Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Mijn grafiek

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 974 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #3684 - Mijn grafiek
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 1823 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Sneks 30-4-2002?21:16 Print topicpost
Posts: 2499
Ik was vandaag in Klaaswaal en daar ben ik op de testbank geweest. Dit is mijn grafiek, van m'n nsr met:
- kaio tuned
- proma (tecno is vorige week kapot gegaan)
- 24mm
- twv 15-38 (was lekker licht omdat er ook gesprint werd)
Dit is dus de powercurve in z'n vier, en de toerentallen onderaan zijn rollerbanktoerentallen, delen door 100 om ongeveer de snelheid te krijgen

 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)

Neonlampje 30-4-2002?21:29 Print reply

Posts: 14825
9.3 pk!! errug netjes!!
ruile?

(hmm deze keer is het geen rip zoals iemand eerder heeft gedaan data's e.d kloppe.. of het moet gesoept zijn )
 
Sneks 30-4-2002?21:32 Print reply
Posts: 2499
Hij is echt, top is niet zo hoog, omdat hij waarschijnlijk iets te rijk staat waardoor hij niet verder doortrekt als 10-11.000 toeren. Als het goed is staat hij bij tino nog in de computer.

[This message is edited by Hans F. on 30-4-2002 21:35]
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Nick - Administrator 30-4-2002?21:35 Print reply

Posts: 4967
Ziet er goed uit!
Maar waarom zit er zo'n dipje helemaal aan het begin van je toerental?
Niet dat het iets uitmaakt voor je vermogen, in dat gebied rij je toch nooit, maar ik vraag me af waardoor die dip ontstaat...

[This message is edited by Nick on 30-4-2002 21:36]
 
Kouwe Arie 30-4-2002?21:48 Print reply
Posts: 2065
Die grafiek ziet er bestwel mooi uit. maar wel raar dat de lijn zoooo "recht" is meestal hebben ze zo'n lijn met veel dipjes die van jou is echt heel hoe zal ik et zeggen smooth
 
verwijderd 30-4-2002?22:05 Print reply
Posts: 4082
zo! best netjes ja! heb je erik ook nog gezien? (mbx owner) met witte polini NRG?
die ging volgens mij voor je op de testbank

16,1 pk met std krukas carters en ontsteking

zegt ie: dit is ff een tussen projectje, had ik er ff snel op voor de meeting

die gaat nog veel harder blazen, met getunede evo

edit: dat dipje komt denk ik door koppeling laten schieten ofzo

[This message is edited by symen kalsbeek on 30-4-2002 22:09]
 
Sneks 30-4-2002?23:32 Print reply
Posts: 2499
nee, niet gezien, hoe ziet hij eruit? Had die nrg kappen? Voor mij was nl. wel een witte/blauwe nrg. En dat dipje komt denk ik doordat ze eerst een beetje hebben zitten rijden, en pas na een tijdje (toen hij in z'n vier stond) het vermogen zijn gaan meten.

Ik moet er alleen achterkomen waarom hij volledig stopt bij de 10.000 toeren, want dat is niet normaal. Verder heb ik het idee dat ik de 47mm kaio redelijk goed heb aangepast.
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
MBX OWNER 30-4-2002?23:55 Print reply
Posts: 179
Ja dat was ik, NRG met wit/blauwe kappen.

Kut zooi, net heel verhaal getypt, alles weg.

Maarja ff opnieuw:

Op aanraden van Symen weer is ff wezen kijken na een half jaar hier op het forum.

Ben vanmiddag dus naar Klaaswaal geweest naar scooter meeting, was wel geinig.

Was dus ook een vermogens bank aanwezig en heb daar dus 16,1 pk gescoord

Dit is gedaan met een MHR 8184 uit het jaar 1998 als pompend hart die door mijzelf getuned is.
Deze zit gemonteerd op een geheel std carter, waarin een std krukas zit gemonteerd die een zwaar leven achter de rug heeft en de bougie krijgt z'n vonkies via een std ontsteking.
Verder wordt het mengsel aangezogen via een std membraan die door mijzelf gemodificeerd is en een zelf gemaakt spruitstuk.
De cilinder is overigens mild getuned door mij vanwege de std krukas die in het blok aanwezig is.
Verder wordt er uitgeademd via een Polini Evo pijp waarvan veel mensen beweren dat tie slecht is (h? NSR-II???) daar ik deze mening niet deel.
anders had ik ook geen 16+ pk's gehaald.

Maar goed, k had 2 runs gemaakt.
1e run had ik totaal onafgesteld 14,1 pk, daar mijn scooter pas maandag een beetje reed. Zaterdag nog met Rens membraanplaatjes wezenregelen bij Michiel TSX!! Ik had dus geen tijd gehad hem af te stellen.

Bij de bank vond die gozer het al en hele prestatie om met std ontsteking 14,1 pk te halen.

Maar ik zou mezelf niet zijn als ik aan de hand van de eerste run niet ff aan wat schroefies ging gedraaien en weer op de bank ermee.
Na deze run geloofde ze het gewoon bijna nie om 16,1 pk te halen met std ontsteking etc.

Ik was dan ook zeer tevreden.

Dit was echter een tussen oplossing, aangezien ik een echtee Polini Evo man ben.

Probleem is dat mijn tuned Evo carters uit elkaar lagen en ik geen tijd en geld had om dit perfect te maken.
Toen heb ik besloten om de trouwe standaard cilinder te demonteren en mijn trouwe ouwe std blok weer ff uit z'n pensioen te halen om hem weer ff flink op z'n klote te geven met de tuned MHR.

Zoals je hieruit kunt afleiden zal er over een tijdje een door mezelf vet getunede Evo cilinder onderhangen met tuned carter, binnenrotor en eventueel een zelf gemaakte uitlaat.
Maar dat komt tzt wel weer.

Overigens heb ik heel wat bewondering gehad over m'n luchtfilter

Hier in ieder geval de grafiek:


 
MBX OWNER 1-5-2002?00:23 Print reply
Posts: 179
Owwja, voor het geval deze grafiek niet zo duidelijk overkomt, of dat getalletjes je niet zo veel interesseren.

Wheelie power is gegarandeerd.
Gas geven = wheelie

Owja, Rens binnenkort een rondje om de kerk rijden toch?
hehehe

 
-Michiel RS- 1-5-2002?00:33 Print reply
Posts: 2803
Waar woon je en wanneer kan ik mijn cilinder langsbrengen ?

Bevielen de memb plaatjes nog ?
 
MBX OWNER 1-5-2002?00:35 Print reply
Posts: 179
Of ze bevielen, tja dat mag je zelf uit maken (zie hierboven )

 
MB50TUNED 1-5-2002?07:10 Print reply
Posts: 1054
leuke prestatie Hans, En die van Erik vind ik ook wel erg bizar.
Misschien je ontsteking Hans? Ik zal eens kijken of ik mijn 'nieuwe' onsteking weer op mijn brommer kan zetten als ik in schiedam ben, ff kijken hoe dat rijd .
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
Sneks 1-5-2002?10:32 Print reply
Posts: 2499
Het zou idd ook de ontsteking kunnen zijn, alleen maakt hij met een cdi waar ik tot de 13.000 toeren mee gemaakt heb ook niet meer als 10-11.000 toeren.

En ik ben erg blij met deze grafiek. Er is nl. nog zoveel wat beter kan bij mij. Ik rijd nl. met standaard filterbox met 2 kleine gaatjes in de deksel, heb een voorvorkrubber als luchtstang (geribbeld), rijd met standaard 50 kop, dus de zogenaamde squish rand is horizontaal, en niet gevormd naar de zuigerbolling, de carburateur heb ik niet goed afgesteld, uitlaat is niet echt goed, enz. Dus er zit voor mij nog wel toekomst in.

Owja, mbx-owner, jouw filter, of liever gezegt het ontbreken van het filter verbaasde veel mensen, vooral omdat je scoot niet schoon was

Wat had je trouwens voor carb.?
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
verwijderd 1-5-2002?10:57 Print reply
Posts: 4082
zat/zit een 28mm DO onder, zou me nix verbazen dat ie nu al weer uit elkaar ligt

[This message is edited by symen kalsbeek on 1-5-2002 15:21]
 
Nick - Administrator 1-5-2002?12:17 Print reply

Posts: 4967
Moved to technical
 
Sneks 1-5-2002?15:19 Print reply
Posts: 2499
13,5 pk was geloof ik trouwens het meeste wat er met een 50cc gehaald was en bijna 20 (19,7 o.i.d.) met een 70cc.
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)

Dit topic is 1823 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved