn uitlaten niet vierkant? ik denk..dat ze dan niet sterk genoeg zijn..en uitdeuken tot een ronde uitlaat. serieus..rond is veel sterker..daarom zijn silo's ook rond enzo


ohja... stel je hebt een cilinder van bv. d40 x 60mm, of een kubus van 40 x 40 x 60, dan is de inhoud van beide gelijk..

natuurlijk is de inhoud wel om te rekenen, zodat je dezelfde inhoud blijft behouden, dan moet de breedte en hoger alleen kleiner worden.

maar dat vraagt ie niet... hij vraagt enkel of de vorm uitmaakt... en t antwoord daarop is JA.

en dat gezwabber over de stevigheid van uitlaten is ook onzin...
rond is wel steviger dan vierkant, maar dat zal ook echt belangrijker zijn dan de werking vd uitlaat..
dacht t ff niet

en dannog over die vormen... waarom moeilijk doen alst makkelijk kan
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
-simon- 10-5-2006 18:32 Print reply

Posts: 8211
dus iets met hoeken werkt niet maar ovaal of zo dan werkt dat wel want lijkt me ook wel geinig een brommer te hebben met een niet ronde uitlaat
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed

Dit topic is 3878 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved