Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - voorbereiding poedercoaten

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1048 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #36787 - voorbereiding poedercoaten
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4411 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Marko 7-5-2006 15:36 Print reply

Posts: 1521
prob anders die letters op je balhoofd met iets te vullen
iets dat 200 graden overleeft. en dat je er daarna makkelijk
weer uit kan halen
 
Al zit men qua mankracht nog zo krap, met het schrijven van een bonnetje is men zeer rap.
Almer 7-5-2006 16:33 Print reply

Posts: 3325
minimale wat geschouwd moet worden moet ook kunnen rijden, om het zo maar te zeggen, bloknummer wordt opgeschreven, zit onder je ontsteking, zonder bloknummer geen kenteken, verder kunnen die rubberen bussen in je achterbrug niet tegen powdercoaten, moet je er dus uithalen, alleen krijg je die er niet heel uit en imitatiebussen zijn rommel... beste is eerst schouwen en dan powdercoaten, framenummer achteraf niet meer leesbaar maakt niet zoveel uit... zeg je gewoon dat ie na het schouwen is opgeknapt

Dit bericht is gewijzigd door Almer op 7-5-2006 om 16:35 uur.
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
honda_for_life.com 7-5-2006 16:47 Print reply

Posts: 4176
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer
minimale wat geschouwd moet worden moet ook kunnen rijden, om het zo maar te zeggen, bloknummer wordt opgeschreven, zit onder je ontsteking, zonder bloknummer geen kenteken, verder kunnen die rubberen bussen in je achterbrug niet tegen powdercoaten, moet je er dus uithalen, alleen krijg je die er niet heel uit en imitatiebussen zijn rommel... beste is eerst schouwen en dan powdercoaten, framenummer achteraf niet meer leesbaar maakt niet zoveel uit... zeg je gewoon dat ie na het schouwen is opgeknapt

Dit bericht is gewijzigd door Almer op 7-5-2006 om 16:35 uur.



bullshit
 
The otaku has spoken! | Front tegen skoeters | www.anime4all.eu | WTF is een z-tec (ford)?
Savarage 7-5-2006 17:13 Print reply

Posts: 190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_for_life.com
plaatje is neit oficieel dus je moet je framenr kunnen blijven zien


beste is idd een plaatje er op zeten
coaten
plaatje er af
dat stukje met een spuitbus doen zodat hij dezelfde kleur heeft


Dat was precies mijn plan, dat spuiten achteraf had ik ook al bedacht

Maar hoe zit het nou met het bloknr? Maar stel dat ze dat opschrijven, wat dan nog? Dat gaan ze toch niet elke x controloren? Dit bedacht ik mij ineens

En over de achterbrug: Misschien is het beter dat ik een chrome vierkante ergens haal. Alleen ik heb al 365 mm veren (de grootste dus) en volges mij zitten de aansluitingen voor de veren bij een vierkante brug iets verder naar voren, dus zou mn brom nog hoger worden aan de achterkant. Iemand enig idee hoeveel een vierkante achterbrug scheelt met de originele qua ophogen?
 
[The Power of Dreams]
honda_for_life.com 7-5-2006 17:16 Print reply

Posts: 4176
moeten ze niet eens opschrijven maar blok moet er wel onder zitten




ik ben gewoon naar een fietsenwinkel die gespecialiseerd is in sparta's en dus niks van schakels wist gegaan


hij vraagd:
Waar zit het bloknr van je brommer?
ik:
Geen idee
Hij:
naja, dat hoeft toch niet

Dit bericht is gewijzigd door honda_for_life.com op 7-5-2006 om 17:17 uur.
 
The otaku has spoken! | Front tegen skoeters | www.anime4all.eu | WTF is een z-tec (ford)?
Sypie_Honda 7-5-2006 17:21 Print reply

Posts: 13830
waarom hou je niet gewoon je ori achterbrug en koop je nieuwe bussen?

ik heb mijn MB ook laten poedercoaten, en die bussen die uit de achterbrug kwamen kun je gewoon weer bestellen bij www.50cc.nl. daar hebben ze de ori honda bussen, goeie kwaliteit dus.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Savarage 7-5-2006 17:27 Print reply

Posts: 190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
waarom hou je niet gewoon je ori achterbrug en koop je nieuwe bussen?

ik heb mijn MB ook laten poedercoaten, en die bussen die uit de achterbrug kwamen kun je gewoon weer bestellen bij www.50cc.nl. daar hebben ze de ori honda bussen, goeie kwaliteit dus.



