Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Startmotor @ Honda

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 833 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #36768 - Startmotor @ Honda
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 3004 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MT70-nolimit 6-5-2006 18:36 Print topicpost

Posts: 4322
Zomaar een idee wat me tebinnen is geschoten, misschien komt het wel doordat het warme weer op mijn hersens heeft ingeslagen.

Wat: startmotor op een hondablokje
Waar: Bij de helft van alle Honda 50/80 blokken is de oliepomp buiten werking of zelfs gedemonteerd. Vooral bij ac blokjes.

Hoe: Een startmotor monteren op de plaats waar eerst de oliepomp zat. Klinkt beun maar hetzelfde teflon tandwiel van de oliepomp is een naar mijn idee ideale overbrenging van de startmotor naar de 'starterkrans' aka de tandwielkrans die om de koppeling heen zit omdat het teflon tandwiel niets beschadigt aan de starterkrans.

Voorwaarde: Er moet een electromotor worden ingebouwd die binnen de vrij geringe ruimte onder de carburateur in de uitsparing vh blok past. Ik weet niet wat het Wattage van een gem. brommerstartmotor is maar het moet er dus wel een zijn die daar in past.

Probleem: Er moet een systeem op het teflon tandwiel komen dat het tandwiel, net als bij de kickstart, vrij komt te lopen zodra de brommer loopt. Anders zou immers natuurlijk de electromotor stuk draaien.

Ik zal eens een sloop blokje uit de stelling plukken en gaan brainstormen op een blauwe maandag.
Ist wat?
 
gaat lang goed

Tommyofzo 6-5-2006 18:38 Print reply

Posts: 6934
ja



als het lukt wel lijp idee ja

edit: idd neem een mtx sh spruitstuk bv.. die hebben een bochje

Dit bericht is gewijzigd door Tommy2win op 6-5-2006 om 18:40 uur.
 
Menu2t 6-5-2006 18:39 Print reply

Posts: 2815
12volt, + vrijwel onmogelijk maar ik leef met je ideeen mee.

je kan een schuin spruitstuk nemen zorg je voor wat meer ruimte achter je cilinder voor je start motor. overbrenging wat dacht je van een extra tandwieltje tussen de startmotortandwiel en de teflon tandwiel?
 
NSR Supersprint special!
Rik 6-5-2006 18:39 Print reply

Posts: 3464
sowieso al een startmotor pakken waarbij de appendix naar buitekomt dan heb je al een hoop gewonnen.. miss moet je dneken aan een gpr startmotor oid..

heb je wel weer 12volt nodig op je mtje (staat in de faq hoe je alles in 12 volt kan omzette)
 
Inox 6-5-2006 18:42 Print reply

Posts: 271
Volgens mij is hier nog ooit een topic over geweest, moet je eens zoeken.

Het is iig moeilijker dan je denkt. De plastic tandwielen zijn zowieso niet sterk genoeg. Ze zijn ook niet gelagerd.
Door de grote krachten van de starter zal wsl de eerste keer je tandwiel al stuk zijn, en na een paar keer je carter uitgesleten zijn.

Wil je het dus echt doen, moet je al zeker een sterker tandwiel zoeken en lagers in het blok zetten.
 
gpr owner, ex mtx: http://www.brommerforum.nl/gallery/view/528/
christianos 6-5-2006 18:43 Print reply

Posts: 20445
vind de plek nogal moeilijk

vraag me af of je juist door de koppeling te pakken en dus de oevrbrenging niet heel veel kracht ndig hebt..
 
Sypie_Honda 6-5-2006 18:44 Print reply

Posts: 13830
http://www.brommerforum.nl/showtopic/32807

hier nog een topic er over, maar dan op een NSR
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Johnny B 6-5-2006 18:45 Print reply

Posts: 8381
je kunt beter een starter krans op je vliegwiel maken, en dan een startmotor gebruiken van een derbi ofzo want bij je olie pomp gaat niet werken, vooral niet met het teflon tandwiel.
ook kun je hem dan niet vrij laten lopen om dat daar geen ruimte voor is.
 
