Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - ontsteking tunen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1094 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #36772 - ontsteking tunen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2223 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

dirk_neijwiert 6-5-2006 22:39 Print topicpost
Posts: 693
hoi
ik heb een batavus gogo 50cc
uitlaat poort is behoorlijk uitgevijlt en zow
hij maakt nouw zow veel toeren dat de ontsteking het niet meer aan kan dan begint die zow over te slaan.
maar zit daar ergens een begrenzer in ofzow iets?
en hoe haal je die eruit?

 

hasj volle gasj 6-5-2006 22:44 Print reply

Posts: 735
zorgen dat dat veertje harder duwt, dat die dat contaktpuntje sneller terug duwt??
 
Uncle BLAM 6-5-2006 22:46 Print reply

Posts: 1025
Tja, zowieso kan een kontactpunten onsteking gaan 'zweven' boven de 10 000 rpm

gewoon de kontaktpunten ( als je die hebt ) open laten gaan als de zuiger 2mm v??r het dode punt is of 6 graden op het vliegwiel ( eerste is het gemakkelijkste, b.v. met boutje de zuigerstand meten in je bougie gat )

andere tandwiel verhouding kan het aantal toeren terug brengen terwijl je net zo hard gaat en dan wordt je motor ??k minder heet

 
een BF teller is sneller
dirk_neijwiert 6-5-2006 22:49 Print reply
Posts: 693
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
Tja, zowieso kan een kontactpunten onsteking gaan 'zweven' boven de 10 000 rpm

gewoon de kontaktpunten ( als je die hebt ) open laten gaan als de zuiger 2mm v??r het dode punt is of 6 graden op het vliegwiel ( eerste is het gemakkelijkste, b.v. met boutje de zuigerstand meten in je bougie gat )

andere tandwiel verhouding kan het aantal toeren terug brengen terwijl je net zo hard gaat en dan wordt je motor ??k minder heet


het is een contackt punt onsteking, de zelfde als van een puch.

maar hij is al heel licht vertant is van een kleine poeli naar een hele grote en dan nog van klein tantwiel naar groot maar het toeren maken is bruut van dat ding alleen dat die ontsteking het niet bij kan houden.

en wat bedoel je met zweven??

en hoe staat die onsteking orgineel dan want deze staat nog orgineel

Dit bericht is gewijzigd door dirk_neijwiert op 6-5-2006 om 22:50 uur.

Dit bericht is gewijzigd door dirk_neijwiert op 6-5-2006 om 22:52 uur.
 
hasj volle gasj 6-5-2006 22:52 Print reply

Posts: 735
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dirk_neijwiert
[...]

het is een contackt punt onsteking, de zelfde als van een puch.

maar hij is al heel licht vertant is van een kleine poeli naar een hele grote en dan nog van klein tantwiel naar groot maar het toeren maken is bruut van dat ding alleen dat die ontsteking het niet bij kan houden.

en wat bedoel je met zweven??


Dit bericht is gewijzigd door dirk_neijwiert op 6-5-2006 om 22:50 uur.


met zweven bedoelt hij dat die contaktpuntjes open blijven staan
 
geert-nsr 6-5-2006 22:56 Print reply

Posts: 6438
je moet hem zwaarder vertanden
 
dirk_neijwiert 6-5-2006 22:57 Print reply
Posts: 693
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr
je moet hem zwaarder vertanden

hij trek nouw zow wie zow al slecht op wind in dan komt die niet op gang en wind mee makkelijk maar gewoon moet die toch ff werken
 
hasj volle gasj 6-5-2006 23:00 Print reply

Posts: 735
hier kun je de vertanding wel een beetje zien
van klein naar groot, en dan weer van klein naar groot


 
Neluhz 6-5-2006 23:00 Print reply

Posts: 4032
andere ontsteking, cdi of binnenrotor.
ontsteking eraf slopen en naar brommersloop gaan denks
 
dirk_neijwiert 6-5-2006 23:02 Print reply
Posts: 693
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
andere ontsteking, cdi of binnenrotor.
ontsteking eraf slopen en naar brommersloop gaan denks

wil er niet al te veel geld aan uit geven maar kun je niet die onsteking gewoon beetje veranderen vervroegen of zow iets? en hoe doe je dat dan?
 
Hondalover19 6-5-2006 23:03 Print reply

Posts: 1255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hasj volle gasj
hier kun je de vertanding wel een beetje zien
van klein naar groot, en dan weer van klein naar groot

afbeelding



euhm dat is toch gewoon van klein naar groot ?De middelste grote schijf is voor hem aan te trappen zoals een capitein mobylet heeft niet?
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
Tommyofzo 6-5-2006 23:03 Print reply

Posts: 6934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dirk_neijwiert
[...]

wil er niet al te veel geld aan uit geven maar kun je niet die onsteking gewoon beetje veranderen vervroegen of zow iets? en hoe doe je dat dan?


daar gaatie alleen maar meer toeren van maken
 
hasj volle gasj 6-5-2006 23:04 Print reply

Posts: 735
vervroegen kan mr dan loopt hij niet zo goed op laag toeren.

vervroegen doe je door je grondplaat te verdraaien naar links of rechts
 
dirk_neijwiert 6-5-2006 23:04 Print reply
Posts: 693
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tommy2win
[...]


daar gaatie alleen maar meer toeren van maken

jah dat is mun bedoeling, ook meer toeren is harder rijden
 
Tommyofzo 6-5-2006 23:05 Print reply

Posts: 6934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dirk_neijwiert
[...]

jah dat is mun bedoeling, ook meer toeren is harder rijden


maar als je contact puntjes dit al niet bij houden...
 
dirk_neijwiert 6-5-2006 23:07 Print reply
Posts: 693
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hasj volle gasj
vervroegen kan mr dan loopt hij niet zo goed op laag toeren.

vervroegen doe je door je grondplaat te verdraaien naar links of rechts

jah maar hoeveel
 

Dit topic is 2223 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved