Menu2t |
9-5-2006 21:29 |
Posts: 2815 |
tis niet zo moeilijk allemaal t zelfde. maar leg jij een mbx/nsr of ns1 bak derin dan schakel je op zen kop. dit komt door oa hoe je schakelpookje staat.
neem dus maar gewoon mt/mb/mtx
|
|
NSR Supersprint special! |
|
dirk_neijwiert |
9-5-2006 21:30 |
Posts: 693 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Airsal70ccDt
tis niet zo moeilijk allemaal t zelfde. maar leg jij een mbx/nsr of ns1 bak derin dan schakel je op zen kop. dit komt door oa hoe je schakelpookje staat.
neem dus maar gewoon mt/mb/mtx
maar zit er verder geen verschil in de bak
|
|
|
|
Pingu |
9-5-2006 21:38 |
Posts: 1842 |
In de verhoudingen wel, je toerendrop (aantal toeren dat je terugvalt na overschakelen) kan dus verschillen. Voor zo ver ik weet heeft een mtx80 een 'korte' 6bak, dus met weinig terugval. Dit is meestal een voordeel omdat je zo makkelijker in je powerband blijft.
De bakken die 'langer' zijn, vallen echter ook niet te veel terug naar mijn idee, maar dus wel wat meer. Problemen heb ik hier echter nooit mee gehad.
|
|
2fast 2stroke mbx80 tuned |
|
S1lv3r |
9-5-2006 21:45 |
Posts: 5213 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Pingu
In de verhoudingen wel, je toerendrop (aantal toeren dat je terugvalt na overschakelen) kan dus verschillen. Voor zo ver ik weet heeft een mtx80 een 'korte' 6bak, dus met weinig terugval. Dit is meestal een voordeel omdat je zo makkelijker in je powerband blijft.
De bakken die 'langer' zijn, vallen echter ook niet te veel terug naar mijn idee, maar dus wel wat meer. Problemen heb ik hier echter nooit mee gehad.
6bakken die in mt/mb normaal schakelen zijn altijd korte bakken?
|
|
|
|
dirk_neijwiert |
9-5-2006 21:47 |
Posts: 693 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: S1lv3r
[...]
6bakken die in mt/mb normaal schakelen zijn altijd korte bakken?
neej valt wel mee ik heb een mtx gehad en die bak was best wel lang jah zow iets in de midden maar zow mt8 bakje zow een 5bak is spr kort
maar passen die wel gewoon allemaal?
Dit bericht is gewijzigd door dirk_neijwiert op 9-5-2006 om 21:47 uur.
|
|
|
|
Hardstyle |
9-5-2006 21:51 |
Posts: 1077 |
Bij een korte zitten die eerste 3 iets te dicht opelkaar naar mijn mening..
Zou dan een lange bak nemen als het niet zo veel scheelt tov een korte bak..
Dit bericht is gewijzigd door Hardstyle op 9-5-2006 om 21:51 uur.
|
|
bladiebladieblaa - Racing in my blood! - |
|
dirk_neijwiert |
9-5-2006 21:53 |
Posts: 693 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hardstyle
Bij een korte zitten die eerste 3 iets te dicht opelkaar naar mijn mening..
Zou dan een lange bak nemen als het niet zo veel scheelt tov een korte bak..
Dit bericht is gewijzigd door Hardstyle op 9-5-2006 om 21:51 uur.
jah maar wat is een lange bak ?
|
|
|
|
barry |
9-5-2006 21:55 |
Posts: 7387 |
kijk dat is mooi
maar 99% van de verkopers weet niet wat voor een soort 6bak ze hebben.
dus zet het nou maar uit je hoofd wat voor een 6bak je wilt, geen verkoper die dat weet (uitzonderingen daargelaten).
je hebt
6bak mt/b/x
6bak mbx/nsr80
6bak nsr50
6bak cr80 (bepaalde typen)
en vast nog wel wat andere typen.
alles is uitwisselbaar. en zelfs nsr is goed omschakelend te krijgen in een mt, d.m.v andere wals,
dus om op zoek te gaan naar een bepaalde type 6bak dat heeft geen zin.
je moet gaan kijk naar een 6bak van een honda mt/b/x die dus meteen goed schakelt.
tis maar een tip
Dit bericht is gewijzigd door barry op 9-5-2006 om 21:58 uur.
|
|
He? |
|
dirk_neijwiert |
9-5-2006 21:57 |
Posts: 693 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: barry
kijk dat is mooi
maar 99% van de verkopers weet niet wat voor een soort 6bak ze hebben.
dus zet het nou maar uit je hoofd wat voor een 6bak je wilt, geen verkoper die dat weet (uitzonderingen daargelaten).
je hebt
6bak mt/b/x
6bak mbx/nsr80
6bak nsr50
6bak cr80 (bepaalde typen)
alles is uitwisselbaar. en zelfs nsr is goed omschakelend te krijgen in een mt, d.m.v andere wals,
dus om op zoek te gaan naar een bepaalde type 6bak dat heeft geen zin.
je moet gaan kijk naar een 6bak van een honda mt/b/x die dus meteen goed schakelt.
tis maar een tip
ik koop hem bij een sloop handelaar die weet waar hij het uit haalt maar moet ik dus gewoon voor een mtx bak pakken.
dat is toch gewoon 1 naar onder rest boven?
|
|
|
|
richard3 |
9-5-2006 21:58 |
Posts: 5198 |
neem niet die van een ns1 want die bak is anders
oa de wals
|
|
op naar de grote brommers |
|
barry |
9-5-2006 21:59 |
Posts: 7387 |
vragen naar honda mt/b/x 6bak die dus 1 omlaag en de rest omhoog schakelt.
dan ken het niet fout gaan
|
|
He? |
|
Hardstyle |
9-5-2006 22:02 |
Posts: 1077 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: richard3
neem niet die van een ns1 want die bak is anders
oa de wals
Alleen de wals..(afdraaien en je hebt een best relaxte bak )
Quote: Oorspronkelijk gepost door: dirk_neijwiert
[...]
ik koop hem bij een sloop handelaar die weet waar hij het uit haalt maar moet ik dus gewoon voor een mtx bak pakken.
dat is toch gewoon 1 naar onder rest boven?
Ja, met schakelpookje naar voren..
|
|
bladiebladieblaa - Racing in my blood! - |
|
BSTS |
9-5-2006 22:17 |
Posts: 4241 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Airsal70ccDt
tis niet zo moeilijk allemaal t zelfde. maar leg jij een mbx/nsr of ns1 bak derin dan schakel je op zen kop. dit komt door oa hoe je schakelpookje staat.
neem dus maar gewoon mt/mb/mtx
mijn 6 bak ( waarschijnlijk nsr of mbx )
die ik op mijn mt5 had, schakelde ook andersom.
maar de vrij zat tussen de 5 en de 6e versnelling
|
|
sprintjah |
|
MT70-nolimit |
9-5-2006 22:19 |
Posts: 4322 |
Als je het mij vreaagt, pak gewoon een 5 bak want de kans is aanwezig dat je de 6e versnelling kapot hengst met die 125cc's.
maar dit heb ik je laastst ook al gezegt
|
|
gaat lang goed |
|
mbx-power |
9-5-2006 22:26 |
Posts: 468 |
in welke opzichten is een ns-1 bak anders?
Zijn die verhoudingen beter ofzo?
Is dat wel in te bouwen in een mbx blok?
|
|
|
|