Raps--> R-acende A-chterhoekers P-romoten S-nelheid Jje moet schieten anders kun je niet scoren
Harold 6-5-2006 18:59 Print reply

Posts: 1052
k weet niet hoe groot het tandwiel van je pompje is, maar meestal is een tandwiel van een startmotor heel erg klein, en als je een groot tandwiel hebt, heb je nooit kracht genoeg(die electromotor heeft dat niet) om je zuiger op en neer te krijgen.

Maar nogmaals, k heb geen idee hoe groot het tandwiel van je pompje is
 
christianos 6-5-2006 19:00 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harold
k weet niet hoe groot het tandwiel van je pompje is, maar meestal is een tandwiel van een startmotor heel erg klein, en als je een groot tandwiel hebt, heb je nooit kracht genoeg(die electromotor heeft dat niet) om je zuiger op en neer te krijgen.

Maar nogmaals, k heb geen idee hoe groot het tandwiel van je pompje is

redelijk groot

dat zit ik dus ook te bedenken


 
Johnny B 6-5-2006 19:02 Print reply

Posts: 8381
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harold
k weet niet hoe groot het tandwiel van je pompje is, maar meestal is een tandwiel van een startmotor heel erg klein, en als je een groot tandwiel hebt, heb je nooit kracht genoeg(die electromotor heeft dat niet) om je zuiger op en neer te krijgen.

Maar nogmaals, k heb geen idee hoe groot het tandwiel van je pompje is

klopt, ma het tandwieltje is van teflon/plastic ofzo dat is zowizo te slap, ik vind dat die op het vliegwiel moet komen dan heb je meer ruimte en een beter overbrenging.
 
Raps--> R-acende A-chterhoekers P-romoten S-nelheid Jje moet schieten anders kun je niet scoren
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 6-5-2006 19:04 Print reply

Posts: 13700
denk dat het teflon tandwiel niet echt gemaakt is om veel krachten op zich te nemen, zet je brom maars in de 1 en draai dan eens aan je koppeling, en denk als je startmotor krans aan je vliegwiel last dat het een lelijk uitstekend geheel gaat worden of je moet een gat in je vliegwiel kap zagen en het motortje onder je blok


laat...

Dit bericht is gewijzigd door Rob-Peters op 6-5-2006 om 19:05 uur.
 
Hondalover19 6-5-2006 19:08 Print reply

Posts: 1255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]

redelijk groot

dat zit ik dus ook te bedenken




gaat nooit lukken met een startmotor van een gpr of scoot ofzo is te zwak.mss beter een startmotor van een nsr 125 of een rs 125 ofzo nemen.en als het lukt kan je mss een as van een kickstarter met tandwiel in oliepomp gat verwerken .Met beetje freeswerk in je carter moet dat wel lukken denk ik.
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
MT70-nolimit 6-5-2006 19:21 Print reply

Posts: 4322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rik


heb je wel weer 12volt nodig op je mtje (staat in de faq hoe je alles in 12 volt kan omzette)


12v is wel makkelijk voor het vinden van de juiste startmotor ja, maar het is geen must omdat het Amperage van de accu zodanig hoog is dat het Wattage aan vermogen van de startmotor wel te bereiken is

Weet iemand trouwens wat het vermogen van een startmotor van bijv. een minarelli blok is?
 
gaat lang goed
Johnny B 6-5-2006 19:23 Print reply

Posts: 8381
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
[...]


12v is wel makkelijk voor het vinden van de juiste startmotor ja, maar het is geen must omdat het Amperage van de accu zodanig hoog is dat het Wattage aan vermogen van de startmotor wel te bereiken is

Weet iemand trouwens wat het vermogen van een startmotor van bijv. een minarelli blok is?

weet je wel hoeveel ohm die is

dan reken ik wel uit hoeveel watt die is:P
 
Raps--> R-acende A-chterhoekers P-romoten S-nelheid Jje moet schieten anders kun je niet scoren
MT70-nolimit 6-5-2006 19:27 Print reply

Posts: 4322
Ja zo goed let ik ook nog wel op, op school :P

Maar ik weet nada/noppes van zo'n startmotortje van een rs50 bijv.
 
gaat lang goed

Dit topic is 3004 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved