Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Uiterlijk Forum - Rens' fs1 restauratie project. *2

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 920 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Uiterlijk Forum - Topic #36801 - Rens' fs1 restauratie project. *2
Pagina 1 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Volgende pagina >
Dit topic is 11686 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rensmx 8-5-2006 8:03 Print topicpost

Posts: 903
Rens' Fs1 restauratie.
Goedemiddag,
Dit is het begin van de restauratie van mijn fs1 2ru, op de foto hieronder is het wrak te zien. 8) Het blok en frame nummer zijn trouwens gelijk.



To do list:
- Kijken of het lukt om hem te laten lopen.
- Strippen.
- Blok reviseren, zit veel speling op de krukaslagers.
- Frame, brug, vork spuiten/coaten.
- Tank, kappen en kleine onderdelen spuiten.
- Caferacer buddy erop.
- M-stuur erop.
- Koplamp erop.
- Voorspatbord erop.
- Achterspatbord erop.
- Blokbeugels eraf.
- Spaken polijsten/nieuwe kopen.
- Nieuwe banden erop.
- Schokbrekers mooi maken/nieuwe kopen.
- Achterlicht erop.
- Knipperlichten erop.
- Contactslot lijmen/nieuwe erop.
- Stikkers erop.
- En dan nog de puntjes op de i zetten.


*Update 1:

Hij heeft even gelopen maar zuigt erg veel valse lucht. Hij is voor het grootste deel gestript.

Na een half uurtje strippen:


*update2:

Frame is nu helemaal gestript, heb ook de velgen ontband en ontspaakt en even mooi gemaakt met brillo. :wink:

Velg:


*update3:

Even kleine update, heb de andere velg ook ontspaakt ( met de haakse slijper :lol: ) spaken gingen niet los. En alleeen met brillo even mooi gemaakt.

Achtervelg:


Het plan is om als eerst het blok uit elkaar te halen en ergens te laten stralen, dus zoek een adresje in de omgeving van Nijmegen.
Daarna komt de revisatie waarna het blok een tijdje stil ligt om de rest verder af te maken.

Verdere updates volgen in de loop der tijd. 8)
Tips/opmerkingen/klachten/waarschuwingen, alles is welkom :wink:
(als ik iets vergeten ben meld het even)

Dit bericht is gewijzigd door Rensmx op 8-5-2006 om 21:16 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Rensmx op 8-5-2006 om 21:17 uur.
 

Neluhz 8-5-2006 9:30 Print reply

Posts: 4032
leuk
 
gtc-sander 8-5-2006 11:33 Print reply

Posts: 1384
zal wel netjes worden
succes ermee!
 
I'm the man!
Henk-88 8-5-2006 12:02 Print reply

Posts: 26703
Yoo Keep 'm rollin'
FS1 's zijn DE shit man

suc6
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
gtc-sander 8-5-2006 12:03 Print reply

Posts: 1384
hoe zit et nou met die tsx-racer van je?
nog vorderingen?
 
I'm the man!
-Wheelie-Johie- 8-5-2006 12:57 Print reply

Posts: 2814
het laten spaken is best wel duur! kon je die spaken niet redden?
 
trots BMW e30 325i eigenaar
-Tom- 8-5-2006 13:22 Print reply

Posts: 4151
he rens, succes met de opknap! Als je hulp nodig hebt moet je zeggen, weet vrij veel erover
Spaken moet je niet nieuw kopen, kan je net zo mooi maken als origineel. Schuren met zo'n koperborstel/ijzerborstel op de boormachine, daarna schuren met fijn waterproof en daarna polijsten
 
FTS Member
Terror 8-5-2006 14:15 Print reply

Posts: 9269
suc6 fs1`s zijn mooi dus zal wel loslopen

 
harm0ss 8-5-2006 14:23 Print reply

Posts: 1247
dat kan nog wat worden maar je bent wel wat vergeten! ga eens goed naar de voorvork kijken volgens mij was die ook gaar
 
Hells Hobbit 8-5-2006 14:26 Print reply

Posts: 1793
hallo

ik ben de fs1 master hier (tom ook, daar niet van) , dus als je iets moet weten of adresjes hoor ik het wel

succes ermee iig!

owjah iig 1 ding: als je hem met de oliepomp gaat rijden ontlucht deze dan wel eerst goed!
 
Hells Hobbit 8-5-2006 14:32 Print reply

Posts: 1793
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: harm0ss
dat kan nog wat worden maar je bent wel wat vergeten! ga eens goed naar de voorvork kijken volgens mij was die ook gaar


zijn ze altijd
dat geeft ze hun unieke rij eigenschappen
veelal draaien stumpers te lange bouten in de spatbord bevestiging waardoor hij daar scheurt.
 
harm0ss 8-5-2006 14:35 Print reply

Posts: 1247
jah dat kan maar zo met dei lange bouten! maare deze voorvork is aan de binnekant verneukt keeringen veren enz. ik weet het heb er 3 jaar op rondgereden!
 
Rensmx 8-5-2006 14:59 Print reply

Posts: 903
Bedankt voor de reacties, heb zelf nog niks aan de voorvork gemerkt.

Ik wil het liefst deze spaken mooi maken en dan zelf het wiel weer spaken, maar ik hoorde dat dat nogal moeilijk was , dus heeft iemand een idee wat het kost om te laten spaken?

Ik zoek nog een adresje, liefst in de buurt van Nijmegen om het blok mooi te stralen. Iemand een tip?

Mvg, Rens
 
S1lv3r 8-5-2006 15:31 Print reply

Posts: 5213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Wheelie-Johie-
het laten spaken is best wel duur! kon je die spaken niet redden?


een beetje handige vent kan zelf spaken


 
puch_master 8-5-2006 15:33 Print reply

Posts: 3429
ziet d'r leuk uit

houd ons op de hoogte
 
Toyota AE86 Levin coupé
Dikke Dennes 8-5-2006 15:33 Print reply

Posts: 4337
2RU's opknappen is zonde van je knaken vindt ik!
Knap dan een echte oldtimer Fs1 op!


 
Drive it like you stole it.

Dit topic is 11686 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved