Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Mijn grafiek

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1030 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #3684 - Mijn grafiek
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
Dit topic is 1821 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

verwijderd 3-5-2002?14:20 Print reply
Posts: 4082
Quote:
Originally posted by: Rens?

Hmm als die 2 nsrren met zo een (nniet zo snelle)setup al rond de 10 pk halen dan moet zo een mtx met 125cctjus echt wel een stuk meer halen rond de 15 16 ofso. als die van mij is afgesteld en ik m`n bestelling van vdh binnen heb (duurt al 2 weken) wil ik ook ff op de testbank ..


rens: denk dat het je tegenvalt, maar met je getunede 125 moet je in de buurt kunnen komen, ik er maar niet op rekenen dat je 16pk krijgt...:(
 
Sneks 3-5-2002?14:28 Print reply
Posts: 2499
vermogen is koppel x toeren x een of andere factor, mb8 blok is lange slag => minder toeren, maar meer koppel, dus mischien minder pk's maar wel meer "trekkracht".
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Rudy 3-5-2002?14:31 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: Hans F.?

vermogen is koppel x toeren x een of andere factor, mb8 blok is lange slag => minder toeren, maar meer koppel, dus mischien minder pk's maar wel meer "trekkracht".


vermogen =M(koppel)x hoeksnelheid (in rad/s)
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Sneks 3-5-2002?14:41 Print reply
Posts: 2499
dat zei ik
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Rens 3-5-2002?14:46 Print reply

Posts: 6863
bummer....

Dus als je heel veel toeren maakt heb je meer kans op heel veel pk`s....
Nou ja 10000 moet wel lukken maar veel meer niet:A
 
achter de maan is alles beter
Rudy 3-5-2002?16:43 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: Rens?

bummer....

Dus als je heel veel toeren maakt heb je meer kans op heel veel pk`s....
Nou ja 10000 moet wel lukken maar veel meer niet:A

Nou zolang hij zijn koppel behoud wel maar bij hogere toerentallen daalt het vullingsrandement door hogere stroomverliezen dus het koppel daalt ook wat


hans ik dacht ik zet er effe de hele formule neer zonder onbekende factor


[This message is edited by rudy on 3-5-2002 16:48]
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Neonlampje 3-5-2002?16:55 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Originally posted by: symen?kalsbeek

waarom krijg je met een brommer die carevan niet weg?

gewoon lichte vertanding erop.

en ooit een paard 125km/h zien lopen?

[This message is edited by symen kalsbeek on 3-5-2002 14:33]

neej, maar... die 1pk die kan wel wat harder rennen dan die 1pk brommertjes hoor
 
Rudy 3-5-2002?17:00 Print reply

Posts: 3471
als je maar genoeg koppel hebt en dat kun je vergroten door een super lage overbrengverhouding
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Neonlampje 3-5-2002?17:11 Print reply

Posts: 14825
Maar zoals ik het zie kan je alleen een vergroot koppel krijgen doorhet vermoge te vermeerderen, of de hoeksnelheid te verkleinen, wat je alleen krijgt door een grotere slag erin te bouwen...
Vermogen vermeerderen is geen optie, want dan ga je over die 1pk heen, en de slag... sjah veel nut heeft dat niet, je krijgt er meer cc door... en met het lage vermogen waar het om gaat...
ik vrees dat het niet werkt

edit: om te vergelijken met paard heb je het over vermogen op het achterwiel, door een andere verhouding te nemen krijg je alleen maar meer vermogen op het achterwiel...

[This message is edited by Neonlampje on 3-5-2002 17:16]
 
verwijderd 3-5-2002?17:41 Print reply
Posts: 4082
nee, zo werkt het niet. koppel is iets anders dan pkaah
 
Sneks 3-5-2002?17:50 Print reply
Posts: 2499
wat zijn jullie nou vaag aan het lullen

een paard heeft btw veel meer vermogen dan 1 pk

en 1 pk = 0,735 kW

edit:
eigenlijk gaat hier ook de vergelijking w = f x s op, als je ervan uitgaat dat w gelijk blijft, kan je of de afgelegde weg vergroten de de kracht verkleinen, of de weg verkleinen en de kracht vergroten

w is in joule, als je hier nou ook nog een tijdsfactor aanhangt krijg je het aantal j/s = watt

[This message is edited by Hans F. on 3-5-2002 18:09]
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Rudy 3-5-2002?18:01 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: Neonlampje?

Maar zoals ik het zie kan je alleen een vergroot koppel krijgen doorhet vermoge te vermeerderen, of de hoeksnelheid te verkleinen, wat je alleen krijgt door een grotere slag erin te bouwen...
Vermogen vermeerderen is geen optie, want dan ga je over die 1pk heen, en de slag... sjah veel nut heeft dat niet, je krijgt er meer cc door... en met het lage vermogen waar het om gaat...
ik vrees dat het niet werkt

edit: om te vergelijken met paard heb je het over vermogen op het achterwiel, door een andere verhouding te nemen krijg je alleen maar meer vermogen op het achterwiel...


vermogen (P in watt) =M(koppel)x hoeksnelheid (in rad/s)
dus meer koppel =meer vermogen
meer toeren =meer vermogen
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Sneks 3-5-2002?23:58 Print reply
Posts: 2499
net nog even bezig geweest, zit nu snelle grondplaat op, hij trekt nou nog beter op (met 15-38 komt voorwiel vanzelf omhoog), maar hij komt nog steeds niet over de 10-11.000 toeren heen.
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
kees123 4-5-2002?02:09 Print reply
Posts: 43
ziek perd hep minder als 1 pkellie....
 
Neonlampje 5-5-2002?17:14 Print reply

Posts: 14825
Whaaa ik vat het niet meer
 

Dit topic is 1821 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved