Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - italkit zuiger ipv orginele hebo zuiger

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 877 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #36841 - italkit zuiger ipv orginele hebo zu...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2211 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Razor 9-5-2006 20:07 Print topicpost

Posts: 1554
omdat dit eigenlijk wel meer dan kleine vraagjes werden ff een topic.

Heeft het nut deze randjes van je zuiger af te veilen dat ze compleet gelijk zijn met de rand van je cilinder? voor een betere spoeling/flow?

of beter niet aanzitten?



*even op klikken dan zie je rood omlijnd wat ik bedoel*



Er werd gezegd dat t kon gaan kantelen maar hoe kan dat kantelen dan? of meer kans daar op..

hier heb ik hem 39mm naar beneden geduwd me zuiger. ODP dus..



*ook hier even klikken*

dat rode dacht ik weg te frezen voor betere flow. Hoe kan het dan dat hij uit onbelans raakt want ik doe dat toch ook aan de andere kant?
En kantelen? kunnen jullie dat uitleggen hoe dat kan dat je daardoor daar meer kans op hebt..



En er zat eerst in mijn cilinder (Hebo Manston Replica 50cc/Hebo NG 50cc) een hebo orginele A zuiger in. Maar bij de brommerzaak hebben ze het ff goed bekeken en hij had een Italkit zuiger liggen (40mm). Hij past heel goed eigenlijk en is ongeveer net zo licht.

Hij heeft een iets bollere kop.. is dat een voordeel/nadeel?

En op het doosje vd zuiger staat: Morini 2000, 40mm LC, Gilardoni.

Zou deze zuiger goed kunnen gewoon voor mijn cilinder?

En is deze beter/slechter/gelijk aan die hebo zuiger?

Hij is ook een fractie langer dan die hebo zuiger.. wat heeft dat voor gevolgen?

Is 37,5 euro een nette prijs daarvoor? incl zuigerveren en pistonpen..?

Ze hebben btw ook in die winkel al standaard dat halve maantje afgebraamd..


 
blowdown en een powerband te koop!

Marko 9-5-2006 20:11 Print reply

Posts: 1521
Meestal word het andersom gedaan en worden de spoelpoorten
opmaat gemaakt naar de zuiger. Dus het heeft zowieso nut.

Maar dat van onbelans kan ik je niet mee helpen

bollere kop kan meer wervelingen opleveren tenzij die goed afsluit
met de verbrandingskamer dan zou het meer compressie opleveren

Dit bericht is gewijzigd door Marko op 9-5-2006 om 20:12 uur.
 
Al zit men qua mankracht nog zo krap, met het schrijven van een bonnetje is men zeer rap.
BlackIce4 9-5-2006 20:13 Print reply

Posts: 3654
ik korte altijd de inlaat kant van de zuiger in... bij mn ar heb ik daarmee een 3 zuigertjes in de uitlaat poort laten slaan
 
Razor 9-5-2006 20:13 Print reply

Posts: 1554
nee ik bedoel om de zuiger gelijk te maken/frezen aan het hemd. Dat het gat van de cilinderhemd gelijk is aan de het gat van de zuiger..
 
blowdown en een powerband te koop!
maartenb 9-5-2006 20:13 Print reply

Posts: 914
als de slotjes overeen komen met de ori zuiger en de bolling vd zuiger je kop niet raakt of een te hoge compressie krijgt kan het wel, onderkant zuiger maakt niet veel uit. en je zuiger kantelt niet zomaar, je kan wel wat weghalen maar nie te veel.

Dit bericht is gewijzigd door maartenb op 9-5-2006 om 20:14 uur.
 
hallo
Razor 9-5-2006 20:15 Print reply

Posts: 1554
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maartenb
als de slotjes overeen komen met de ori zuiger en de bolling vd zuiger je kop niet raakt of een te hoge compressie krijgt kan het wel, onderkant zuiger maakt niet veel uit. en je zuiger kantelt niet zomaar, je kan wel wat weghalen maar nie te veel.

Dit bericht is gewijzigd door maartenb op 9-5-2006 om 20:14 uur.

slotjes zijn uiteraard goed. Bolling kan uiteraard ook maar ik weet niet precies of het effect erg merkbaar is t.o.v. de hebo zuiger met iets vlakkere kop. En wat de effecten zijn..


 
blowdown en een powerband te koop!
Marko 9-5-2006 20:15 Print reply

Posts: 1521
anders een iets groter squish aanhouden als de bolling de compressie
verhoogt heeft.
 
Al zit men qua mankracht nog zo krap, met het schrijven van een bonnetje is men zeer rap.
Razor 9-5-2006 20:17 Print reply

Posts: 1554
waarom worden zuigers dan vaak afgevlakt? Gelijkmaterige verbranding of heeft dat er niets mee te maken?
 
blowdown en een powerband te koop!
maartenb 9-5-2006 20:18 Print reply

Posts: 914
werverling, maar ik zou iig je squish wat hoger zetten.

Dit bericht is gewijzigd door maartenb op 9-5-2006 om 20:19 uur.
 
hallo
Razor 9-5-2006 20:20 Print reply

Posts: 1554
Waarom.. 0,8 is prima lijkt me?
 
blowdown en een powerband te koop!
maartenb 9-5-2006 20:21 Print reply

Posts: 914
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razor
Waarom.. 0,8 is prima lijkt me?



ivm de bolle zuiger, je maakt nu als het ware de verbrandingsruimte kleiner = hogere compressie= kans op detonatie.
 
hallo
Razor 9-5-2006 20:23 Print reply

Posts: 1554
hmm dat verschil is zo miniem.. de mogelijke hogere compressie kan lijkt me geen kwaad aangezien er nog een redelijke buffer is in 0,83mm als squish..
 
blowdown en een powerband te koop!
maartenb 9-5-2006 20:24 Print reply

Posts: 914
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razor
hmm dat verschil is zo miniem.. de mogelijke hogere compressie kan lijkt me geen kwaad aangezien er nog een redelijke buffer is in 0,83mm als squish..



ja je kan het proberen als er problemen optreden is het dus squish afstellen.
 
hallo
RS-Power 9-5-2006 20:24 Print reply

Posts: 1035
Is een zuiger van een Morini Scooterblok (aprilia SR 2000) hij kost 37,5 zeg je?

spaar dan gewoon wat geld door en koop een Athena of hebo NG zuiger
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/26379/1 <-- Honda Killer :P http://www.brommerforum.nl/user/2994/6/details [BT]=Bullet Tuning=Tuning + Revisies
maartenb 9-5-2006 20:30 Print reply

Posts: 914
als de compressieverhouding te hoog is, lopen de temperatuur en de druk in de verbrandingsruimte hoog op, verbranding loopt niet goed meer (detoneren) Soms kan je het horen maar meestal is het detoneren niet direct waarneembaar en treedt het op bij zware motorbelasting en dan kunnen d volgende dingen optrede:

- verbrande zuiger
- overmatige verhitting vd bougie
-lekker koppakking
- (scheuren in cilinderkop)
- overmatige slijtage zuigerpen big + small end lager en krukaslagers


dus ik zou het veilig aanpakke en met hoge squish beginnen

Dit bericht is gewijzigd door maartenb op 9-5-2006 om 20:31 uur.
 
hallo
Razor 9-5-2006 20:41 Print reply

Posts: 1554
ik weet wat detonatie is maar toch bedankt hoor

maar om weer beetje op eerste ding terug te komen. Wel of niet eraf frezen tot het rode lijntje? (graag beagrumenteerde antwoorden)
 
blowdown en een powerband te koop!

Dit topic is 2211 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved