Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - voorbereiding poedercoaten

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1063 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #36787 - voorbereiding poedercoaten
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 4380 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Savarage 7-5-2006 14:40 Print topicpost

Posts: 190
Oke, ik wilde mijn brom laten poeder coaten, maarja ff de coater gebeld en hij zei t volgende (gelukkig):
het frame nr bij het balhoofd is nu nog te lezen, maar als ie dalijk gecoat is, is het helemaal weg...
Nou is mijn mb nog niet geschouwd, dusja, dat zal wel ff moeten, anders mag ik dalijk de weg helemaal niet meer op. De vragen die ik o.a. hierdoor heb maar ff op een rij:

- mag ik alleen het frame laten schouwen of moet er een blok op oid? En moeten er wielen aan hangen enzo, oftewel wat is het minimale dat geschouwd kan/mag worden?
- klopt het dat je bloknr niet wordt opgeschreven als het onleesbaar is? Zo ja, waar erges zit die op een mb-blok?
- Stel ik heb hem geschouwd, hij is gecoat en het nr bij mn balhoofd is weg, krijg ik daar dan nog problemen mee? Ik bedoel letten die blauwe schooiers daar op of kijken ze er niet naar omdat er toch een kenteken op zit? En heb ik het later mss nog ergens voor nodig?
- Er zitten nog lagers in mijn achterbrug. Kunnen die tegen 200 grade? Zo nee, hoe krijg je die eruit? (zitten echt muurvast) En zijn die te vervangen als ik ze er ooit uit heb?

Zo, heel wat vragen, maar ik moet het wel ff weten, want als ie dalijk gecoat is en ik mag er bijvoorbeeld niet meer mee de weg op, dan sla ik mezelf voor mn kop
 
[The Power of Dreams]

Marko 7-5-2006 14:43 Print reply

Posts: 1521
lijkt me niet egt verstandig
want op je kentekenbewijs staat ook je frame nr
dus als je dan gecontroleerd word is dat ook niet egt leuk.


 
Al zit men qua mankracht nog zo krap, met het schrijven van een bonnetje is men zeer rap.
pb erwtje 7-5-2006 14:45 Print reply
Posts: 646
je kunt hem wel gaan coaten,alleen moet je daarna het nummer er weer opnieuw inslaan,met slagnummers/letters
 
Savarage 7-5-2006 14:46 Print reply

Posts: 190
Hmm oke, maar dr zit ook zo'n plaatje op he, die zet ik er na de coating natuurlijk weer op. Daar staat ook frame nr op, zou dat genoeg zijn of kijken ze altijd naar t balhoofd?
 
[The Power of Dreams]
cerberus10 7-5-2006 14:46 Print reply

Posts: 2338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marko
lijkt me niet egt verstandig
want op je kentekenbewijs staat ook je frame nr
dus als je dan gecontroleerd word is dat ook niet egt leuk.



FF afplakken. Weet niet of het bestand is tegen de tempratuur. Anders las je een klein plaatje ervoor en die veeg je er weer af als ie gepoedercoat is(niet echt mooi mja).
 
Savarage 7-5-2006 14:48 Print reply

Posts: 190
Sja kan ik doen, maar het gaat dus ff om het volgende: bij de schouwing moeten die nrs op het balhoofd natuurlijk te lezen zijn, maar als de coppers mij een x aan zouden houden en het frame nr staat op dat stukje metaal, dat plaatje is dat dan genoeg of kijken ze naar het balhoofd?
 
[The Power of Dreams]
pb erwtje 7-5-2006 14:50 Print reply
Posts: 646
even een tip voordat je het frame laat coaten......



schroef boutjes in de draadstukken,wat je in het frame hebt.

maar wikkel eerst de draad van de boutjes in met dat witte tape (wat je gebruikt om gas leidingen dicht te maken) na het coaten draai je ze er dan zo weer uit,dan hoef je niet eerst je draad weer te tappen
 
Savarage 7-5-2006 14:52 Print reply

Posts: 190
Thnx voor de tip! Iemand nog enig idee over de lagers in de achterbrug? En natuurlijk het frame nr nog steeds
 
[The Power of Dreams]
cerberus10 7-5-2006 14:54 Print reply

Posts: 2338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Savarage
Thnx voor de tip! Iemand nog enig idee over de lagers in de achterbrug? En natuurlijk het frame nr nog steeds

Ik zou er gewoon een plaatje voor lassen even met 2 pikjes vast ofzo. Heb je wel een stukje andere kleur op je balhoofd mja dan kan je framenummer temiste zien.
Als ie gepoedercoat is slijp je dat plaatje er dan weer af.

Dit bericht is gewijzigd door cerberus10 op 7-5-2006 om 14:55 uur.
 
pb erwtje 7-5-2006 14:55 Print reply
Posts: 646
lagers moeten uit de achterbrug,

1= de lagers kunnen hier niet over.

2= het vet wat in de lagers zit/of rubber ,dat begint te smelten en kruipt door de coat laag heen als die gebakken wordt.

3= als je ze eruit moet hebben,kun je het beste naar een garage toe gaan en ze er uit laten persen.
 
cerberus10 7-5-2006 14:56 Print reply

Posts: 2338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pb erwtje
even een tip voordat je het frame laat coaten......



schroef boutjes in de draadstukken,wat je in het frame hebt.

maar wikkel eerst de draad van de boutjes in met dat witte tape (wat je gebruikt om gas leidingen dicht te maken) na het coaten draai je ze er dan zo weer uit,dan hoef je niet eerst je draad weer te tappen

Meeste poedercoaters hebben van die stukjes plastic die draaien ze erin. En dan krijg je niet zo'n lelijk stuk originele kleur om de bouten heen. FF de poedercoater bellen hoe hij dat doet.
 
pb erwtje 7-5-2006 14:59 Print reply
Posts: 646
om geld te besparen kun je het zelf ook doen, tijd is geld bij die mannen.
 
Savarage 7-5-2006 15:33 Print reply

Posts: 190
Oke bedankt!

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pb erwtje
lagers moeten uit de achterbrug,

...

3= als je ze eruit moet hebben,kun je het beste naar een garage toe gaan en ze er uit laten persen.


Dat zal ik dan doen, maar 1 ding: kunnen die ook worden vervangen? Zijn die rubbers nog ergens te krijgen en krijg je die er ook weer in? Of moet dat ook in de garage?
 
[The Power of Dreams]
Rensmx 7-5-2006 15:34 Print reply

Posts: 903
Letters zijn nog wel leesbaar, wel heel moeilijk.
 
Rensmx 7-5-2006 15:35 Print reply

Posts: 903
Je kan hem ook gewoon laten spuiten, en dan schuurt de schouwer wat verf weg op de plaats. mooier als er iets op lassen.
 
honda_for_life.com 7-5-2006 15:36 Print reply

Posts: 4176
plaatje is neit oficieel dus je moet je framenr kunnen blijven zien


beste is idd een plaatje er op zeten
coaten
plaatje er af
dat stukje met een spuitbus doen zodat hij dezelfde kleur heeft
 
The otaku has spoken! | Front tegen skoeters | www.anime4all.eu | WTF is een z-tec (ford)?

Dit topic is 4380 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved