Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #36827 - Kymco Filly Help!
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 1800 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
fillier |
8-5-2006 23:22 |
Posts: 14 |
Hallo,
Ik heb een Kymco Filly gekocht, nu zie ik een slangetje los hangen die vanaf de cilinderkop komt, en nergens eindigt. Ik neem aan dat deze ergens aan moet zitten. Weet iemand waar?. Ook kan ik het oliepijl niet meten, want als ik het meetstokje eruit haal, staat er geen minimum en maximum op. Weet iemand ook hoe je het beste kan pijlen, en wanneer is het onder het minimum (wat dus niet op de pijlstok staat).
Gr
|
|
|
|
gtc-sander |
9-5-2006 9:41 |
Posts: 1384 |
gewoon alle olie eruit halen en dan nieuwe inpleuren, net zoveel als dat er op et blok staat, meestal 0,9l ofzo
dat slangetje is voor de temperatuurmeter
Dit bericht is gewijzigd door gtc-sander op 9-5-2006 om 9:41 uur.
|
|
I'm the man! |
|
chrisda |
9-5-2006 9:51 |
Posts: 387 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: gtc-sander
gewoon alle olie eruit halen en dan nieuwe inpleuren, net zoveel als dat er op et blok staat, meestal 0,9l ofzo
ja maar dan moet je tog 0,8 erin doen omdat er altijd wat in blijft zitten.
kijk anders ff bij je brom gegevens hoeveel erin zit.
|
|
|
|
fillier |
9-5-2006 9:58 |
Posts: 14 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: gtc-sander
gewoon alle olie eruit halen en dan nieuwe inpleuren, net zoveel als dat er op et blok staat, meestal 0,9l ofzo
dat slangetje is voor de temperatuurmeter
Dit bericht is gewijzigd door gtc-sander op 9-5-2006 om 9:41 uur.
Maar dat slangetje zuigt wel lucht aan, dus lijkt me niet voor de temperatuurmeting. Het slangetje noemen ze Tube Breather
|
|
|
|
fillier |
9-5-2006 9:59 |
Posts: 14 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: chrisda
Quote: Oorspronkelijk gepost door: gtc-sander
gewoon alle olie eruit halen en dan nieuwe inpleuren, net zoveel als dat er op et blok staat, meestal 0,9l ofzo
ja maar dan moet je tog 0,8 erin doen omdat er altijd wat in blijft zitten.
kijk anders ff bij je brom gegevens hoeveel erin zit.
Er kan 0,9L in, alleen ik weet bijv. nu niet wanneer ik het moet vervangen. Als ik met te weinig olie rijdt, mol je de cilinder, en jah, op gevoel elke keer je olie vervangen is ook niet alles
|
|
|
|
chrisda |
9-5-2006 10:25 |
Posts: 387 |
gtc sander bedoelt denk ik dat omdat je dus geen min en max op je meetstokje staat dat je dan ook gewoon alles eruit kan mieteren en dan 0,9l in doen, en ik bedoel dat als je hem alleen afgiet of hoe dat ook heet dat er dan altijd iets achterblijft en ik had gehoord dat je dan ongeveer 0,1L van hoeveel erin kan afmoet trekken en dat erin gooien, en dan zou je ok op je meetstokje een streepje kunnen zetten op de plek van de olielijn en dan als je op gevoel ver onder je max zit je er nieuwe bij doet.
|
|
|
|
fillier |
9-5-2006 10:53 |
Posts: 14 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: chrisda
gtc sander bedoelt denk ik dat omdat je dus geen min en max op je meetstokje staat dat je dan ook gewoon alles eruit kan mieteren en dan 0,9l in doen, en ik bedoel dat als je hem alleen afgiet of hoe dat ook heet dat er dan altijd iets achterblijft en ik had gehoord dat je dan ongeveer 0,1L van hoeveel erin kan afmoet trekken en dat erin gooien, en dan zou je ok op je meetstokje een streepje kunnen zetten op de plek van de olielijn en dan als je op gevoel ver onder je max zit je er nieuwe bij doet.
Goed idee , iemand nog een idee waar dat Tube Breather slangetje voor dient, en waar dat op aangesloten moet worden?
|
|
|
|
rs2_freak |
9-5-2006 10:54 |
|
fillier |
9-5-2006 11:13 |
Posts: 14 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rs2_freak
[...]
heb je al op google gezocht k denk dat t daar toch op zou moetne staan ??
Jep, al gezocht, ook de handleiding gedownload op de Kymco site. Maar daar staat dus alleen bij dat dat slangetje dus Tube Breather heet, en niet waar hij naartoe moet
|
|
|
|
richard3 |
9-5-2006 11:36 |
Posts: 5198 |
ik heb zo een idee dat het los moet btw
|
|
op naar de grote brommers |
|
fillier |
10-5-2006 15:45 |
Posts: 14 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: richard3
ik heb zo een idee dat het los moet btw
Neej, moet niet los, hij zuigt lucht aan, Niemand een idee. Want ik wil graag weer rijden
|
|
|
|
fillier |
12-5-2006 10:58 |
Posts: 14 |
Komop dit moet toch iemand weten
|
|
|
|
bikkeltje |
12-5-2006 11:04 |
Posts: 2380 |
dat slangetje is voor de carburateur verwarming. Zodat hij in de winter ofzo niet bevriest. Maar dit is niet belangrijk or. Je kunt het best een benzineslangetje erop doen om et af te sluiten.
|
|
|
|
Jarco |
12-5-2006 11:07 |
Posts: 4520 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bikkeltje
dat slangetje is voor de carburateur verwarming. Zodat hij in de winter ofzo niet bevriest. Maar dit is niet belangrijk or. Je kunt het best een benzineslangetje erop doen om et af te sluiten.
maak eens een foto van het slangetje, ..
|
|
|
|
Rens |
12-5-2006 11:08 |
Posts: 6863 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: fillier
Komop dit moet toch iemand weten
Bij vriertakt blokjes zit er altijd een opening naar de buitenlucht doormiddel van een slangetje om de overdruk onderdruk op te vangen bij het gasgeven.
Is het slangetje aan het eind schuin afgesneden?
Dan ben ik 100% zeker dat ie nergens aan vast hoort.
Zoek naar oogjes aan je frame/plastic waar het slangetje eventueel door heen hoort te lopen.
|
|
achter de maan is alles beter |
|
fillier |
12-5-2006 11:23 |
Posts: 14 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Rens
[...]
Bij vriertakt blokjes zit er altijd een opening naar de buitenlucht doormiddel van een slangetje om de overdruk onderdruk op te vangen bij het gasgeven.
Is het slangetje aan het eind schuin afgesneden?
Dan ben ik 100% zeker dat ie nergens aan vast hoort.
Zoek naar oogjes aan je frame/plastic waar het slangetje eventueel door heen hoort te lopen.
Nee hij is niet schuin afgesneden, aan het einde van dat slangetje zit nog een klemmetje, maar ik wee tniet of dat ergens voor dient. Het slangetje komt vanaf de kop van de cilinder.
|
|
|
|
Dit topic is 1800 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|