Hmm ja lijkt me toch maar beter. Krijg je die nieuwe bussen er wel zelf in, of moet je daar iets speciaals qua gereedschap voor hebben?
 
[The Power of Dreams]
Sypie_Honda 7-5-2006 17:32 Print reply

Posts: 13830
nee daar is een mooi trukje voor:

je pakt een M10 draadeind die ong 15cm langer is dan de breete van je achterbrug. je draait er een moertje op + een ringetje dan gooi je 1 van je bussen er omheen. dan steek je hem door je achterbrug, en doe je weer een bus + moertje + ringetje er op. en dan die 2 moeren aandraaien, dan worden die bussen er wel ingeperst.

zo heb ik het gedaan
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Savarage 7-5-2006 17:45 Print reply

Posts: 190
Aah oke, ik denk dat ik t snap

maar ik keek ff op 50cc.nl, maar ik zie daar allerlei bussen staan, beetje verwarrend Zou je ff kunnen kijken en de nummertjes van de onderdelen die ik nodig heb kunnen opschrijven, zodat ik niet per ongelijk te veel/te weinig of de verkeerde pak?

Dit bericht is gewijzigd door Savarage op 7-5-2006 om 17:45 uur.
 
[The Power of Dreams]
oenoehoofd 7-5-2006 17:46 Print reply

Posts: 17851
bij mij hebben ze me framenumemr afgeplakt gecoat toen et afgehaald en daarna blankelak er ove rheen gedaan en ziet er prima uit
 
Te koop: http://www.mijnalbum.nl/Album=GFCJT4GY
Sypie_Honda 7-5-2006 17:48 Print reply

Posts: 13830
dit moet je hebben:

5459 SILENTBLOK ACHTERBRUG HONDA MB/T 50 & 80

en daar 2 van
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Savarage 7-5-2006 17:55 Print reply

Posts: 190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gsmgast
bij mij hebben ze me framenumemr afgeplakt gecoat toen et afgehaald en daarna blankelak er ove rheen gedaan en ziet er prima uit


Kan ook, maar omdat mn framenr al niet zo superduidelijk meer is, zei de coater dat ie het ook beter niet kon stralen, want dan zou het mss al te onduidelijk worden, dus dan is zwarte verf (ja het wordt zwart gecoat ) wel mooi als ik het er achteraf op plak.

En sypie bedankt! dit scheelt me weer een hoop ergernis als ik de verkeerde zou hebben gevat. En heb je toevallig ook een truuk om de bussen eruit te krijgen of moet ik dan echt in een garage zijn?
 
[The Power of Dreams]
oenoehoofd 7-5-2006 17:57 Print reply

Posts: 17851
hm... mijne was ook al redelijk onduidelijk en hun hebben het gestraald en nu zie je het perfect....
 
Te koop: http://www.mijnalbum.nl/Album=GFCJT4GY
Sypie_Honda 7-5-2006 17:59 Print reply

Posts: 13830
ik had een soort frees bitje op de hout frees gedaan, en toen die hele bus gewoon kapot gevreesd. achteraf was dit niet echt ideaal. het kost heel veel tijd, en je hebt de kans dat je er teveel afhaald.

ik zou naar je lokale garage bedijf gaan, en vragen of hij ze er voor je uit wil persen.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Savarage 7-5-2006 18:00 Print reply

Posts: 190
idd wazig

als je erover nadenkt.. Bij stralen wordt alle verf weggeblazen, maar het metaal zou onaangetast moeten blijven. Dus wat jij zegt lijkt me ook logischer. Ik zal nog wel eens contact zoeken met die kerel van de coaterij.

@sypie: oke, dan ga ik toch ff naar de garage.

Bedankt iedereen!

Dit bericht is gewijzigd door Savarage op 7-5-2006 om 18:01 uur.
 
[The Power of Dreams]

Dit topic is 4411 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved