Dit lijkt misschien nogal stom, omdat ik al wat tips heb gekregen maar dit vond ik tog behoorlijk vreemd.
Als ik mij nsr aankick begint er koelvloeistof bij mn kop en cilinder weg te lopen niet er tussendoor maar tussen 1 vd bevestingsmoeren door(links voor) en niet zn beetje ook als ik ga rijden zou die binnen 30 m helemaal leegelekt zijn.
Wat zou dit kunnen zijn heb ik een nieuwe bout nodig ? zo ja hoe haal ik die eruit(hij gaat j blok in) iemand anders ervaringen?
Dit is trouwens begonnen nadat ik een vastloper had dus de cilinder + zuiger is nieuw.
Dit bericht is gewijzigd door Rugie op 7-5-2006 om 15:08 uur.
Dit lijkt misschien nogal stom, omdat ik al wat tips heb gekregen maar dit vond ik tog behoorlijk vreemd.
Als ik mij nsr aankick begint er koelvloeistof bij mn kop en cilinder weg te lopen niet er tussendoor maar tussen 1 vd bevestingsmoeren door(links voor) en niet zn beetje ook als ik ga rijden zou die binnen 30 m helemaal leegelekt zijn.
Wat zou dit kunnen zijn heb ik een nieuwe bout nodig ? zo ja hoe haal ik die eruit(hij gaat j blok in) iemand anders ervaringen?
Dit is trouwens begonnen nadat ik een vastloper had dus de cilinder + zuiger is nieuw.
Dit bericht is gewijzigd door Rugie op 7-5-2006 om 15:08 uur.
Je moet een passende moer erop draaien en die helemaal tot beneden doordraaien en dan op teinde zal die stang meekomen
Idd nieuwe pakkingen en kruislings beetje bij beetje aandraaien
Dit bericht is gewijzigd door Flybike op 7-5-2006 om 15:12 uur.
ik zou nog maar eens kijken naar je kop als ik jouw was ...
nog maar een keer nieuwe pakking halen .. ik zelf heb het niet zo op vloeibaar ....
dus kop vlakken + nieuwe pakking moet voldoende zijn
als de bout echt slecht is dat je ook kan zien .. dan moet je die maar eens vervangen ...
jah die bout is er heel slecht aan toe zowat glad, maar eerst pakte die het laaste schroefdraad wel nu ni meer iemand ervaring hoe j zn bout gemakkelijk vervangt ?
Quote:Oorspronkelijk gepost door: Rugie
jah die bout is er heel slecht aan toe zowat glad, maar eerst pakte die het laaste schroefdraad wel nu ni meer iemand ervaring hoe j zn bout gemakkelijk vervangt ?
Dat is dus je probleem...dat tap-eind.
Als je er nog moeren op kunt krijgen dan kun je hem met 2 moeren die tegen elkaar vastgedraait zitten eruit draaien. Anders proberen met een (grip)tang oid. Je hebt ook speciale doppen waarmee je tap-einden eruit kunt draaien, maar deze zijn niet echt goedkoop
Nee dat kan niet meer ik heb zelfs dingen op maat gemaakt zodat i het best schroefdraad pakt hij lekt niet meer als ik hem aankick omdat ik alle andere schroefen heel strak heb aangdraait, maar dit zou vast wel gaan lekken als ik hem start.
en ik heb net trouwens een proefritje gemaakt hij rijd heel aardig todat j volle toeren trekt dan gaat i weer lekken minder dan eerst maar hij lekt wel zijn er geen trucjes ofsow ?
Dit bericht is gewijzigd door Rugie op 7-5-2006 om 21:50 uur.
ik heb zoiets ook een beetje...net mijn niewue tapeinden erin gedaan en pakkingen en hij blijft lekken. Ik durf de moer niet helemaal aan te draaien met de angst dat ik dan de tapdraad in het blok kapot draai (want daardoor ging hij de eerste keer lekken, dolle schroef int blok). Moet ik hem dan gewoon toch doordraaien of zo laten, want hij lijkt niet zo heel veel maar wel genoeg om hem 1 keer per week bijt e moeten vullen.