Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - koppelingsprobleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 971 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #36861 - koppelingsprobleem
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1421 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Teunis 10-5-2006 15:14 Print topicpost

Posts: 1073
in mijn DT heb ik een drieplaatskoppeling zitten.
Toen mijn wormwieltje de pen van koppeling niet in wou duwen dacht ik eerst de koppelingsplaten zitten vast. Ik dat ding openschroevn en de platen los gehaald. Maar nu bij het testen met de rechter carterhelft eraf wilt de koppeling nog steeds niet ontkoppelen. Waar licht dit aan
 

Draky 10-5-2006 15:34 Print reply
Posts: 802
Zit er niet ergens een schroefje ed.. ergens tussen dat ie niet ontkoppelt ?
 
-Wheelie-Johie- 10-5-2006 15:34 Print reply

Posts: 2814
kan je wel koppelen met je hand of zittie vast? miss kabel aandraaien?
 
trots BMW e30 325i eigenaar
jong 10-5-2006 15:35 Print reply

Posts: 1445
koppeling wel afgesteld?
 
Kees de Jong 10-5-2006 15:37 Print reply

Posts: 1881
Blijft de drukstift niet ergens steken?
Anders heb je wel een vreemd probleem..

even ter aanvulling:



Dit bericht is gewijzigd door k33s op 10-5-2006 om 15:41 uur.
 
7 seconden, of 21 gram
Teunis 10-5-2006 16:03 Print reply

Posts: 1073
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: k33s
Blijft de drukstift niet ergens steken?
Anders heb je wel een vreemd probleem..

even ter aanvulling:

afbeelding

Dit bericht is gewijzigd door k33s op 10-5-2006 om 15:41 uur.



aan zou iets zat ik wel te denken dat de drukstift blijf hangen of enorm veel wrijving heeft, maar als de veertjes heel amper aan draait dan wilt ie met heel veel moeite iets bewegen.

en ja mn koppelings is afgesteld

Maar als dit zo is moet dan mn hele blok gesplits worden

Dit bericht is gewijzigd door Teunis op 10-5-2006 om 16:46 uur.
 
Kees de Jong 10-5-2006 19:08 Print reply

Posts: 1881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunis
[...]



aan zou iets zat ik wel te denken dat de drukstift blijf hangen of enorm veel wrijving heeft, maar als de veertjes heel amper aan draait dan wilt ie met heel veel moeite iets bewegen.

en ja mn koppelings is afgesteld

Maar als dit zo is moet dan mn hele blok gesplits worden

Dit bericht is gewijzigd door Teunis op 10-5-2006 om 16:46 uur.


probeer het eens zonder drukgroep, als ie dan niet gewoon soepel gaat ligt het dus aan het blijven steken van drukstift/kogeltje
 
7 seconden, of 21 gram
Teunis 10-5-2006 20:12 Print reply

Posts: 1073
je bedoelt zonder veertjes
 
Kees de Jong 10-5-2006 20:18 Print reply

Posts: 1881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunis
je bedoelt zonder veertjes


ja
 
7 seconden, of 21 gram
Mopar 10-5-2006 20:54 Print reply

Posts: 4772
in je linker helft bij het wormpje zit ook nog een schroefje he.. precies voor je druk-stift.. heb je die al eens ingedraait ?

En dehk niet dat je de stift met je handen in kan drukken, moet via je hendel

ik vind het een zeer onwaarschijnlijk probleem...
Tenzij je druk stift krom is..


 
cmtheman 10-5-2006 21:00 Print reply

Posts: 2710
drukstift krom, en wormpje en dat schroefje goed afstellen (beweegtr het wormpje nog wel goed in die schroefdraad in je vliegwielkap??)
 
ZAC #802, KNMV #82
Mopar 10-5-2006 21:02 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cmtheman
drukstift krom, en wormpje en dat schroefje goed afstellen (beweegtr het wormpje nog wel goed in die schroefdraad in je vliegwielkap??)


idd, dat schroefje in je wormpje luistert best wel nauw.

Dat schroefje is te vinden in je ''1e linker carter kapje''
Dus zegmaar het kapje in de kap, voor je vliegwiel. Daar vind het ook het stel schroefje.



Maar ik vind niet dat je zo kan zeggen dat de drukstift meteen krom is, maar het zou kunnen..

Dus check het ff
 
Teunis 11-5-2006 11:23 Print reply

Posts: 1073
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
[...]


idd, dat schroefje in je wormpje luistert best wel nauw.

Dat schroefje is te vinden in je ''1e linker carter kapje''
Dus zegmaar het kapje in de kap, voor je vliegwiel. Daar vind het ook het stel schroefje.



Maar ik vind niet dat je zo kan zeggen dat de drukstift meteen krom is, maar het zou kunnen..

Dus check het ff


dat wormwieltje is het probleem niet en weet idd dat het vrij nauw luisterd, maar heb deze dus wel goed afgesteld.
De drukstiffen zijn recht anders kan je ze zo niet halen en dat kan dus wel bij mij en ze ogen ook niet krom.
Het probleem is juist dat je op de koppelinghendel zoveel kracht moet zetten dat het wormwieltje krom buigt wat me dus al gebeurd is, gelukkig had ik er nog ??n.
ik heb ook al geprobeerd eerst de veertjes heel los te zetten maar dan voel je dat platen los komen, maar dan gaat de koppeling nog steeds erg zwaar, dus ik vat'm niet echt mee. Zou het soms zijn dat er ergens een braam zit of iets waar die stiften langs schuiven, of is het iets anders, maar wat
 
gsmmtje 11-5-2006 12:29 Print reply

Posts: 774
volgens mij heb ik het zelfde probleem...

http://www.brommerforum.nl/showtopic/36871/2
 
Kees de Jong 11-5-2006 13:53 Print reply

Posts: 1881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunis
[...]


verhaal


ga nu eens doen wat ik zei, dan weet je tenminste of het in je blok zit of niet.

 
7 seconden, of 21 gram
cmtheman 11-5-2006 14:48 Print reply

Posts: 2710
haal je koppeling er helemaal af, en kijk hoed de drukstift op en neer gaat als je de koppelingshendel inknijpt, gaat dit klote, dan wormwiel nalopen (op braampjes in die schroefdraad, dat wormwiel zelf in kap rottig loopt) en anders drukstift, eh heb je wel een kogel achter je drukstift zitten, deze is er vaak af??

en dan kijken hoe je koppelingsplaten er aan toe zijn, en kijken of de koppeling goed in elkaar zit (geen ring vergeten achter/voor de koppeling, dat scheelt ook een hoop) dan kijken of dat stukje drukstift aan de koppelingskant nog goed is, en als alles goed is alles schoonmaken, en goede olie erin, warm laten draaien (wordt het dunner enzo) en dan MOET het goed werken
 
ZAC #802, KNMV #82

Dit topic is 1421 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved